Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?

Опис документу:
Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця? Мета: узагальнити знання учнів про зміну висоти Сонця над горизонтом упродовж дня і в різні пори року; розширити й уточнити уявлення дітей про добу, пори року, про причини зміни доби, пір року, про залежність світла і тепла на Землі від висоти Сонця; пояснити принцип дії сонячного годинника; сприяти розвитку мовлення, пам’яті, уваги; продовжити формування інтересу до уроків природознавства.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?

Мета: узагальнити знання учнів про зміну висоти Сонця над горизонтом упродовж дня і в різні пори року; розширити й уточнити уявлення дітей про добу, пори року, про причини зміни доби, пір року, про залежність світла і тепла на Землі від висоти Сонця; пояснити принцип дії сонячного годинника; сприяти розвитку мовлення, пам’яті, уваги; продовжити формування інтересу до уроків природознавства.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду.

2. Робота над загадками

Хто без дров і без вогня,

Світить, гріє нас щодня? (Сонце)

— Доберіть до відгадки слова, що означають її ознаки. (Сонце (яке?) — кругле, жовте.)

— Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (що робить?) — світить, гріє.)

— Від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов’язане з Сонцем.)

Ніг немає, а ходжу,

Рота немає, а скажу:

Коли тобі спати,

А коли вставати. (Годинник)

— Які бувають годинники?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як користуватися сонячним годин­ником.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Люди, спостерігаючи за природою, навчилися дізнаватися час доби за Сонцем. Той час, коли сонце піднімалося найвище, називали полудень. Опівдні тіні від предметів найкоротші. Ось тоді люди і винайшли перший годинник. Це був сонячний годинник. Розкреслили люди круглий майданчик просто неба і поставили посередині кілочок. Йде по небу сонечко — йде по майданчику тінь від кілочка. Вона і показує час (години). Але такими годинниками можна було користуватися тільки вдень і тільки в гарну сонячну погоду.

2. Робота за підручником (с. 152–153)

— Розгляньте малюнки-схеми на с. 152. Пригадайте! Як розташування Сонця впливає на зміну пір року? Як змінювалася тривалість дня і ночі впро­довж року?

— За допомогою чого ви спостерігали, як змінювалося розташування Сонця впродовж всього навчального року?

— Що винайшли наші давні предки, спостерігаючи за рухом Сонця на небі?

— Розгляньте фотографії. Сонячний годинник — перший прилад для вимі­рювання часу.

— Прочитайте, як виготовити сонячний годинник. Розгляньте фотографії різних сонячних годинників (с. 153). В яку погоду ними можна користува­тися?

— Пригадайте і розкажіть:

Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?

Які висновки ви можете зробити?

Чи вмієте вимірювати температуру повітря?

Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?

— Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?

— З життям яких рослин і тварин вам довелося познайомитися?

3. Фізкультхвилинка

V.Узагальнення й систематизація знань

Гра «Так чи ні?»

Висока вертикальна жердина в сонячному годиннику називається гномон. (Ні)

У сонячному годиннику стрілкою є маятник. (Ні)

Стрілкою в сонячному годиннику є тінь від кілочка. (Так)

Опівдні сонячний годинник показує 12 годин. (Так)

Сонячним годинником можна користуватися тільки вдень. (Так)

Сонячним годинником можна користуватися в будь-яку погоду. (Ні)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Пригадайте і розкажіть:

Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?

Які висновки ви можете зробити?

Чи вмієте вимірювати температуру повітря?

Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?

Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?

З життям яких рослин і тварин вам довелося ознайомитися?

VII. Домашнє завдання

С. 152–153.

— Дізнайтеся, чи є у вашому місті чи селі сонячний годинник.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн