Зустріч 45. Коли повертаються із вирію перелітні птахи?

Опис документу:
Зустріч 45. Коли повертаються із вирію перелітні птахи? Мета: уточнити знання учнів про розмаїття перелітних птахів; розвивати вміння знахо¬дити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, до птахів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 45. Коли повертаються із вирію перелітні птахи?

Мета: уточнити знання учнів про розмаїття перелітних птахів; розвивати вміння знахо­дити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, до птахів.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Які запитання ви підготували для телегри «Найрозумніший» про життя риб навесні?

2. Робота за репродукцією картини О. Саврасова «Граки прилетіли»

— Подивіться на репродукцію картини Олексія Саврасова «Граки при­летіли». Що ви бачите на картині? (Ми бачимо село з невеликою церквою, дерев’яними будиночками, з березами, що не розпустилися. Прилетіли перші вісники весни — граки. З весняними криками вони літають над деревами, кло­почуть про житло.)

— Скажіть, чи подобається вам картина? Що саме подобається?

— За якими ознаками можна сказати, що на картині зображена рання весна?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Птахи повертаються із зимівель. І ось сьогодні ви дізнаєтеся про повер­нення із вирію перелітних птахів і їхнє весняне життя.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 112–113)

— Розгляньте фотографії на с. 112. Пригадайте! Які птахи належать до пе­релітних, осілих та зимуючих?

— Що розповіла Синьокрила Сойка про те, як птахи весну зустрічають? Яка пташка першою повідомляє про наближення весни ще посеред зими?

— На кінець зими особливу активність виявляють граки та сірі ворони — ґави. Вони відновлюють старі й будують нові гнізда, готуючись весну-красну зустрічати.

— Які птахи одними з перших повертаються із теплих країв на батьків­щину?

— Що ви дізналися про білих плисок?

— Запам’ятайте приказку!

Плиска біла своїм довгим хвостом кригу розбила.

— Які птахи прилітають у березні?

— Як тільки зазеленіють листочки на древах, у сади повертаються гори-хвістки. Їх із іншими птахами сплутати важко: лоб у них білий, горло чорне, а хвіст і нижній бік тіла — червоно-оранжеві.

— Які птахи прилітають у кінці квітня?

— Чому не всі птахи прилітають водночас?

— Що роблять птахи, коли повернуться додому із вирію?

— Чому самці прилітають навесні раніше за самок?

— Як показують себе самці?

Гра «Аукціон. Хто знає більше назв птахів?»

Робота в парі

— Чому плиска, зяблик і горихвістка отримали такі назви?

— Вивчіть примовлянку до пташок навесні.

Пташок викликаю

з теплого краю:

— Летіть, соловейки,

на нашу земельку!

Спішіть, ластівоньки,

пасти корівоньки!

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Пташина вікторина

Учитель читає опис птаха. Учні впізнають і розповідають про його пове­дінку навесні.

Кожен заслухається співом цього малесенького сіренького співця. (Со­ловей)

Стукіт цього строкатого птаха ми можемо чути цілий рік. (Дятел)

Високо піднімаються ці невеличкі сіренькі пташки в прозоре блакитне небо і заливаються там чудовим співом. (Жайворонок)

Цей птах з приходом весни летить до лісу. (Синичка)

Птах, який першим прилітає на батьківщину з вирію, вісник весни. (Грак)

Птахи, що селяться у своїх минулорічних квартирах. (Шпаки, ластівки)

2. Тестування

1) Хто з цих птахів прилітає раніше?

а) ластівка;

б) шпак.

2) Яка з цих пташок не має свого гнізда?

а) ластівка;

б) лелека;

в) зозуля.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як змінюється життя птахів з приходом весни? (Повертаються в рідні краї перелітні птахи. Птахи будують або ремонтують гнізда, відкладають яйця, виводять пташенят.)

— Чому стали можливі такі зміни в житті птахів? (Стало більше корму. Багато птахів живляться комахами, а з приходом тепла комахи вибира­ються зі своїх укриттів).

VII. Домашнє завдання

С. 112–113.

— Складіть розповідь про весняне життя птахів. Дізнайтеся, які птахи першими повертаються у ваш рідний край. Що потрібно підготувати для їх­ньої зустрічі?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.