Зустріч 44. Як змінюється навесні життя риб?

Опис документу:
Зустріч 44. Як змінюється навесні життя риб? Мета: уточнити знання учнів про життя риб навесні; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 44. Як змінюється навесні життя риб?

Мета: уточнити знання учнів про життя риб навесні; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Як зміни в природі навесні впливають на життя комах?

— Які метелики мешкають у вашій місцевості? За якими ознаками ви їх упізнаєте?

— Чи доводилося вам спостерігати за поведінкою джмелів, мурашок на­весні? Розкажіть про свої спостереження.

— Розкажіть про комаху, яка прокинулася першою навесні.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся, що навесні у риб відбувається нерест — період розмноження.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 110–111)

— Пригадайте! Як зимують риби?

— Що розказав про весняне життя риб Карасик Золотенко?

— Що таке нерест? Де для риби затишні місця для відкладання ікри? Чому саме там? Хто такі сазани? (Дикі коропи)

— Що ви дізналися про сазана, річкового окуня, сома?

— Доведіть, що у багатьох риб під час нересту значно змінюється зовнішній вигляд.

— Які риби першими йдуть на нерест? Чи піклуються риби про своє май­бутнє потомство?

— Що ви дізналися про сома?

— Як поводяться мальки наших річкових риб?

— Які небезпеки на них чекають? (Пересихання або забруднення водойм і численні хижаки.)

— Чи можна рибалити під час нересту? Які будуть наслідки, якщо вилов­лювати рибу в цей час?

— Нерест — особливий період у житті риб, від нього залежить чисельність риби у наших водоймах! Під час нересту вилов риби заборонений!

Це знак заборони: червоне коло, у якому намальована риба на гачку, коло перекреслене червоною смугою.

— Секрет Карасика Золотенка: «У наших водоймах поруч можуть жити карась золотий та карась срібний. Однак чисельність карася золотого дуже швидко скорочується, його занесли до Червоної книги України».

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над загадкою

Що тут казати — хижа вкрай,

У неї апетит найкращий

Карасику, ти не дрімай,

А то потрапиш в її пащу. (Щука)

2. Гра «Хто знає більше назв риб?»

3. Фотозагадка «Упізнай рибу»

Окунь, щука, короп.

Гра «Відгадай загадку — покажи відгадку»

На дошці — картинки із зображенням різних риб.

Учитель загадує загадку, учні відгадують її, показують на дошці потрібну картинку.

Хоч малий, та силу має —

З рук миттєво висковзає!

Схожий зовні на змію,

Має чималу сім’ю. (В’юн)

Взимку ловиться і влітку

Вудкою або у сітку.

А коли злякається —

В мулі заховається. (Карась)

Ляже й спить на глибині

З шаром мулу на спині,

Тільки вуса повертає,

Що навколо — все він знає! (Сом)

Живе вона у морі синім,

Та не тюлень це і не морж.

Я підкажу вам, — це рибина,

Ну, а звуть цю рибу... (йорж).

Щоб рибину цю піймати,

Слід її нагодувати.

Наварити бараболі

І гороху, що у полі.

Кого ж спіймав Сергійко наш?

Це, напевно, риба… (лящ).

Окунь вдень пішов на гірку

І зустрів… (червонопірку).

Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки,

Хижої, страшної... (щуки).

Хочеш рибку цю піймати —

Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука,

І на вигляд геть не злюка. (Окунь)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як змінюється навесні життя риб?

— Чому нерест — особливо важливий для життя риб?

— Чому під час нересту вилов риби заборонено?

VII. Домашнє завдання

С. 110–111.

— Підготуйте запитання та відповіді для телегри «Найрозумніший» про життя риб навесні.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.