Зустріч 15. Які в осені прикмети?

Опис документу:
Зустріч 15. Які в осені прикмети? Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв міся¬ців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона ви¬кликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 15. Які в осені прикмети?

Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв міся­ців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона ви­кликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Які пори року ви знаєте?

— Що є причиною зміни пір року?

2. Робота над загадкою

Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

— Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 34–41)

— Розгляньте малюнки у підручнику. Поясніть народну мудрість: «Осінь іде, за собою дощ веде».

— Прочитайте завдання для ведення спостережень восени за неживою і живою природою.

— За таблицею розкажіть, як спостерігати за природою восени, які явища відбуваються у неживій природі, у житті рослин і тварин.

— Поміркуйте, коли закінчується літо? Які ознаки літа можна ще поба­чити у вересні? Які ознаки осені з’являються у вересні?

— Осінь — це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (с. 38). Що зобразили художники? Скла­діть речення.

— Прочитайте, про що розповідають назви осінніх місяців (с. 39–40). Роз­кажіть про кожний місяць за фотографіями.

Робота в парі

— Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх.

Творче завдання. Складання казки про осінь (с. 41)

Творче завдання. Складання казки про осінь (с. 41)

— Давайте спробуємо скласти казку про синочків Осені. А розпочнемо її так, як зазвичай починаються казки.

Жила-була на світі Осінь.

— Як звали синочків Осені? (Вересень, Жовтень, Листопад — сини Осені.)

— Де вони жили? (Жили вони окремо від своєї матусі.)

— Що вирішила Осінь одного разу зробити? (Вирішила відвідати своїх синів.)

— До кого першого Осінь пішла в гості? (До Вересня.)

— Що вона побачила в господарстві старшого синочка? (Син веселий, ла­гідний, багатий.)

— Чим же порадував її середній син? (Різнокольоровим убранням дерев, зо­лотими килимами.)

— Як зустрів свою матір Листопад? (Голими деревами, пустими полями.)

Учні добирають заголовок до казки та переказують її.

Зразок

Казка про осінь

Жила-була на світі Осінь. У неї були сини — Вересень, Жовтень, Листопад. Вони жили та господарювали окремо. Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають.

Спочатку зазирнула в господарство старшого сина Вересня. Там вона побачила свого сина — лагідного, веселого, багатого, щедрого.

Задоволена матуся вирушила далі в гості до середнього сина. Жовтень зустрів її різнобарвністю кольорів, золоті килими постелив матері під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, весь час малює син, усе в роботі.

Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він струшує сердито листя з дерев, лякає пташок. Засмутилася матуся, повернулася додому стомлена й заснула міцним сном на цілий рік.

Робота в групі

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

Цілі гори натрусив.

І вантажить гарбузи

На машини і вози...

Йде до гаю, де гриби

Виростають щодоби.

На чолі іскриться піт —

Сто турбот і сто робіт.

М. Сингаївський

— Складіть розповідь на тему «Чому ми любимо осінь».

— Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь?

Підсумок. Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі — довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Гра «Добери назви місяців»

1) ... — рум’янець року.

2) ... — жовтню син, а зимі рідний брат.

3) ... стелить землю листям, а ... — снігом.

4) ... пахне яблуками, а ... — капустою.

5) ... ходить по краю та й виганяє птахів із гаю.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— За якою порою року йде осінь?

— Скільки осінніх місяців? Назвіть їх.

— Який з цих місяців вінчає початок осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені, жовтень — середина, лис­топад — кінець цієї пори року.)

VII. Домашнє завдання

С. 38–41.

— Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до школи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостере­ження записуйте у зошит. Обов’язково зазначайте дату побаченого. За можли­вості, фотографуйте або замальовуйте побачене.

— Вигадайте символи для осінніх місяців. Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн