Зустріч 38. Які прикмети у весни?

Опис документу:
Зустріч 38. Які прикмети у весни? Мета: ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати лю¬бов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 38. Які прикмети у весни?

Мета: ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати лю­бов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Перевірка домашнього завдання

— Відгадайте загадку.

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Я розтоплюю сніги,

Щоб ожило все навкруги.

Відгадайте, хто вона

Ця красуня чарівна? (Весна)

— Про яку пору року говориться у вірші? (Про весну.)

— Дійсно, після суворої красуні-зими з її морозами, хуртовинами, іскрис­тими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми із упевне­ністю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.

Уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбилися в на­звах весняних місяців.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 91–99)

— Розгляньте фотографію на с. 92. Прочитайте народну мудрість. Які зміни в природі відбуваються навесні?

— Прочитайте завдання для ведення спостережень навесні за неживою і живою природою (с. 93).

— Розгляньте весняний календар природи (с. 94–95). Які відбуваються природні явища в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин?

— Яка пора року змінює зиму? Назвіть весняні місяці.

— Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає».

— Поміркуйте! Коли, на вашу думку, закінчується зима? Які ознаки весни можна спостерігати ще у лютому? Які ознаки весни з’являються у березні?

— Весна — це шлях, який проходить природа від зими до літа.

— Розгляньте репродукції картин в художній галереї Матінки Природи (с. 96). Розкажіть, що на них зображено.

— Синьокрила Сойка поцікавилася: про що розповідають назви весняних місяців?

— Розгляньте фотографії на с. 97. Як отримав свою назву березень?

Зима ще злиться, бідолаха,

та все ж весна бере своє,

і березень бурульку з даху,

немов цукерочки, жує.

Т. Коломієць

— Розгляньте фотографії. Чому квітень назвали квітнем?

Квітень — славний квітникар.

Сонячно і рясно

уквітчав нам календар

першим цвітом — рястом.

Т. Коломієць

— Розгляньте фотографії на с. 98. На що наголошує останній місяць весни?

— Закріпилася в українській мові й інша назва травня — май. Віддавна ка­зали: «Прийде май — сам про себе дбай».

В травні трави молоді,

ніби хвилі по воді,

розливаються широко,

аж радіє наше око.

М. Рильський

Робота в групі

— Прочитайте мудрі народні вислови про весняні місяці.

— Поясніть зміст народних висловів.

— Пригадайте вірші та загадки про весну.

Робота в парі

— Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо весну?». За бажанням ви­користайте ілюстрації, вміщені на с. 99. Які ознаки весняних місяців можна розгледіти на картинах?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Чому так говорять?

— Поміркуйте, чому в народі кажуть:

У квітні щука хвостом лід розбиває.

Дощ весняний хліби піднімає.

Дощ у травні зайвим не буває.

Квітень — з водою, а травень — з травою.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Поясніть, чому весну вважають найвеселішою порою року.

— Чому весняні місяці отримали такі назви. Із чим це пов’язано?

— Назвіть основні ознаки кожного місяця. Спостерігайте, чи будуть вони повторюватися з року в рік.

1. Слухання вірша

— Послухайте вірш А. Костецького і спробуйте запам’ятати якомога більше ознак весни.

Все прокидається поволі,

Зі сну зимового встає.

Радіє гай, радіє поле,

Земля поталу воду п’є.

Скресає і щезає крига,

Бурульки падають з дахів.

А вітерець прозорокрилий

Додому підганя птахів.

У лісі, на галяві теплій,

Поміж ялинок запашних,

Уперше спалахнув метелик,

Тендітний вогничок весни.

— Які ознаки весни ви запам’ятали?

2. Гра «Назви “зайве” слово»

Березень, січень, квітень, травень.

Ведмідь, їжак, журавель, білка.

Лелека, ворона, ластівка, лебідь.

3. Гра «Підкресли прикмети весни»

Сонце світить яскраво;

небо ясне, блакитне;

теплий дощ;

збільшується тривалість ночі;

підвищується температура повітря;

прокидаються після сплячки тварини;

на деревах бубнявіють бруньки;

зацвітають проліски.

VII. Домашнє завдання

— Разом із дорослим складіть казку про весну в саду (парку, лісі, полі) на вибір.

— Поміркуйте, який весняний місяць вам подобається найбільше. Дове­діть свою думку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн