Зустріч 16. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі восени?

Опис документу:
Зустріч 16. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі восени? Мета: дослідити, які зміни відбулися в осінній природі, у житті тварин і рослин; заноту¬вати свої спостереження, узагальнити і зробити висновки; розвивати спостережли¬вість; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. Ознайомлення з правилами поведінки під час екскурсій у природу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 16. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі восени?

Мета: дослідити, які зміни відбулися в осінній природі, у житті тварин і рослин; заноту­вати свої спостереження, узагальнити і зробити висновки; розвивати спостережли­вість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Ознайомлення з правилами поведінки під час екскурсій у природу

1. Перебуваючи в природі — у лісі, на лузі, біля озера чи річки — не завдавай природі шкоди, не порушуй взаємозв’язків у ній.

2. Намагайся не витоптувати траву, не ламати гілки з дерев. Не зривай квітів для букетів. Букети краще складати з рослин, які виростила людина.

3. Не дозволяй нікому брати до рук пташині яйця, пташенят, звірят: люд­ський запах відлякує диких тварин, дорослі тварини можуть покинути своїх малят, вони стануть легкою здобиччю хижаків.

4. Не залишай після себе слідів перебування у природі: сміття (пакети, за­лишки їжі, бляшанки) забери із собою. Не розпалюй вогнища поблизу дерев.

5. Після повернення з екскурсії в природу обов’язково вимий руки.

— Не забруднюйте природу, забирайте сміття із собою, щоб викинути у від­веденому місці.

II. Ознайомлення із завданнями для спостережень (с. 42–43)

Спостерігай за погодою вдень. Яка висота Сонця на небосхилі? Як зміни­лася температура повітря? Яке повітря (сухе, чисте, прозоре)? Що ти можеш сказати про стан неба (безхмарне або хмарне, хмари низько чи високо, част­ково чи суцільно вкрили небо)? Чи є вітер? Який (холодний чи теплий, сильний чи слабкий)? Чи часто бувають опади? Чи висихають калюжі після дощу? Чи змінилася тривалість дня і ночі?

Встанови, як змінилося забарвлення листків на деревах і кущах. На яких кущах дозріли плоди? З яких дерев і кущів почало опадати листя? Як зміни­лися трав’янисті рослини?

Навчися розпізнавати дерева і кущі за зовнішнім виглядом: за стовбуром, листками, плодами.

Які трав’янисті рослини є в лісі, в парку? Навчися їх розпізнавати.

Розглянь хвойні дерева. Порівняй ялину і сосну (за стовбуром, корою, гіл­ками, хвоїнками, шишками).

Помилуйся вбранням дерев, кущів. Які почуття у тебе викликає осіннє різнобарв’я рослин?

Прислухайся до звуків. Чи чути пташині голоси? Яких птахів можна по­бачити в природі (у лісі, парку) у цей час? Спостерігай за їхньою поведінкою.

Спостерігай за поведінкою комах. Яких ще тварин можна зустріти у цей час у лісі, у парку?

Про свої спостереження у природі запиши у зошиті.

Як ви вважаєте, чому спостереження за природою потрібно проводити у певній послідовності, за планом?

III. Слухання віршів проосінь

Під час екскурсії бажано, щоб прозвучали поезії про осінь.

ОСІНЬ

Висне небо синє, синє, та не те!

Світить, та не гріє сонце золоте.

Оголилось поле од серпа й коси;

Ніде приліпитись крапельці роси.

Темная діброва стихла і мовчить;

Листя пожовтіле з дерева летить.

Хоч би де замріла квіточка одна;

Тільки червоніє, що горобина.

Здалека під небом, в вирій летючи,

Голосно курличуть журавлів ключі.

Я. Щоголів

ОСІНЬ

Листячко дубове, листячко кленове

Жовкне і спадає тихо із гілок.

Вітер позіхає, вкупу їх згортає

Попід білу хату та на моріжок.

Айстри похилились, ніби потомились,

Сонечка нема. Спатоньки пора!

А красольки в’ялі до землі припали,

Наче під листочком вогник догора.

К. Перелісна

IV. Робота в групах

Дослідження краще проводити у групах.

1-ша група — дослідники рослин.

Завдання

Описати, які дерева ростуть на заданій ділянці;

дослідити, з яких дерев уже опало листя, а на яких залишилося;

дослідити, на яких деревах і кущах листя залишилось зеленим;

визначити, у якому стані знаходяться трав’янисті рослини.

2-га група — метеорологи.

Завдання

Скласти опис погоди за поданим планом

План

1) Стан неба.

2) Висота Сонця.

3) Температура повітря.

4) Опади.

Визначити, які зміни відбулися у погоді порівняно з літом.

3-тя група — дослідники тварин.

Завдання

Дослідити, які комахи ведуть активний спосіб життя;

яких птахів можна спостерігати на шкільному подвір’ї;

пригадати, яких інших тварин можна побачити в опалому листі.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими гру­пами. Наприкінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підбиваються підсумки проведеної роботи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!