Зустріч 51. Які прикмети літа?

Опис документу:
Зустріч 51. Які прикмети літа? Мета: розширити уявлення дітей про літо як пору року, про його ознаки і прикмети; розвивати вміння виділяти прикмети кожної пори року; виховувати любов до при¬роди, дбайливе ставлення до неї. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 51. Які прикмети літа?

Мета: розширити уявлення дітей про літо як пору року, про його ознаки і прикмети; розвивати вміння виділяти прикмети кожної пори року; виховувати любов до при­роди, дбайливе ставлення до неї.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть про прикмети, які допомагають орієнтуватися в лісі.

2. Робота над загадкою

Що таке: чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють?

— Діти, які пори року ви знаєте? Назвіть їх у тій послідовності, у якій вони змінюють одна одну.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, про яку пору року йтиметься на уроці.

Розквітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде...

За весною що іде? (Літо)

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які природні явища відбилися на на­звах літніх місяців.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 124–131)

— Розгляньте фотографію на с. 124. Прочитайте народну мудрість. Які зміни в природі відбуваються влітку?

— Прочитайте завдання для ведення спостережень улітку за неживою і живою природою (с. 125).

— Розгляньте літній календар природи (с. 126–127). Які відбуваються при­родні явища в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин?

— Яка пора року змінює весну? Назвіть літні місяці.

— Поміркуйте! Коли, на вашу думку, закінчується весна? Які ознаки літа можна спостерігати у травні?

— Літо — це шлях, який проходить природа від весни до осені.

— Розгляньте репродукції картин в художній галереї Матінки Природи (с. 128). Розкажіть, що на них зображено.

— Сонечко Семикрапочка поцікавилося: «Чому люди дали такі назви літнім місяцям?».

— Які думки існують про походження назви червня? Чому кажуть: «Чер­вень літо зарум’янив»?

— Яку думку висунули садівники? Яка думка вам більше до вподоби?

Червень! Червень! Дні веселі,

Тріумфуюча пора!

Тільки джміль з віолончелі

Звуки смутку добува.

Д. Павличко

Тріумфуюча — переможна.

— Яке походження назви липня?

— Розгляньте фотографії. Поміркуйте, чим, окрім меду, славиться липень місяць?

Здрастуй, липню кучерявий!

Із дванадцяти братів,

тільки ти м’які отави

стелиш на моїм путі.

М. Драй-Хмара

Отави — трави.

— Чому найважливіший для хліборобів — місяць серпень? Чому останній місяць літа дібрав собі таку влучну назву, пов’язану із жнивами?

Серп знайшла бабуся

І пшениці вжала,

Як снопи в’язати,

Дітям показала;

Щедрий місяць серпень

Серпиком назвала.

Л. Голота

— Літо поділяють на три періоди: початок, середина і спад літа.

— Які ознаки літніх місяців можна помітити на картинах у художній га­лереї Матінки Природи?

Робота в групі

— Поясніть зміст мудрих народних висловів про літні місяці.

— Пригадайте вірші та загадки про літо.

Робота в парі

— Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо літо?». За бажанням ви­користайте ілюстрації, вміщені на с. 131. Які ознаки літніх місяців можна по­мітити на картинах?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Читання казки «Як весна літо зустрічала»

Весна, господарюючи на землі, добре працювала.

Молода господиня і лід на водоймах розтопила, і матінку-землю дощами напоїла, щоб трава зазеленіла. Прикрасила дерева і кущі листочками, одягла на них квіткові віночки...

Добре до приходу брата Літа підготувалась.

А, щоб він поспішив, ще й Грім з Блискавкою за послів додому відправила.

Почав брат збиратися в дорогу — одягнув на русяве волосся солом’яного бриля, перекинув через плече легеньку торбину і вирушив у дорогу.

Всюди Літу зустрічалися щасливі люди, веселі звірятка у лісі, над полями літали різнобарвні метелики і працьовиті бджілки.

Весна теж вийшла назустріч братові.

Ні, вона не збиралась так швидко покинути землю, просто хотіла показати Літу красу, що була довкола.

Вони разом пройшлися полями, де густо зеленіли зернові та овочі, прогу­лялись лісами, оглядаючи ягідники та грибні місця, заглядаючи до садів, де стояли заквітчані дерева.

— Добра робота, сестронько. Тепер і мені пора вже працювати.

Весна посміхнулась і поволі пішла геть. Її господарювання на землі закін­чилось.

— Про які ознаки літа говориться у казці?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Про що ми говорили сьогодні на уроці?

— Які ознаки літа ми сьогодні називали?

— Чим так любе літечко людям?

VII. Домашнє завдання

С. 128–131.

— Доберіть по дві народні прикмети про літні місяці. Під час літніх ка­нікул перевірте їх.

— Розкажіть, який літній місяць вам подобається найбільше. Доведіть свою думку.

— Порівняйте, які є відмінності між літніми місяцями. Придумайте для них свої символи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.