Зустріч 29. Які прикмети у зими?

Опис документу:
Зустріч 29. Які прикмети у зими? Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Про яку пору року ми говорили на минулому уроці? — Назвіть осінні місяці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 29. Які прикмети у зими?

Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Про яку пору року ми говорили на минулому уроці?

— Назвіть осінні місяці.

— Який самий листопадний місяць?

— Яким був найхолодніший місяць?

— Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас»?

— А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня?

— Яка пора року настає після осені?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбиваються на на­звах зимових місяців.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 68–75)

— Розгляньте фотографію на с. 68. Прочитайте народну мудрість. Які зміни в природі відбуваються взимку?

— Прочитайте завдання для ведення спостережень узимку за неживою і живою природою на с. 70.

— Як спостерігати за погодою взимку? Розгляньте зимовий календар при­роди на с. 70. Які природні явища відбуваються в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин?

— Пригадайте, коли, на вашу думку, закінчується осінь? Які ознаки зими з’являються першими?

— Зима — це шлях, який проходить природа від осені до весни.

— Розгляньте картини в художній галереї Матінки Природи (с. 72).

— Розкажіть, які пейзажі зобразили художники.

— Синьокрила Сойка запитує: «Про що розповідають назви зимових мі­сяців? Що називали груднем у давні часи? Чому? Чому перший місяць зими називали ще мостовиком?».

Дорожній майстер грудень

мости будує всюди,

вкриває ріки кригою,

воює із одлигою.

Т. Коломієць

— Чому кажуть: «Січень — снігом січе»? Яка існує інша думка про похо­дження назви місяця січня?

Сніжинки, сніжинки, сніжинки

розсипала всюди зима.

І жодної в літо стежинки

від нашої хати нема.

В. Діденко

— Чому другий місяць року зветься лютий?

А лютує він тому, що на світі

довго бути не доводиться йому.

Хоче лютий, щоб на світі

панувала вік зима.

Та поволі сонце гріти

починає крадькома.

Н. Забіла

Робота в групі

— Прочитайте і поясніть зміст народних висловів про зимові місяці.

— Пригадайте вірші та загадки про зиму.

Робота в парі

— Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо зиму?» (За бажанням ви­користайте ілюстрації, вміщені в підручнику на с. 75.)

Зразок

Чому я люблю зиму?

Я бачила, як білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні.

Торкнулася подихом верхівок дерев і кущів. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані пишні сукні. Землю вкрила теплою ковдрою.

Надворі пахне морозом. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі. Ясного дня сніжинки іскряться і стиха кружляють у вальсі.

Всі люблять зиму. Вона радісна і весела, вітряна і морозна. Іноді срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива.

Анастасія Барбашова

Для допитливих

Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок.

Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово рос­туть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Обери зимову ознаку»

— Підкресліть ознаки зими.

Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Сонце низьке над го­ризонтом. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Температура повітря вдень і вночі нижче 0°. Сніг укрив замерзлу землю. Ґрунт замерз. Водойми вкриті льодом.

2. Вікторина «Зима»

Щедре випадання снігу називають... (снігопад).

Підвищення температури вище за нуль градусів в холодну пору року. (Від­лига)

Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь)

Вода, що з’явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах творюється кірка з льоду. Це явище називається... (ожеледиця).

Про що це прислів’я: «Сам біжить, а стояти не дозволяє»? (Мороз)

Снігопад при сильному вітрі називається... (заметіль).

3. Гра «Доповни приказки»

Взимку сонце світить, та __.

__ рік кінчає, а зиму починає.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)

— Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)

— Як змінилися опади? (Снігопад)

— Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.)

— Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь)

— А на вікнах? (Візерунки на склі.)

— Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)

VII. Домашнє завдання

С. 62–64.

— Придумайте символи для зимових місяців. Порівняйте, які вони мають відмінності.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.