Зустріч 54. Які рослини зростають на луках та поблизу водойм?

Опис документу:
Зустріч 54. Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин луків і водойм; вчити пояснювати зв’язки у живій природі на прикладі луки і водойми; розвивати пізнавальну активність ді¬тей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; вихову¬вати почуття прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 54. Які рослини зростають на луках та поблизу водойм?

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин луків і водойм; вчити пояснювати зв’язки у живій природі на прикладі луки і водойми; розвивати пізнавальну активність ді­тей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; вихову­вати почуття прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Доведіть, що не можна зривати квітки дикорослих рослин для букетів та вінків. Розіграйте розмову на цю тему між королицею та дзвоником.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке луки і які рослини на них ростуть, які рослини ростуть поблизу водойм.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 136–137)

— Пригадайте! Які рослини переважають у лісах?

— Сонечко Семикрапочка хоче дізнатися: чи знаєте ви, що таке лука?

— Лука — це переважно рівна місцевість, вкрита трав’янистою рослин­ністю.

— Розгляньте фотографії на с. 136.

— На луках можна де-не-де побачити зарості кущів чи окремі дерева. Луки бувають сухими та зволоженими.

— Які рослини і чому ростуть на сухих луках?

— Для чого використовують звіробій?

— Що ви прочитали про деревій (с. 137)?

— Чи знаєте ви, що «петрові батоги» — це цикорій. Квітки у нього бла­китні, як небо влітку. Що ви дізналися про цю рослину?

— Смілка — рослина із червоним дуже клейким угорі стеблом і квітками малинового кольору. Полюбляють відвідувати її бджоли. І не дарма. Адже смілка — медонос.

— Розгляньте фотографії на с. 137.

— Які рослини ростуть на луках поблизу берегів річок та озер? Чому вони дуже цінуються?

— Про які прибережні рослини розповіло Сонечко Семикрапочка?

— Чому глечики жовті отримали таку назву?

На блакитних заплавах широких

жовті глечики рясно цвітуть.

Молоко із тих глечиків жовтих

вранці окуні нахильці п’ють.

В. Лучук

Гра «Хто більше?»

— Хто запам’ятав більше назв рослин, які зростають на луках та поблизу водойм?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Проект «Лісова аптека»

Аптека зелена,

Зелена аптека!

Від тебе й від мене

Вона недалеко.

Зелена аптека

Лежить навкруги,

Зелені горби

І зелені луги,

Зелені сади, і ліси, і поля, —

Уся наша рідна, квітуча земля!

Зелена аптека — це трави і квіти,

Що в кошик збирають дорослі і діти.

Зелена аптека, що бачим навкруг, —

Це наш помічник і хороший друг!

Зелену аптеку слід кожному знати:

Крушина, фіалка,

Конвалія, м’ята,

Вільха, деревій, бузина і чорниці,

Черемха і пижмо,

Шипшина й суниці.

— Вам відомо багато рослин, серед них є ті, які називають лікарськими. Вони допомагають людині боротися із хворобами, бо мають лікувальні властивості.

Ліс був першою «аптекою», в яку люди з давніх часів йшли по ліки.

— Які лікарські рослини вам відомі? З’ясуйте, які із цих рослин ростуть у вашій місцевості.

— Які вони мають лікувальні властивості? Які ще лікарські рослини зрос­тають у вашому краї?

— Дізнайтеся, коли краще заготовляти рослини і як їх зберігати.

Отримані відомості запишіть у зошит самостійно або з допомогою дорос­лого. Доповніть їх фотографіями, малюнками.

Під час прогулянки у ліс (парк) зберіть рослини для домашньої аптечки.

Проведіть презентацію вашої роботи. Оцініть її результати.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які рослини зростають на луках та поблизу водойм?

VII. Домашнє завдання

С. 136–137.

— Складіть перелік лікарських рослин, які зростають на луках. Згадайте вірш про «зелену аптеку». Дізнайтеся, коли краще заготовляти лікарські рос­лини і як їх зберігати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн