Зустріч 2. Яку форму має Земля?

Опис документу:
Зустріч 2. Яку форму має Земля? Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати роль науки у пізнанні світу. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 2. Яку форму має Земля?

Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати роль науки у пізнанні світу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Як називаються зміни, що відбуваються в природі?

— З чим пов’язані ці зміни?

— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?

— Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх) місяців.

— Які явища природи для них характерні?

— Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.

Ви дізнаєтеся, що глобус — це модель земної кулі, що сонячне проміння приносить на Землю світло й тепло та про те, як утворюється тінь.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 8–9)

— Розгляньте малюнок на с. 8. Що ви бачите?

— Пригадайте! Наше Сонце — зоря, величезна розпечена куля. Сонце є джерелом світла і тепла на Землі. Яку форму має Земля? На що схожа форма Землі: на тарілку чи на м’яч?

— Запитання, яку форму має наша Земля — плоску чи кулясту,— нікого не здивує, бо всі знають, що Земля має форму кулі. Її так і називають — «земна куля».

Побачив нашу планету зі значної висоти 12 квітня 1961 р. перший кос­монавт Землі — Юрій Гагарін. Він здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».

А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знахо­дяться на її поверхні? Що є моделлю нашої планети Землі?

— Відгадайте загадку.

Тут міста, країни, скелі,

Океани і пустелі,

Гори, ріки і моря —

Мандрувати буду я!

Щоб по світу мандрувати,

Не виходжу я із хати,

Не сідаю у автобус,

А беру у руки... (глобус).

Тлумачний словничок

Слово «глобус» перекладається як «куля». Модель — зменшене відтво­рення якогось об’єкта.

Дослідницька лабораторія. Утворення тіні за допомогою джерела світла і глобуса

— Розгляньте малюнки на с. 9. Непрозорі предмети на шляху світла утво­рюють тінь. Розгляньте, яка частина глобуса освітлена, а яка — затемнена? Де утворилася тінь?

— Поміркуйте! Де тепліше: на світлі, чи в тіні?

— Відгадайте загадки.

Хто поруч іде, а сліду не залишає. (Тінь)

У полудень маленька, а ввечері — довгенька. (Тінь)

— Що таке тінь?

Робота в парі

— Роздивіться малюнки та скажіть, від чого залежить довжина тіні? Чому в полудень тіні найкоротші?

— Чому в затінку завжди буває прохолодніше?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Бліцопитування

Джерелом світла і тепла на Землі є... (Сонце).

Зменшене відтворення якогось об’єкта — це... (модель).

Модель нашої планети Землі називається... (глобусом).

Відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку,— це... (тінь).

2. Для допитливих

— Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з ве­личезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Посту­пово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Яку форму має Земля?

— Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космос?

— Від чого залежить довжина тіні?

VII. Домашнє завдання

С. 8–9.

— Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка.

— Виміряйте своїми кроками довжину тіні від дерева опівдні та ввечері. Порівняйте довжину тіні. Поясніть, чому довжина тіні змінюється.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн