«Зв’язки підприємця з банками, страховими компаніями, іншими фінансово-кредитними установами». Бізнес-план.

Економіка

Для кого: 11 Клас

11.02.2019

1364

17

0

Опис документу:
Конспект уроку з економіки на тему: " «Зв’язки підприємця з банками, страховими компаніями, іншими фінансово-кредитними установами». Бізнес-план. З використанням інноваційних технологій. Практична робота: складання бізнес-плану майбутнього підприємця.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Зв’язки підприємця з банками, страховими компаніями, іншими фінансово-кредитними установами». Бізнес-план.

Мета: показати необхідність зв’язків підприємця з фінансовими установами кредитними компаніями, навчити складати бізнес-план, розвивати логічне мислення, розширення світогляду; формувати вміння роботи з додатковими джерелами інформації, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати інформаційну культуру, логічне мислення, усвідомлення власної значущості в освітньому процесі.

Обладнання: підручник, зошит, таблиці, реферати.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Хто такий підприємець?

  2. Які функції виконує підприємець?

  3. Що таке ресурсна функція?

  4. Що являє собою управлінська функція?

  5. У чому суть ризикової функції?

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Ви вирішили стати підприємцем. У вас є приміщення, до якого підведено всю комунікаційну систему. Це будуть власні, внутрішні ресурси, але цього замало. Що ж ще необхідно для того, щоб успішно просувався ваш бізнес?

Сьогодні ми і розглянемо це на уроці.

ІV. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Повідомлення теми уроку, знань, умінь і навичок.

Сьогодні ми розглянемо роль банків, страхових компаній, та інших організацій у діяльності підприємства.

Діти, на минулому уроці вам було завдання підготувати інформацію (у вигляді рефератів, доповідей про банки, страхові компанії та фінансово-кредитні установи.

В робочих зошитах учні записують число, класна робота, тема уроку і креслять табличку.

Зовнішні фінансові ресурси підприємства

Я знаю

Я взнала

Розповідь вчителя.

Якби підприємці користувалися лише власними ресурсами для створення і розширення підприємства то це б значно гальмувало розвиток економіки. Усі ресурси, якими може скористатись підприємець поділяються на внутрішні та зовнішні. Сьогодні ми з вами розглянемо зовнішні ресурси підприємства.

Фінансові ресурси підприємства.

Внутрішні ресурси Зовнішні ресурси

  1. Банківські реквізити

  2. Продаж цінних паперів

  3. Державні субсидії

  4. Лізинг

З розвитком товарного виробництва постала потреба у спеціалізованих фінансово-кредитних установах, що обслуговують рух коштів і сприяють прискоренню економічного, зростання шляхом раціонального використання тимчасово вільних грошових ресурсів товаровиробників і споживачів. Так історично з’явилися банки і банківська система держави.

Банки – це фінансові організації, що зберігають, надають, розподіляють, обмінюють контролюють кошти й обіг грошей і цінних паперів.

Страхові компанії – це фінансові посередники, які здійснюють виплати своїм клієнтам при настанні певних подій, обумовлених у договорі страхування, це установи, які забезпечують інвесторам страховий захист від різних видів ризиків та відіграють велику роль на фінансовому ринку. Пенсійні фонди – це юридичні особи, які у західних країнах створюються приватними та державними корпораціями, фірмами з метою виплат пенсій і допомоги робітникам та службовцям.

Кошти цих фондів утворюються за рахунок внесків робітників, службовців, підприємств.

Ломбарди – це кредитні установи, які надають грошові позики під заставу рухомого майна. В Україні вони виникли на початку 20-х років ХХ ст., з метою надання населенню можливості зберігати предмети особистого користування, а також брати позику під заставу цих речей.

Фінансово-кредитна установа – це юридична особа, що здійснює одну або кілька операцій, які можуть виконувати банки, за винятком залучення вкладів від населення.

Благодійні фонди – це установи, розвиток яких пов'язаний з низкою обставин: благодійність стала частиною підприємства; створення благодійних фондів пояснюється бажанням власників великих особистих капіталів у разі передання їх нащадкам і дарування уникнути великих податків.

Державні субсидії – це виділення коштів з бюджету суб’єктам підприємницької діяльності та вирішення певних завдань у рамках різного роду державних програм.

Лізинг (англ. – майновий найм) – підприємницька діяльність, спрямована на інвестування власних чи залучених фінансових коштів яка полягає в наданні лізингодавцем у виключне користування на визначений строк одержувачу майна, але як би підприємці не були пов’язані з цими організаціями, для ефективного управління і планування підприємницької діяльності, пошуку майбутніх партнерів та інвесторів, отримання від банку кредиту на підприємстві складається бізнес-план.

Бізнес-план – це документ, який допомагає підприємцям подати задуманий проект у певній формі, відповідно до розробленої бізнес-ідеї, потреб ринку, можливостей його ресурсного забезпечення та отримання прибутку.

Бізнес-план складається з таких розділів:

п\н

Назва розділу

Зміст розділу

1.

Ідея бізнесу.

Короткий опис бізнес-плану, його мета, характер діяльності, можливі підприємства.

2.

Графік реалізації.

Терміни здійснення окремих видів роботи.

3.

Цілі бізнесу.

Це та, чого прагне досягти підприємство в ході своєї діяльності.

4.

Дослідження ринку.

Визначення потенційних споживачів, дослідження конкурентів.

5.

Оцінка витрат.

Розрахунок усіх витрат, які необхідні для заснування та відкриття підприємства.

6.

Формування ціни.

Здійснюється на основі оцінки витрат та рівня цін на ринку.

7.

Оцінка прибуткового проекту.

Обґрунтування витрат та доходів підприємства, доцільність з економічної точки зору, потреба в залученні додаткових коштів..

V. Практична робота.

Складання в групі бізнес-плану.

VІ. Закріплення матеріалу.

  1. Кожне підприємство є організацією, що потребує управління. На вашу думку, йдеться про яке управління?

виробництвом, фінансовими ресурсами, персоналом, збутом продукції?

  1. Для чого необхідно складати бізнес-план?

  2. Чи потрібні підприємцю зв’язки з банками, страховими компаніями?

VII. Підсумки уроку.

Виставлення оцінок.

VIII. Домашнє завдання.

Відкритий урок на тему:

«Зв’язки підприємця з банками, страховими компаніями, іншими фінансово-кредитними установами». Бізнес-план.

Підготувала: вчитель економіки

Гуляйпільського колегіуму «Лідер»

Криворучко Е.В.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.