Зустріч 21. Як розселяються рослини?

Опис документу:
Зустріч 21. Як розселяються рослини? Мета: повторити знання учнів про будову рослини; ознайомити учнів зі способами поширення рослин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до життя рослин, прагнення більше дізнаватися про таємниці природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 21. Як розселяються рослини?

Мета: повторити знання учнів про будову рослини; ознайомити учнів зі способами поширення рослин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до життя рослин, прагнення більше дізнаватися про таємниці природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Які кімнатні рослини є у вас удома?

— Як ви розмножуєте ваші улюблені кімнатні рослини?

— Які є інші способи розмноження рослин?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про способи поширення плодів і насіння у природі.

IV. Вивчення новог оматеріалу

1. Робота за підручником (с. 52–53)

— Пригадайте, про кого так кажуть?

Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини)

— Розгляньте малюнки на с. 52. Сонечко Семикрапочка цікавиться: «Як рослини поширюють своє насіння?».

— Розкажіть, як тварини поширюють плоди і насіння. Розкажіть, як плоди і насіння поширюються вітром.

— Розкажіть, як деякі рослини самі розкидають своє насіння.

— Роздивіться малюнки і складіть за одним із них (на вибір) розповідь про розселення рослин. Кого використовує насіння лопуха як транспортний засіб?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Тестування

1) Як поширюється насіння?

Кульбаба:

а) вітром;

б) водою;

в) тваринами.

Реп’ях:

а) вітром;

б) водою;

в) людиною і тваринами.

Сосна:

а) вітром, птахами, тваринами;

б) птахами;

в) водою.

2) Вітром поширюється насіння:

а) вишні;

б) кульбаби;

в) реп’яха.

2. Гра «Додай словечко»

— Вставте у речення пропущені слова з довідки.

Для поширення насіння рослини мають різні пристосування: насінина клена — ..., лопуха — ..., кульбаби — ... (Парашутики, крильця, гачечки)

3. Гра «Угадай казку»

— Згадайте казки, у яких ви зустрічалися з плодами. Назвіть ці плоди.

«Принцеса на горошині» — ... (біб). (Г. Х. Андерсен)

«Ріпка» — ... (ріпа).

«Горбоконик» — ... (зерно). (П. Єршов)

«Попелюшка» — ... (гарбуз). (Ш. Перро)

«Пригоди Чиполліно» — ... (помідор, вишня). (Дж. Родарі)

4. Дослідницький практикум. Як зберігати в домашніх умовах плоди та насіння?

Насіння і плоди слід зберігати в сухому, але прохолодному місці на про­тязі. Краще — в мішечках з тканини, паперових пакетах, коробках, банках. Вони мають знаходитися окремо від речовин зі специфічними запахами — гасу, нафталіну, парфумів тощо.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Розкажіть, як тварини розповсюджують насіння рослин.

— На що схожі плоди клена, ясена? (На крильця. Вони переносяться вітром.)

— А як розповсюджуються плоди горобини, калини, обліпихи? Вони ж такі привабливі! (Птахами)

— Які ще способи поширення плодів і насіння у природі ви запам’ятали?

VII. Домашнє завдання

С. 52–53.

— Дізнайтеся, яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким — тварини, а яким — люди?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн