Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?

Опис документу:
Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах? Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин і тварин луків та водойм; вчити поясню¬вати зв’язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висно¬вки; виховувати почуття прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин і тварин луків та водойм; вчити поясню­вати зв’язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висно­вки; виховувати почуття прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

Робота в парах

Слухання розповідей про одну з тварин лісу.

2. Розгадування кросворда «Луки»

1) Не мотор, а гуде, не пілот,

а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)

2) Сам чорний, та не ворон, є роги,

та не бик, шість ніг без копит. (Жук)

3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)

4) На капусті я вродився

І капустою живився,

На капусті я умер,

Та ізнов ожив тепер.

Тільки вже й не той я став,

Що в капусті плазував:

Не плазую, а літаю,

Бо прегарні крильця маю. (Метелик)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 142–143)

— Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Роз­гляньте фото водойми і луки (с. 142).

— Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити?

— Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах?

— До якої групи комах належить жук-гнойовик?

— Чи погоджуєтеся ви із Синьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися?» Про яких птахів ви прочитали?

Я деркач, я маю крила,

як увесь пташиний рід,

та в ногах у мене сила,

я пташина — скорохід.

Л. Компанієць

— Якого птаха занесли до Червоної книги України?

— Що додав до розповіді їжачок Хитрячок?

— Яких звірів можна побачити на луках?

Робота в групі

— Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірка, жаба озерна.

— Роздивіться фотографії на с. 143 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм.

— Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм?

— Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Складання правил поведінки на луках

— Чи може хто-небудь знищити луки? (Людина)

— Чим вона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумно пасти тварин)

— Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? (Дотри­муватися правил поведінки на луках.)

Правила поведінки на луках

1) Не рвіть оберемки квітів.

2) Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у бага­тьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння.

3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них ніякої шкоди людині не приносить.

4) Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні час­тини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів.

5) Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи зни­щуть рослини.

2. Робота в групах

Кожна група отримує висловлювання на картках.

— Біля яких висловлювань ви б написали «Дозволено», а біля яких — «За­боронено»?

1) Смітити на берегах.

2) У водойми не кидати відходи.

3) Не мити машини у водоймах.

4) Не скидати промислові відходи.

5) Вирубувати ліси по берегах водойм.

6) Обмежити вилов риби.

7) Дозволити необмежену риболовлю.

— Які заходи щодо охорони водойм ви можете запропонувати?

3. Гра «Четвертий “зайвий”»

— У кожній групі підкресліть «зайве» слово, поясніть свій вибір.

Бабка, коник, перепілка, сонечко.

Жаба, метелик, джміль, жук.

4. Гра «Переставлені склади»

— Переставте склади так, щоб утворилися слова — назви тварин і рослини, що зустрічаються на луках.

БА ЖА, РА ВЕЛЬ ЖУ, ШИНА НЮ КО, РЕ ПЕ ПІЛ КА,

КАЧ ДЕР, КА Я ЩІР, КА ЛЕ ЛЕ, ТИКРО

(Жаба, журавель, конюшина, перепілка, деркач, ящірка, лелека, кроти)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які тварини зустрічаються на луках та водоймах?

— Який вплив людина чинить на луки?

— Як треба охороняти луки, водойми?

VII. Домашнє завдання

С. 142–143.

— Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та по­близу неї, взаємопов’язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн