Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?

Опис документу:
Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів? Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв’язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе став¬лення до її мешканців. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?

Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв’язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе став­лення до її мешканців.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся?

— Розкажіть про весняне життя птахів. Які птахи першими повертаються у ваш рідний край.

— Що потрібно підготувати для їхньої зустрічі?

2. Слухання вірша

Все прокидається поволі

Все прокидається поволі,

зі сну зимового встає.

Радіє гай, радіє поле,

земля поталу воду п’є.

Скресає і щезає крига,

бурульки падают з дахів,

і вітерець прозорокрилий

додому підганя птахів.

А в лісі на галяві теплій

поміж ялинок запашних

уперше спалахнув метелик —

тендітний вогничок весни.

А. Костецький

— Що змінилося в природі з приходом весни?

— Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни?

— Що ви знаєте про це?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про весняні зміни в житті звірів.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 114–115)

— Пригадайте! Які звірі ведуть активний спосіб життя, а які взимку сплять.

— Що розповів їжачок Хитрячок про весняні турботи звірів?

— Доведіть, що весна небезпечна пора. Як звірі рятуються від весняної повені?

— Доведіть, що у звірів настає час для переодягання — весняного ли­няння.

— Розгляньте фото горностая у зимовому та у весняному хутрі на с. 114. Горностай — дуже рідкісна тварина, він занесений до Червоної книги України.

Доведіть, що навесні у звірів з’являється потомство: у білки — ... (білче­нята), у вовка — ... (вовченята), у куниці — ... (куниченята), у бобрів — ... (бобренята).

— Розкажіть, як звірі навчають своїх дитинчат.

— Звірята вчаться все примічати: відрізняти їстівні та отруйні рослини, ді­знаватися, хто друг, а хто — ворог. А головне — запам’ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі» всі звірята — по­росята, вовченята, лисенята, білченята й інші — намагаються бути тільки «відмінниками». Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хи­жаків. Тому поросята з неабиякою старанністю повторюють кожну дію своєї мами-вчительки.

Зображувальний ряд: дика свиня і її симпатичні смугасті поросятка.

Пам’ятка друга природи

Якщо хтось випадково в лісі натрапить на звірят, не намагайтеся забрати їх із лісу. Знайте — їх мама поблизу і пильнує за ними.

Гра «Хто знає більше звірів?»

Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Інсценізація «Білченя, Їжаченя, Зайченя»

— Послухайте, що вам розкажуть про своє народження Білченя, Їжаченя, Зайченя.

Діти в масках-шапочках розігрують сценку.

Б і л ч е н я. Ой, їжачку, який ти колючий!

Ї ж а ч е н я. Так, шубка у мене колюча. Але, маючи таку шубку, нікого не боюся. З’явиться небезпека — згорнуся в клубок — спробуй торкнися мене, відразу отримаєш тисячу уколів.

Б і л ч е н я. А народився ти теж з голками?

Ї ж а ч е н я. Їжаки народжуються без голок і сліпі. На рожевому тілі у нас тільки безліч горбків. Голки на їхньому місці з’являються через декілька годин. Спочатку вони м’які і світлі: але поступово тверднуть і темніють. Голки мої ростуть дуже швидко.

Б і л ч е н я. А я теж народився голим і сліпим. Але в нашому дуплі мені не було холодно, тому що моя дбайлива мама зігрівала мене й укутувала м’якою підстилкою.

З а й ч е н я. А я свою маму не пам’ятаю! І домівки у мене немає!

Б і л ч е н я. Як це? Чому?

З а й ч е н я. Я народився прямо на землі відразу зрячим, вкритим шерстю. Мама мене погодувала молоком, залишила під кущем і втекла.

Ї ж а ч е н я. І тобі не хотілося їсти?

З а й ч е н я. Ні, молоко у мами поживне і жирне, тому 3–4 дні я неголодний.

Б і л ч е н я. А як же наступні дні?

З а й ч е н я. А я, коли захочеться їсти, починаю пересуватися, залишаючи пахучий слід від лапок. По цьому сліду мене знаходить будь-яка зайчиха і годує молоком. І знову вистачає на 3–4 дні. А коли я підросту, я починаю жи­витися травою.

— Що нового ви дізналися про народження і перші дні життя звірів?

— Яким народжується їжаченя?

— Чому білці не холодно в дуплі?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового ви дізналися про життя тварин навесні?

— Поставте одне одному запитання за темою уроку.

— Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі ли­няють.)

— Чому у тварин навесні відбувається линька?

— Чому дитинчата народжуються навесні?

VII. Домашнє завдання

Складіть ланцюг живлення у весняному лісі. Складіть розповідь про на­вчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн