Зустріч 60. Що ти знаєш про рослини — символи України?

Опис документу:
Зустріч 60. Що ти знаєш про рослини — символи України? Мета: розповісти учням про рослини, які є символами України; розвивати мовлення; розширювати кругозір; виховувати дбайливе ставлення до рослин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 60. Що ти знаєш про рослини — символи України?

Мета: розповісти учням про рослини, які є символами України; розвивати мовлення; розширювати кругозір; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Чому багато рослин і тварин стають рідкісними?

— Які правила повинні застосовувати у своєму житті дорослі й діти, щоб зберегти природу?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які рослини приносять особливу радість людям у містах і селах, допомагають визначати час і передбачати погоду.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 148–149)

— Розгляньте фотографії на с. 148.

— Пригадайте! Які рослини є найулюбленішими в Україні?

— Народи світу різняться між собою національним одягом, звичаями, тра­диціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. У кожного народу є улюблені рослини — рослини-символи: у ка­надців — клен, у росіян — берізка. В Україні це: верба, тополя, калина, бар­вінок, чорнобривці та мальви.

— Де ви бачили ці рослини у місті і селі?

— Як ці рослини розмножують? Які з них саджають, а які — висівають?

Робота в парі

— Обговоріть, де саме можна посадити рослини — символи України: біля школи чи поблизу будинків, у яких ви живете.

— «Без верби і калини — нема України»,— говориться у народній при­казці. Важко уявити нашу землю без верби. Кажуть: «Де вода, там і верба». Коли копали криницю, то кидали шматок вербової колоди для очищення води. У відро з водою клали вербову дощечку, а на неї ставили кухлик для пиття води. Це була своєрідна народна гігієна.

Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Калиною прикрашали ве­сільний коровай.

Робота в групі. Конкурс загадок, приказок, легенд і віршів про рослини —символи України

— Роздивіться фотографію на с. 149 і пофантазуйте: якими можуть бути квіткові годинники?

— Розгляньте малюнки рослин, дикорослих і культурних рослин. Зверніть увагу, коли відкриваються та закриваються їх квітки. Складіть з них квіт­ковий годинник.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над прислів’ями та приказками про вербу та калину

Про вербу

Без верби і калини нема України.

Де срібліє вербиця, там здорова водиця.

Про калинy

Любуйся калиною, поки цвіте, а дитиною, поки росте.

Який кущ така й калина, яка мати така й дитина.

Запишалася калина, наче красная дівчина.

Дівчина пишна та красива, мов червона калина.

Весною калина білим цвітом квітує, а восени червоні ягоди дарує.

2. Слухання пісні «Чорнобривці»

— Про яку квітку ця пісня?

Легенда про чорнобривці

Назва чорнобривців пов’язана зі старовинною легендою про майстрів-чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові жіночі чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та чорні голівки — чорнобривці.

У народі чорнобривці ще називають оксамитками або бархатками, бо яскраві їх суцвіття виграють у променях сонця.

— Палахкотять біля вікон українських осель вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарв’ям нагідки, рожі, ромашки, калина, любисток, м’ята — обереги нашого народу. Усім, хто вирушав у далеку дорогу, хто волею долі опинявся далеко від батьківського порогу, вони нагадували: «Там земля мила, де мати народила».

3. Робота над загадками

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобриві-чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій. (Чорнобривці)

Заблукала в верболозі,

Дні і ночі ронить сльози. (Верба)

4. Гра «Четвертий “зайвий”»

— У кожній групі підкресліть «зайве» слово, поясніть свій вибір.

Верба, липа, вишня, мальви.

Чорнобривці, барвінок, калина, мак.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що запам’яталося?

— Що найбільше сподобалося?

— Які рослини є символами України?

VII. Домашнє завдання

С. 148–149.

— Перевірте, коли відкриваються і закриваються квітки, із яких у дав­нину складали квітковий годинник.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.