Зустріч 63. Як досліджувати природу влітку?

Опис документу:
Зустріч 63. Як досліджувати природу влітку? Мета: обговорити з учнями, як потрібно досліджувати природу влітку; розвивати спостережливість; вчити берегти і примножувати природні багатства, охороняти на¬вколишнє середовище від забруднення і винищення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 63. Як досліджувати природу влітку?

Мета: обговорити з учнями, як потрібно досліджувати природу влітку; розвивати спостережливість; вчити берегти і примножувати природні багатства, охороняти на­вколишнє середовище від забруднення і винищення.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть, чи є у вашому місті чи селі сонячний годинник.

— Чи потрібно охороняти природні багатства?

— Від чого слід охороняти природні багатства?

— Як люди забруднюють воду? повітря? ґрунти?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як можна влітку дізнатися більше про природу рідного краю.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 154–155)

— Пригадайте! Які правила поведінки серед природи ви вже знаєте?

— Роздивіться малюнки на с. 154. Поміркуйте і зробіть висновки.

— Уявіть собі: ваш клас на початку літа вирушив на екскурсію на квітучу луку. Скільки тут усяких квітів! Цвіте калина і шипшина. Квітує різнотрав’я. Скільки пурхає різнобарвних метеликів! Що ви будете робити? В які ігри гра­тиметеся? Певно, й наступного року ви з класом захочете відвідати цей чу­довий лужок.

— Минуло кілька років. І ви знову — на тій самій луці. Але, чому вона так змінилася?

— Вивчіть пам’ятку друга природи (с. 155). Вивчайте, любіть і бережіть природу рідного краю! Намагайтеся протягом літа дізнатися якомога більше про природу рідного краю.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Поетична хвилинка. Слухання віршів про природу та її захист

Птиця

Тріпоче серце спійманої птиці,

В руках моїх не чує доброти.

— Я дам тобі водиці і пшениці,

Моя пташино, тільки не тремти!

— Хіба потоки загубили воду,

Хіба в полях уже зерна нема?!

Пусти мене, мій хлопчик, на свободу,

І все, що треба, я знайду сама.

— Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,

В своїх руках, легеньких, як вітрець.

Хіба неволя це? Хіба це важко —

Від мене взяти кілька зеренець?

— Пусти мене! Мені, дитино мила,

Дорожча воля, ніж зерно твоє!

Страшна, хоч навіть лагідна та сила,

Яка розкрити крилець не дає!

— Лети! Співай у небі гомінкому;

Хоч і маленький, зрозумів я все.

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе!

І. Франко

— Чого навчає цей вірш?

Гімн природі

Чистих рік прозорі води,

Гарні луки і ліси —

Нам джерела насолоди,

І натхнення і краси.

Скрізь рослини і тварини

Зустрічають радо нас.

Нам простори України,

Як один зелений клас.

Ми живого не образим,

Ми живому, як брати,

Прокладаємо ми разом

Шлях до світлої мети.

Нашу рідну Україну

Всю ми хочемо пройти,

Прокладаючи стежину

І краси, і доброти.

Щоб усюди при нагоді

Кожен з нас сказати міг:

Ми даруємо природі

Наш дитячий оберіг!

— Які поради дає автор вірша?

Двоколірний вірш

Коли де-небудь квітку бачу,

«Зірви!» — кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

«Зламай!» — схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

«Зжени!» — мерщій мене благає.

«Забий!» — з болота жаба просить.

«Замуч!» — цвіркун сюркоче в просі...

Е ні, негарний вірш такий.

Хай ліпше буде — навпаки!

Коли де бачу квітки очі,

«Люби!» — вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,

«Привіт!» — схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: «Як ся маєш?»

«Спочинь!» — з болота жаба просить.

«Всміхнись!» — цвіркун сюркоче в просі...

Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

— Чи однаковий був у вас настрій під час слухання вірша?

— Чому автор назвав його двоколірним?

— Якими кольорами ви зобразили б учинки людини в першій частині? А в другій? Чому?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що ж таке охорона природи?

— Що роблять люди для збереження природи?

— Що робите ви для збереження природи?

VII. Домашнє завдання

С. 154–155.

— Складіть пам’ятку на тему: «Як я допомагаю природі».

— Створіть малюнки-плакати, присвячені захисту природи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.