Зустріч 19. Як різняться рослини за тривалістю життя?

Опис документу:
Зустріч 19. Як різняться рослини за тривалістю життя? Мета: сформувати в учнів поняття про однорічні і багаторічні рослини; навчити на¬водити приклади однорічних та багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 19. Як різняться рослини за тривалістю життя?

Мета: сформувати в учнів поняття про однорічні і багаторічні рослини; навчити на­водити приклади однорічних та багаторічних рослин своєї місцевості; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Що відбувається з деревами і кущами восени?

— Що відбувається з трав’янистими рослинами восени?

— Розкажіть складену розповідь «Осіннє життя рослин».

— Чим відрізняються між собою дерева, кущі і трав’янисті рослини?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Не схожі між собою рослини і за тривалістю життя.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які рослини належать до однорічних, а які — до багаторічних.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 48–49)

— Розгляньте малюнки на с. 48. Пригадайте, як за будовою відрізняються між собою дерева, кущі та трав’янисті рослини.

Робота в парі

— Складіть описи дерева, куща та трав’янистої рослини, використо­вуючи допоміжні слова: стовбур, головний, багато стовбурів, немає головного, дерев’янистий, соковитий, трав’янистий.

— Сонечко Семикрапочка роздивилася фотографії рослин і поцікавилася: «Як швидко після садіння рослини починають давати плоди?».

— Скільки років доведеться чекати, поки яблунька дасть плоди?

— А кущі смородини й аґрусу?

— А солодка духмяна садова суниця?

— А врожай помідорів й огірків, кавунів і динь?

— На які групи розподіляються рослини за тривалістю життя?

— Які рослини тільки багаторічні?

— Вік багатьох дерев дуже довгий, набагато довший, ніж вік тварин і лю­дини. Якщо кінь або собака можуть дожити до 15–20 років, то для дерева — це тільки дитинство. Сосна вважається дорослою у 70 років, а дуб — не раніше, ніж у 100 років. Можна зустріти дуби, яким понад тисяча років.

Для допитливих

В Україні на Запоріжжі росте 800-літній дуб, під яким запорізькі козаки писали листа турецькому султанові. Заввишки дуби іноді досягають 40 м.

— Які рослини й однорічні, й багаторічні?

Робота в групі

— Хто пригадає більше назв рослин та загадок про них. До якої групи за тривалістю життя вони належать?

— Роздивіться фотографії і розкажіть: однорічні чи багаторічні рослини зображені на фотографіях?

Підсумок. Серед рослин є багаторічні, дворічні та однорічні рослини. Де­рева і кущі — багаторічні рослини. Трав’янисті рослини бувають багаторіч­ними, дворічними та однорічними.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Робота над загадками

Хто ховає під кущі наші супи та борщі? (Картопля)

Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)

Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)

Під лопухом зелене яйце з хвостом. (Огірок)

Сидить Марушка в семи кожушках,

Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

Зелена, а не гай,

Біла, а не сніг,

Кучерява, а без волосся. (Береза)

Я найпершим зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не буде влітку. (Пролісок)

На сонечко я схожий

І сонечко люблю.

За сонцем повертаю

Голівоньку свою. (Соняшник)

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх, відгадай! (Конвалії)

У зеленім кожушку,

Костяній сорочці,

Я росту собі в ліску,

Всім зірвати хочеться! (Ліщина)

Навесні цвітуть мої свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

а під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)

— Розподіліть рослини, що ви відгадали, на однорічні і багаторічні.

— Поясніть, чому горох — однорічна рослина, морква — дворічна, про­лісок, картопля — багаторічні трав’янисті рослини.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового про рослини ви дізналися на уроці?

— Які бувають рослини за тривалістю життя?

— Наведіть приклади однорічних рослин.

— Наведіть приклади багаторічних рослин.

VII. Домашнє завдання

С. 48–49.

— Наведіть приклади однорічних та багаторічних рослин, які гарно цві­туть. Дізнайтеся, як за ними доглядати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн