Зустріч 22. Чому восени добре збирати гриби?

Опис документу:
Зустріч 22. Чому восени добре збирати гриби? Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати по¬вагу і любов до природи, культуру поведінки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 22. Чому восени добре збирати гриби?

Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати по­вагу і любов до природи, культуру поведінки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким — тварини, а яким — люди?

2. Робота над загадкою

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звуться, відгадай! (Гриби)

— Які слова допомогли назвати відгадку?

— Звісно, багато хто з вас знають не лише назви грибів, але й можуть від­різнити різні гриби один від одного.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся правила збирання грибів та навчитеся розпізна­вати їстівні та отруйні гриби.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 54–55)

— Розгляньте малюнки. Пригадайте, чи доводилося вам разом із дорос­лими збирати гриби? Скільки грибів назбирав казковий чоловічок?

— Як гарно в лісі! А ще краще, коли йдеш лісом й час від часу натрапляєш на гриба. Але потрібно добре знати, коли, де, і які гриби збирати.

— Коли грибів у лісі найбільше?

— Де треба шукати гриби?

— Запам’ятайте приказки!

Де дуби, там і гриби.

Гриби — діти затінку.

Гриб сам не росте ніколи, коло нього і другий з’явиться поволі.

— Запам’ятайте: гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс.

Дослухайтеся до порад Їжачка Хитрячка. Якщо зібрався у ліс по гриби, по­трібно знати, які з них їстівні, а які — отруйні. Справжнім грибникам потрібні не тільки знання, а й пильність.

Будьте обережними! Отруйні гриби маскуються під їстівні.

— Розгляньте таблицю на с. 55. Сатанинський гриб нагадує білий гриб. Червоний мухомор має дуже яскравий вигляд, його з іншими грибами сплу­тати важко. Однак, і він дещо схожий на червоноголовця. Бліда поганка схожа на зелену сироїжку. Опеньок несправжній лісовий подібний до опенька осін­нього справжнього.

— Але не варто збивати чи розчавлювати отруйні гриби. Їх їдять кабани, лосі, олені, борсуки, білки й дрібніші тварини.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Вліс за грибами»

На дошці — зображення кошика.

— Відгадайте загадки (під час відгадування до кошика прикріплюються зо­браження відповідних грибів).

Із своїх найперших днів

Це найбіліший із грибів.

По властивостях він цінний, Лікар від хвороб відмінний. (Білий гриб)

Слизьку шапку одягнув,

І під деревом заснув...

З задоволенням збирають

І на зиму закривають. (Маслюк)

Під березою грибочок,

Поряд мама і синочок...

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми! (Підберезники)

Обліпили всі пеньочки

Мами, тата, сини й дочки:

Наче нитки, всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі. (Опеньки)

Ці грибочки невеличкі,

Із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки,

Носять рижі босоніжки. (Лисички)

Добра людям помічниця:

Є їй чим в житті гордиться!

У теплицях місце має —

Йод в собі для нас тримає! (Печериця)

2. Гра «Їстівне — неїстівне»

Учитель промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у до­лоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять.

Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник.

3. Гра «Хто більше?»

Виграє той, хто назве більше грибів.

— Чому люди так назвали гриби: рижик, підберезник, підосичник, ли­сичка, маслюк?

4. Робота над народними прикметами, пов’язаними зі збиранням грибів

Багато мошок — готуй козубок.

Перший туман літа — грибна прикмета.

Затягнулися дощі — груздів не чекай.

Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які бувають гриби?

— Назвіть їстівні гриби свого краю.

— Назвіть отруйні гриби свого краю.

— Продовжіть правила збирання грибів:

Зрізай гриби...

Збирай тільки...

Не знищуй...

VII. Домашнє завдання

— Складіть пам’ятку для грибників-початківців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.