Зустріч 42. Чому кажуть, що весняний день рік годує?

Опис документу:
Зустріч 42. Чому кажуть, що весняний день рік годує? Мета: встановити зв’язки між працею і поведінкою людей при настанні весняної по¬годи і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; вихову¬вати працьовитість. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 42. Чому кажуть, що весняний день рік годує?

Мета: встановити зв’язки між працею і поведінкою людей при настанні весняної по­годи і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; вихову­вати працьовитість.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Презентація плакатів про захист перших весняних квітів.

2. Слухання вірша

Грім озвався на зорі,—

то не грі

Трактори ідуть в поля:

їх заждалася земля.

М. Стельмах

— Про що розповідається у вірші?

— Які роботи проводяться на полях, городах, у садах навесні?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про весняні роботи на полях, городах і в садах.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 106–107)

— Розгляньте фотографії на с. 106. Пригадайте! Які рослини належать до овочевих, польових і фруктово-ягідних культур?

Робота в групі

— Засадіть город, поле і сад відповідними культурами та сплануйте послі­довність весняних робіт на них. Чия ділянка виявиться найкращою? Для допо­моги прочитайте підказки Синьокрилої Сойки.

— Поясніть зміст приказок.

Весна ледачого не любить.

Весною не посієш — восени не збереш, взимку заплачеш.

— Від чого залежать строки посіву навесні?

— Чому першими сіють ранні зернові — овес, ячмінь? Які культури висі­вають пізніше? Які рослини теплолюбні?

— Розгляньте фотографії на с. 106. Садити фруктово-ягідні культури по­трібно, як тільки зійде сніг. Особливо це стосується малини, смородини, по­річок та аґрусу.

— Запам’ятайте народні прикмети!

Сніг глибокий — урожай добрий.

З’явилися сережки на осиці — пора сіяти буряки й моркву.

Перша зелень на березах — час садити картоплю (+7°).

— Найкращий урожай огірків буде, якщо висіяти їх тоді, коли починають цвісти бузок і жовта акація.

— Поясніть прислів’я.

Весна ледачого не любить.

Весняний день рік годує.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Гра «Збери прислів’я»

Весняний день

Посієш вчасно —

Посій у пору —

будеш мати зерна гору.

рік годує.

вродить рясно.

Весняний... (день) цілий... (рік) годує.

Хто спить... (весною), плаче... (зимою).

Що... (посієш), то і збереш.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Яким чином звільнення від снігу полів відбилося на праці людини? (Люди починають виорювати ґрунт, удобрювати його.)

— Які ж роботи навесні проводять у полі? (Потрібно поле зорати і за­сіяти.)

— Які роботи навесні проводять на городах? (На городі треба приготу­вати грядки і посіяти лук, моркву, буряк. А на клумбах посадити красиві квіти.)

— Що роблять з приходом весни в саду? (У саду дерева обкопати, сухі сучки і гілки підрізати, посадити нові дерева і кущі, побілити стовбури.)

— Навіщо білять стовбури дерев?

VII. Домашнє завдання

— Запропонуйте свій власний проект проведення весняно-польових робіт у городі чи на дачі.

— Чи доводилося вам чи вашим родичам вирощувати зелену цибулю на підвіконні? Поділіться досвідом. Як це зробити краще?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн