Зустріч 8. Де в природі міститься вода?

Опис документу:
Зустріч 8. Де в природі міститься вода? Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 8. Де в природі міститься вода?

Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Що таке термометр?

— Як улаштований цей прилад?

— Які бувають термометри?

— Скільки різних термометрів є у вас удома? Порівняйте їх. Яка темпера­тура повітря у вас у кімнаті, а яка температура — на вулиці?

2. Робота над загадками

Що тече, не зупиняється? (Вода)

Що шумить без вітру? (Вода)

У чому дірки не вивертиш? (У воді)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що найбільше води у вигляді рідини міс­титься у різноманітних водоймах, що вода входить до складу ґрунту, рослин, тіла тварин і людини.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 20–21)

— Пригадайте, які властивості має вода? Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна, прозора, не має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече.

— Розгляньте малюнки на с. 20. Пригадайте, де в природі зустрічається вода.

— Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»?

— Як на глобусі позначають водні простори океанів і морів? Яка в них вода? Де міститься прісна вода?

— Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на мапі (глобусі).

— Назвіть і покажіть на фізичній мапі України найбільшу річку.

— У високому синьому небі пливуть білі пухкі хмаринки. Вони також складаються із води. Бо, як насупляться й почорніють хмари, то з них випаде на землю дощ або сніг. Отже, є вода і у ґрунті. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду.

— Відгадайте загадку.

Білий камінь у воді тоне. (Сіль, цукор)

Дослідницька лабораторія

— Розгляньте малюнки на с. 21. Які властивості води вони демонструють?

— Поміркуйте! Як довести, що у складі тіла людини є вода?

— Розгляньте малюнки. Синьокрила Сойка запитує: «З чого складається березовий сік?».

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Уяви»

— Заплющте очі й уявіть себе певною рослиною або твариною водойми.

— Якби ви могли говорити, що б ви сказали людям?

— Чому ви так вирішили?

— Пам’ятайте, що чистоту води у водоймі можна оцінювати за наяв­ністю живих істот: бабок, травневих мух, водяних жуків, водяних метеликів, мух-одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді їх дуже мало або зовсім немає.

Про забруднення водойми свідчить «цвітіння» води, поява жовтої чи жовто-білої піни біля берега.

2. Розігрування сценки «Біля ставка восени»

У вчителя в руках м’яка іграшка — жабка. На дошці — фотографія ставка восени.

Учитель. Розкажи, будь ласка, жабко, що відбувається з твоїм ставком восени?

Жабка. Він змінюється!!! Улітку я такого не спостерігала.

Учитель. Що так сильно тебе дивує?

Жабка. Вода стала холодною, водні рослини опускаються на дно, і дове­деться всім жабам ховатися в мул до весни.

Учитель. Ось у чому справа! Ми з учнями спробуємо в усьому розібра­тися.

— Як ви вважаєте, чому вода в ставку стала холодною? (Настала осінь, по­холоднішало, і вода стала холодною.)

— А чому жаби ховаються в мул? (Щоб їх не з’їли хижі риби.)

— А хто окрім жаб ще живе в ставку? (Різні риби, різні жучки, равлики.)

— Як ви вважаєте, чому водні рослини опускаються на дно? (Щоб не за­мерзнути.)

— А чому вони можуть замерзнути на поверхні ставка? (Сонце світить не так сильно, вода погано прогрівається, рослинам бракує сонячного тепла.)

— Правильно. Незабаром настане зима, і вода в ставку замерзне — пере­твориться на лід. Але на лід перетвориться тільки поверхня ставка, а на самій глибині вода не замерзне, і саме це допоможе водним рослинам перезимувати і не загинути. Якщо ж рослини залишаться на поверхні ставка, то вони замерз­нуть і загинуть.

— Діти, подивіться на фотографію, якою прозорою стала вода в ставку! По її поверхні пливе листя, опале з дерев. Подивіться уважно, що відбивається у воді ставка? (Небо, хмари.)

— Згадайте, яким ставок буває влітку? Вода в нім така сама холодна, як восени? Чому тепла?

— На березі ставка — пісок. Як ви вважаєте, який він на дотик? (Хо­лодний, вологий)

— Чому? (Восени на вулиці холодно. Сонечко гріє не так жарко, пісок не нагрівається. Часто йдуть дощі, і тому пісок вологий.)

Жабка. Тепер я зрозуміла, чому вода в ставку холодна і чому водні рос­лини зникли, і навіщо жаби в мул ховаються — настала осінь.

— Мила жабко, не сумуй. Осінь — теж чудова пора! Подивися, яким сумним, але дуже красивим став твій ставок! Як красиво відбиваються в ньому хмари, а опале листя пливе, немов маленькі кораблики.

— Чому так змінився ставок?

— Чим осінній ставок відрізняється від літнього ставка?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Де в природі міститься вода?

— Які водойми існують у місцевості, де ви живете?

— Чи повинні люди піклуватися про водойми?

— Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги.)

VII. Домашнє завдання

С. 20–21.

— Складіть розповідь про те, як змінився стан вашої улюбленої водойми (річки, озера, ставка тощо) восени.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн