Зустріч 33. Як змінюється взимку життя комах і птахів?

Опис документу:
Зустріч 33. Як змінюється взимку життя комах і птахів? Мета: допомогти учням сформувати уявлення про те, як змінюється взимку життя ко¬мах і птахів; вчити розпізнавати зимуючих птахів своєї місцевості; виховувати лю¬бов і дбайливе ставлення до тварин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 33. Як змінюється взимку життя комах і птахів?

Мета: допомогти учням сформувати уявлення про те, як змінюється взимку життя ко­мах і птахів; вчити розпізнавати зимуючих птахів своєї місцевості; виховувати лю­бов і дбайливе ставлення до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Який зимовий місяць йде зараз?

— Які ознаки зими в неживій природі?

— Чи змінилося життя живої природи?

— Як змінилося життя листяних рослин зимою?

— Чому листяні рослини на зиму скидають листя?

— Якими ми бачимо хвойні рослини взимку?

— Розкажіть, які вічнозелені рослини є у вашій місцевості.

— Розкажіть історію про життя новорічної ялинки. Які можна зробити композиції із гілок хвойних дерев для зимових свят?

— А як зимують трав’янисті рослини? (Наземна частина у трав’янистих рослин відмирає на зиму.)

— Чому ці рослини не замерзають узимку? (Сніг захищає їх від морозу.)

— А як ви вважаєте, чи змінилося життя тварин зимою? (Так. У природі все взаємозв’язано.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про зимове життя тварин.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 82–83)

— Пригадайте, як зміни в неживій природі впливають на життя тварин? Де заховалися родичі Сонечка Семикрапочки?

— Прочитайте секрет від Синьокрилої Сойки (с. 82). У чому полягає цей се­крет?

— Роздивіться фотографії і пригадайте, які птахи серед тих, що ви бачите на фотографіях, належать до осілих. Яких птахів ви могли побачити по дорозі до школи?

— Що розповіла Синьокрила Сойка? Чому дятлів називають «санітарами лісу»? Що таке «дятлова кузня».

— Крім осілих птахів у лісах трапляються омелюхи і снігурі, які приле­тіли до нас на зиму. Їх так і називають — зимуючі птахи.

— Розгляньте фотографії на с. 83. Важко птахам узимку відшукувати корм. Особливо тоді, коли товста снігова ковдра вкриє землю. Ще гірше дово­диться їм, коли ожеледиця скує льодяною кіркою все навкруги: і гілки на де­ревах і залишки бур’янів, що виглядають із-під снігу. Ось тоді справжня біда для всіх тварин починається.

Не забудьте повісити годівничку й підгодовувати птахів узимку. Поспо­стерігайте, які птахи прилітають до вашої годівнички. Чим живляться птахи взимку?

— Розгляньте малюнок на с. 83. Яких птахів ви бачите біля годівниці? Який корм вони полюбляють?

— Домовтеся, як узимку допомагатимете птахам, що прилітають на шкільне подвір’я, у сад.

Підсумок. Узимку життя птахів залежить від того, чи знайдуть вони корм. Кожен з нас може допомогти птахам пережити голодні часи.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Хто більше?»

— Назвіть птахів, яких можна зустріти в лісі, у парку взимку. Виграє той, хто назве більше.

2. Гра «Чи правильне твердження?»

Сороки, галки, сірі ворони залишаються зимувати, бо в них не вистачає сил для перельоту в теплі краї.

3. Гра «Перевір прикмети»

Снігурі прилетіли в грудні — зима буде суворою.

Горобці ховаються в затишок — на мороз і заметіль.

4. Гра «Оплески»

— Що ви покладете у годівничку птахам?

Гарбузове насіння; пшоно; підсмажене соняшникове насіння; зерно; крихти хліба; насіння бур’янів; солоне сало; насіння клена, кавуна, дині, ко­нопель; цукерки.

5. Читання й обговорення вірша

Годівниця

Ми завчасно, як годиться,

ледь упав легкий сніжок,

змайстрували годівницю

на зимівлю для пташок.

І сьогодні у віконці

бачать доня і синок,

як природи охоронці

прилітають у садок.

О, горобчику й синичко,

пам’ятаємо про вас:

нам — турбота невеличка,

вам — підмога в лютий час.

— Який корм ви кладете у годівниці? (Насіння, крихти хліба, зерно, крупу, шматочки сала...)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Які птахи зимують у нас? Чим вони живляться?

— Які птахи прилітають до нас з півночі? Чому?

— Як ви допомагаєте птахам?

VII. Домашнє завдання

С. 82–83.

— За якими птахами ви спостерігали взимку? Розкажіть про свої спостереження.

— Складіть розповідь про зимове життя синичок, горобців та голубів. Як ви вважаєте, чому вони не відлітають у теплі краї?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн