Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?

Опис документу:
Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку? Мета: навчати учнів спостерігати за змінами у природі протягом літа, узагальнювати спостереження за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес, за¬хоплення, любов до рідної природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?

Мета: навчати учнів спостерігати за змінами у природі протягом літа, узагальнювати спостереження за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес, за­хоплення, любов до рідної природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання.

— Як змінилася природа влітку?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як самостійно спостерігати за природою влітку.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 150–151)

— Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкоди-ти їй?

— За таблицею на с. 150 розкажіть, як спостерігати за природою.

— Що треба виготовити, щоб спостерігати за полудневим розташуванням сонця? Коли найдовші, найкоротші тіні? Як змінюється тривалість дня і ночі? Чому?

— Як дізнаватися про температуру повітря? Якого кольору найчастіше небо влітку? Як визначати хмарність? Які дні, сонячні чи хмарні, перева­жають улітку?

— Які опади випадають улітку? Як часто? Чи схожі літні дощі на весняні чи осінні? (Влітку дощ теплий, великий.) Як визначати силу вітру (с. 159)? За чим ще треба спостерігати?

— Навчіться милуватися красою природи!

2. Спостереження за працею людей улітку

— Для людей літо також є дуже важливою порою, вони мають чимало ро­боти на полях, у садах, на городах.

— Яку роботу виконують люди на полях улітку?

— За допомогою яких машин люди збирають урожай на полях?

— Яку роботу виконують на городах?

— Які роботи ведуться в садах?

— У кінці червня достигають трави і починається сінокіс.

— Для чого косять траву і заготовляють сіно?

3. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над літніми прикметами

— Спробуйте перевірити влітку такі народні прикмети про літню погоду.

Птахи в’ють гнізда з сонячного боку — на холодне літо.

Трава в червні починає сохнути — на дощовите літо.

Густо цвіте гречка — на спекотне літо.

Які метелики навесні вилетіли першими — білі або червоні? Якщо червоні,

літо буде багате на мед і сухе, а білі — мокре і щедре на молоко.

Опеньки з’явились — літо скінчилось.

Ластівки низько літають — на дощ.

Рясна роса зранку — на ясний день.

Мурахи ховаються серед білого дня — на негоду.

Горобці купаються в пилюці — на дощ.

Весело співає зяблик — дощу не буде.

Риби вискакують з води — до дощу або негоди.

2. Гра «Що не так?»

Небилиця

Що у зими на порозі

Цвітуть маки на морозі,

А у літа на печі

Замерзають калачі.

А у весни в кінці поля

Листя скинула тополя.

А в осені коло стежки

Вбрались верби у сережки.

А ми стали коло хати,

Та й не можем розібрати,—

Кому іти рибу пасти,

Кому воду в копи класти,

Кому пічки молотити,

Кому сніги волочити.

Вишні ростуть на землі, суниця — на дереві.

Яблука вирощують на землі поряд із картоплею.

Кавуни достигають у січні.

Огірок — це ягода.

3. Робота над загадками

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом —

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив. (Веселка)

Ходить тур по горах, а турниця по долах.

Як турниця мигне, тур загуде. (Блискавка і грім)

Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить. (Грім)

Вночі спить, а вранці тікає. (Роса)

Кольорова дуга через річку пролягла. (Веселка)

Довго нема мене — все в’яне, а як прийду — знов оживає. (Дощ)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чому літо — найтепліша пора року?

— Які дні й ночі влітку?

— Коли найдовший день? Чому?

— Як залежить довжина тіні від предмета від висоти сонця?

VII. Домашнє завдання

С. 150–151.

— Придивіться і розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.