Зустріч 32. Як рослини пристосувалися до зими?

Опис документу:
Зустріч 32. Як рослини пристосувалися до зими? Мета: ознайомити з особливостями життя дерев, кущів і трав у зимовий період; вчити характеризувати стан дерев, кущів, трав’янистих рослин узимку; розвивати мов¬лення, увагу, пам’ять, уяву; виховувати емоційне сприйняття природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 32. Як рослини пристосувалися до зими?

Мета: ознайомити з особливостями життя дерев, кущів і трав у зимовий період; вчити характеризувати стан дерев, кущів, трав’янистих рослин узимку; розвивати мов­лення, увагу, пам’ять, уяву; виховувати емоційне сприйняття природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Порівняйте, як змінюється тривалість дня і ночі восени і взимку. Як ви вважаєте, чому взимку складніше прокидатися вранці?

2. Робота над загадкою

Всі пані скинули жупани.

А одна пані в зеленім жупані. (Листяні дерева, ялинка, сосна)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що допомагає рослинам пережити зиму.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 80–81)

— Розгляньте фотографії на с. 80. Пригадайте, як впливають на живу при­роду зміни, що відбулися в неживій природі? Яке значення має листопад для виживання взимку дерев та кущів?

— Яку новину розповіла Синьокрила Сойка?

— Як пристосувалися до зими дерева?

— Розгляньте фотографії. Як узимку виглядають гілочки з бруньками у берези, липи, каштана? Як на зиму садівники укрили кущі троянд і порічок?

— Як пристосувалися до зими трав’янисті багаторічні рослини? Роз­гляньте малюнки. У таких рослин, як жоржини та гладіолуси, доводиться ви­копувати їх підземні органи — бульби й цибулини, щоб вони не підмерзли взимку.

— Як перезимовують однорічні рослини?

— У яких трав’янистих рослин листки всю зиму залишаються зеленими?

— Розгляньте фотографії. Як відрізняються між собою сосна, ялина та ялиця?

Робота в групі

— Хто знає більше назв рослин. Як ці рослини підготувалися до зими?

Пам’ятка друга природи

Аби зберегти ліс, вибирай на Новий рік штучну ялинку!

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Дослідницький практикум. Як зберегти ялинку перед новорічними святами

Поспостерігайте за ялинкою у новорічні дні. Підготуйте розповідь про но­ворічну ялинку за планом. Поміркуйте, як їй можна допомогти.

Розгляньте новорічну ялинку, яку привезли у вашу школу чи до вашої до­мівки. Це ялина чи сосна? Визначте її вік. Кожного року на дереві виростає одна лутовка (кільце) гілок. Отже, скільки лутовок на стовбурі — такий при­близно вік дерева.

Визначте приблизну висоту дерева, довжину гілок, цупкі чи гнучкі гі­лочки; які хвоїнки; деревце струнке чи із широкою кроною.

Опишіть або замалюйте прикрашену ялинку, які на ній іграшки, інші при­краси. Яку ще роль виконувала ялинка, окрім того, що прикрашала кімнату?

Як довго простояла ялинка в кімнаті? Який вона мала вигляд, коли з неї зняли прикраси? Де опиниться ялинка після новорічних свят?

У школі відбулося веселе новорічне свято. Чи варто ще й удома прикра­шати ялинку? Чи можна замінити живу ялинку?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що дуже важливе для дерев узимку?

— Чи ростуть дерева взимку?

— Що відбувається з трав’янистими рослинами взимку?

— Які трав’янисті рослини залишаються зеленими під снігом усю зиму? Чому вони не гинуть у мороз?

VII. Домашнє завдання

С. 80–81.

— Які вічнозелені рослини є у вашій місцевості? Розкажіть про них.

— Складіть історію про життя новорічної ялинки. Запропонуйте батькам виготовити композиції із гілок хвойних дерев для зимових свят.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.