Зустріч 53. Як змінюється життя рослин улітку?

Опис документу:
Зустріч 53. Як змінюється життя рослин улітку? Мета: провести спостереження за літніми змінами в живій природі; систематизувати знання учнів про природні зв’язки; розвивати мовлення, мислення; розширювати світогляд; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 53. Як змінюється життя рослин улітку?

Мета: провести спостереження за літніми змінами в живій природі; систематизувати знання учнів про природні зв’язки; розвивати мовлення, мислення; розширювати світогляд; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть, як потрібно поводитися під час грози.

— Які ознаки літа ви знаєте?

2. Слухання вірша

— Які ознаки літа згадуються у вірші?

Пахне літо

На дзвінкій галяві теплим літом

Заквітчалась липка першим цвітом,

І сама страшенно здивувалась:

«Та невже ж таке зі мною сталось?»

Зашуміли трави над землею,

Здивувались також разом з нею.

Забриніли дзвоники ласкаві:

«Ой же дух солодкий на галяві!

Пелюстки у нас лілові й білі,

Та чомусь ми пахнути не в силі...»

Жовтим оком дивиться ромашка:

«Від такого цвіту дихать важко!»

І радіють бджоли-міхоноші:

«А для нас ці квітоньки — хороші!»

Повна липка радості і суму:

«Через що,— зітхає,— скільки шуму?»

І ховає гілочки розквітлі,

Миті в зливах, скупані у світлі.

В лісі меду теплого налито.

Пахне цвіт на липці.

Пахне літо!

М. Пригара

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ознаки літа в житті рослин.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 134–135)

— Пригадайте! Які зміни відбулися у житті дерев, кущів та трав’янистих рослин навесні? Як дізнатися, що розпочалося літо? Що про це розповіла Си­ньокрила Сойка?

— Доведіть, що кращої пори за літо немає. Що ви прочитали про дуб?

— Що ви дізналися про липу?

— У лісах укривається білим цвітом глід. У парках та садах розливається ніжний аромат від квіток жасмину.

— Як ви розумієте слова: «Літо щедро встелило землю смарагдовим ки­лимом із різнотрав’я»?

— Розгляньте малюнки на с. 135. Які квіти можна побачити серед цього розмаїття?

Гра «Квітковий бал»

— Хто запросить більше рослин, які квітують улітку, на «Квітковий бал»?

— Пригадайте вірші та казки про ці рослини.

— Поясніть прислів’я.

Прийде літо — все розмаїто, прийде зима — нічого нема.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в групах

— Підкресліть літні явища у житті рослин.

Цвітіння рослин;

листопад;

дозрівання ягід;

сокорух;

утворення плодів.

2. Слухання вірша

Прикмети літа

Ластівки літають

Над водою низько,

Хвилі розбивають —

Значить, дощик близько.

Мов червоні квіти,

Хмари в небі синім,

Значить, завтра, діти,

Буде вітер сильний.

А як льону річка

В полі засиніла,

Знайте, що суничка

У гаю дозріла.

М. Чепурна

— Які прикмети літа згадує автор у вірші?

— Які народні прикмети ви почули?

— Продовжіть речення:

Ластівки літають над водою низько — ... (перед дощем).

Червоні хмари — ... (до вітру).

Льон зацвів у полі — дозріла... (суниця).

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які літні зміни відбуваються в житті рослин?

— Наведи приклади літніх квітів.

— Які зміни відбуваються влітку в житті тварин?

— Чому влітку розвивається і збільшується потомство в усіх тварин?

VII. Домашнє завдання

С. 134–135.

— Доведіть, що не можна зривати квітки дикорослих рослин для букетів та вінків.

— Придумайте і розіграйте розмову на цю тему між королицею та дзво­ником.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.