Зустріч 3. Яку форму має горизонт?

Опис документу:
Зустріч 3. Яку форму має горизонт? Мета: ознайомити учнів з основними сторонами горизонту; навчити знаходити основні сторони горизонту за Сонцем; розвивати мислення, допитливість; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 3. Яку форму має горизонт?

Мета: ознайомити учнів з основними сторонами горизонту; навчити знаходити основні сторони горизонту за Сонцем; розвивати мислення, допитливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням?

— Порівняйте, якою була довжина тіні від дерева опівдні та ввечері. Пояс­ніть, чому довжина тіні змінюється.

2. Слухання розповідей учнів про першого космонавта України — Леоніда Каденюка

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.

Ви дізнаєтеся, що таке горизонт (обрій), лінія горизонту та основні чотири сторони горизонту: північ, південь, схід і захід.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— Як же знаходили дорогу додому древні мореплавці, мандрівники? (Мір­кування дітей.)

— Як ви знаходите шлях від будинку до школи? (За певними орієнти­рами.)

— З давніх пір люди вміли орієнтуватися на місцевості, використовуючи помітні предмети і положення небесних тіл. Вони, наприклад, говорили: «Від великої гори підеш у бік заходу і вийдеш до річки». Розрізняли чотири основні напрями, які називали «сторонами світу». Зараз ми називаємо їх сторонами горизонту.

Той напрям, де Сонце піднімається найвище і сильніше гріє, вони назвали півднем. Звідти вітер частіше приносить тепле повітря. Протилежний напрям, де Сонце ніколи не з’являється і звідки дмуть холодні вітри, назвали північчю. Уночі на нього вказує Полярна зірка.

— Де сходить Сонце, хто знає? (На сході.)

— А сідає? (На заході.)

2. Робота за підручником (с. 10–11)

— Розгляньте малюнок на с. 10. Чи вам доводилося бути у полі, на від­критій місцевості? Який простір постав перед вашими очима! Довкола було видно поверхню Землі. Це — горизонт, або обрій. Він має форму круга.

— Що називають горизонтом? Що називають лінією горизонту? Які основні сторони горизонту? Як скорочено їх записують?

— Розгляньте малюнок. Розкажіть, як знаходити основні сторони гори­зонту за Сонцем.

Тлумачний словничок

Слово «горизонт» перекладається як «обмежую» — встановлюю межу.

— З давніх часів мореплавці, вирушаючи у відкрите море, спостерігали, як берег зникав за горизонтом. Коли люди дізналися, що Земля кругла, таєм­ницю горизонту було розкрито.

— Поміркуйте! На яку сторону горизонту виходять вікна класу, коли опівдні в них світить сонце?

3. Фізкультхвилинка

— Уявіть, що ви стоїте обличчям на північ (до вчителя).

— Які сторони горизонту розташовуються навколо вас? (Ззаду — південь, ліворуч — захід, праворуч — схід.)

— Оберніться обличчям на захід (до вікна), південь (до шаф), схід (до дверей), північ (обличчям до дошки).

— Підніміть праву руку, назвіть сторону горизонту (аналогічно — ліву).

V. Узагальнення й систематизація знань

Бліцопитування

Земля має форму... (кулі).

Модель Землі — ... (глобус).

Земна поверхня, яку ми бачимо навкруги, називається — ... (горизонт).

Уявна межа, де небо нібито сходиться із землею, називається... (лінією го­ризонту).

Основні сторони горизонту називаються... (північ, південь, захід, схід).

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що називається горизонтом? (Земна поверхня, яку ми бачимо навколо себе.)

— Що таке лінія горизонту? (Межа горизонту, де небо нібито сходиться із землею.)

VII. Домашнє завдання

С. 10–11.

— Визначте, з якого боку знаходиться гніздо нашої знайомої Синьокрилої Сойки, якщо на нього ніколи не світить сонце?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.