Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?

Опис документу:
Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні? Мета: розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мислення, допитливість; виховувати екологічну культуру. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні? — Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? — Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак? — Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?

Мета: розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мис­лення, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?

— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?

— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?

— Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.

— Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі».

— Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень — місяці тиші»?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила поведінки серед природи навесні.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 116–117)

— Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам?

— Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів?

— Як іще люди знищують рослини в лісі?

— Запам’ятайте! Не ходіть по лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці.

— Розгляньте знаки заборони (с. 117). Що вони означають? (Не можна зри­вати квіти для букетів, витоптувати рослини, чіпати гнізда, забирати звірят, брати до лісу собаку.)

— Чому не можна близько підходити до гнізд пташок?

— Чому ніколи не можна доторкатися до гнізда?

— Чому не можна забирати додому пташенят, які випали із гнізда?

— Чому не можна брати із собою в ліс навесні та на початку літа собаку?

— Відгадайте загадку.

Біла кора, тоненькі віти,

Із стовбура сік тече.

Що то є, діти? (Береза навесні)

Пам’ятка друга природи

Правила збирання березового соку

Не можна збирати сік з молодих дерев;

отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік;

після закінчення збору березового соку отвір обов’язково потрібно заліпити (глиною, пластиліном).

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в групах

— Як же нам слід поводитися навесні в лісі?

Учитель підсумовує відповіді учнів.

— Травень і червень — місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда.

Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин.

Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш.

Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко.

Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.

2. Аналіз ситуацій

— Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака ліс — рідний будинок. Їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більше схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)

— Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.

— Що очікує на тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані до­бувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)

— Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому? (Не можна брати дитинчат додому, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте до зоопарку.)

Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому, здебільшого зале­жить від людини.

3. Тестування

1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?

а) Спробую покласти пташенят в гніздо.

б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.

в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.

2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпа­лювати вогнища?

а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.

б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів ки­дати гнізда, тварин шукати затишні місця.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті пі­клуванням про потомство.)

VII. Домашнє завдання

С. 116–117.

— Складіть пам’ятку про поведінку серед природи навесні.

До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн