Зустріч 24. Як змінюється восени життя птахів?

Опис документу:
Зустріч 24. Як змінюється восени життя птахів? Мета: ознайомити учнів із життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; форму¬вати навички охорони природи на прикладі птахів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 24. Як змінюється восени життя птахів?

Мета: ознайомити учнів із життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; форму­вати навички охорони природи на прикладі птахів.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Які зміни відбуваються в природі з настанням осені?

— Куди зникають комахи восени?

— Розкажіть про казкове та реальне життя мурах.

— Чим живляться птахи? (Різними комахами, жуками, жабами)

— То що ж робити птахам? (Відповіді дітей.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя перелітних та осілих птахів восени.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 58–59)

— Пригадайте характерні ознаки в будові птахів.

— Як зміни в неживій природі впливають на життя птахів?

— Як осінні явища у житті рослин впливають на птахів? Яких птахів було помітно в лісах, садах, на городах, луках, біля водойм улітку?

— Роздивіться фотографії на с. 58 і розкажіть, чи вам доводилося бачити цих птахів пізно восени чи взимку в рідному краї? Чому?

— Яких птахів називають перелітними?

— Що є причиною відльотів птахів? Доведіть, що птахи відлітають не всі одночасно, а поступово. Які птахи найдовше тримаються на наших водоймах?

Підсумок. Осінні перельоти — це природне явище в житті птахів, присто­сування до зими.

— Чому Синьокрила Сойка ніколи не відлітає у вирій?

— Яких птахів називають осілими?

— Розгляньте фотографії на с. 59. Чим схожі і як відрізняються між собою ґава (сіра ворона), грак і галка?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Хто більше?»

— Назвіть перелітних птахів. Виграє той, хто назве більше.

2. Робота в групах. Гра «Посади птахів до годівнички»

— Будьте уважними! Поміркуйте, які птахи осілі, а які — перелітні. Вибе­ріть тільки осілих— зимуючих.

1-ша група — ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.

2-га група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.

3-тя група — зяблик, лелека, ворона, галка, соловей, дятел.

4-та група — шпак, горобець, ластівка, омелюх, голуб.

5-та група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.

Підсумок. Перша причина відльоту птахів — це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що живляться різним насінням, рештками рослин.

3. Тестування

1) Птахів змушує летіти у вирій:

а) голод;

б) холод.

2) На південь відлітає:

а) синиця;

б) ластівка;

в) дятел.

3) Горобці, галки, ворони — це:

а) перелітні птахи;

б) зимуючі птахи.

4) Яка з цих пташок перелітна?

а) Ластівка;

б) сорока;

в) ворона.

5) Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, нази­вають:

а) зимуючими;

б) перелітними.

6) Назвіть зимуючого птаха:

а) горобець;

б) лелека;

в) зозуля.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Наведіть приклади перелітних птахів своєї місцевості.

— Наведіть приклади осілих птахів своєї місцевості.

— Поясніть причини відльоту птахів у вирій.

VII. Домашнє завдання

С. 58–59.

— Дослідіть! Які птахи живуть поруч із житлом людей восени?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.