Зустріч 43. Коли з’являються навесні комахи?

Опис документу:
Зустріч 43. Коли з’являються навесні комахи? Мета: ознайомити учнів з поведінкою комах навесні; розвивати вміння спостерігати, порівнювати; виховувати бережливе ставлення до комах. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зустріч 43. Коли з’являються навесні комахи?

Мета: ознайомити учнів з поведінкою комах навесні; розвивати вміння спостерігати, порівнювати; виховувати бережливе ставлення до комах.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Запропонуйте свій власний проект проведення весняно-польових робіт у городі чи на дачі. Поділіться досвідом вирощування зеленої цибулі на підві­конні.

— Які ознаки весни ви спостерігали протягом тижня?

— Які явища відбуваються навесні у природі?

— Підкресліть, які зміни в природі відбулися за останній тиждень.

Збільшення тривалості дня.

Значне потепління.

Раннє цвітіння трав’янистих рослин.

Пробудження звірів від зимового сну.

Приліт птахів.

Танення снігу.

— Яку ознаку весни ви б ще назвали? (Поява комах.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни в неживій природі впливають на стан комах.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 108–109)

— Пригадайте! На які періоди поділяють весну?

— Хто може найдокладніше познайомити тебе із життям комах?

— Розгляньте фотографії метеликів на с. 108.

— Коли на деревах ще не розпустилися листочки, а подекуди ще лежить сніг, вже можна побачити деяких метеликів. Першими з’являються яскраво-коричневі кропив’янки. Кропив’янками їх називають тому, що їх личинки (гу­сінь) можуть їсти пекучі листки кропиви. Днів через десять прокидаються ли­монниці та красені-метелики — денне павичеве око. Цікаво, що самець і са­мочка у лимонниць забарвлені по-різному. Кропив’янки, лимонниці й денне павичеве око перезимовують у вигляді дорослих метеликів. Зате, переважна більшість інших метеликів зимують у вигляді яєць, личинок або лялечок.

— Поміркуйте, які почуття викликає у вас поява навесні перших мете­ликів. Роздивіться і розкажіть, кого із комах, зображених на фотографіях, по­трібно оберігати? Чому?

— Майже водночас з появою метеликів пасічники виставляють вулики із зимівників на пасіку. Працелюбні бджоли роблять свої перші вильоти.

Рано навесні пробуджуються невгамовні мурахи. І відразу розпочинають ремонт свого мурашника.

— Десь беруться мухи і комарі, гріються на осонні жуки.

Як тільки на деревах з’явиться листя, де не візьметься ціла навала гусені та різноманітних дорослих ненажерливих комах. Особливо дошкуляють рос­линам попелиці.

Секрет Сонечка Семикрапочки: «Ми, комахи-сонечка, приносимо велику користь рослинам — знищуємо попелиць. Тому нас потрібно оберігати!»

— Розгляньте фотографії на с. 109. Відгадайте загадки. Яка це тварина?

Самого ледь видно, а пісню чути. (Комар)

Лазить над нами догори ногами, завжди мандрує, все покуштує. (Муха)

Жовте тільце в чорну смужку, жалить боляче ця мушка. (Оса)

— Навесні відбувається масове розмноження комах та збільшення їх чи­сельності.

Фотозагадка

— Упізнайте комаху.

— Перевірте прикмету.

Мурашки перед ясною погодою старанно працюють і рухаються швидше, ніж звичайно.

Підсумок. Поява комах навесні — це весняне явище у живій природі.

2. Фізкультхвилинка

V. Кзагальнення й систематизація знань

1. Робота над загадками

Летить — виє,

сяде — риє. (Жук)

Довкола нас в’ється,

а в руки не дається. (Муха.)

Летить дід — сів на цвіт,

волосинки розгортає, солоденького шукає. (Джміль)

У травні місяці з’явився не рак,

Не риба, не звір, не птах, не людина.

Ніс довгий, голос тонкий.

Летить — кричить, сяде — мовчить. (Комар)

У лісі біля пня біготня і метушня:

Народ робочий весь день клопоче. (Мурахи)

Тільки лялечка проснеться —

Враз у шати одягнеться.

Погляду не відірвати —

Здатна всіх зачарувати! (Метелик)

2. Гра «Підкресли потрібне»

— Підкресліть природні явища, характерні для весни.

З’явилися бруньки на деревах;

ведмідь спить у барлозі;

білка запасає їжу;

з’явилися комахи;

тане сніг;

мороз;

жарко;

льодохід;

опадає листя;

листопад;

йдуть дощі;

метуть заметілі;

яскравіше світить сонце;

дзюрчать струмки;

сонце світить, але не гріє;

прохолодно;

земля вкрита снігом.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які комахи з’являються навесні?

— Де ми можемо побачити комах?

VII. Домашнє завдання

С. 108–109.

— Складіть розповідь про комаху, яка прокинулася першою навесні.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»