Зустріч 14. Перевір себе: що я знаю про вплив Сонця на природу і погоду. Які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду?

Опис документу:
Зустріч 14. Перевір себе: що я знаю про вплив Сонця на природу і погоду. Які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду? Мета: узагальнити знання учнів за темою; ознайомити з рослинами і тваринами, які допомагають людям передбачати погоду; вчити знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 14. Перевір себе: що я знаю про вплив Сонця на природу і погоду. Які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду?

Мета: узагальнити знання учнів за темою; ознайомити з рослинами і тваринами, які допомагають людям передбачати погоду; вчити знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому?

— Розкажіть, як реагують на зміну погоди тварини.

— Розкажіть про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Прогноз погоди має велике значення для сільського господарства, транспорту, людини.

Але прогнозувати погоду можуть не тільки люди.

Сьогодні ви дізнаєтесь, які рослини і тварини допомагають людям перед­бачати погоду. А також перевірите, що ви знаєте про вплив Сонця на природу і погоду.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— Здавна люди помітили, що поведінку багатьох тварин можна використо­вувати для завбачення погоди.

Мурашки поспішають до мурашника, ховаються в ньому — на негоду: сильний дощ, вітер. Устроміть гілочку в мурашник: якщо мурашки підні­муться по ній високо — потеплішає, низько — поліпшення погоди не передба­чається.

Передбачають погоду і свійські тварини.

Спостерігайте за кішкою. На холод вона тулиться до чогось теплого чи згортається клубочком, утикається мордочкою в лапки. Перед гарною погодою вмивається, лиже лапку, а в ясну днину здебільшого йде з дому.

Передбачають погоду і свійські птахи.

Кури перед дощем чистять пір’я, «купаються» в піску, кудахчуть. Якщо під час дощу кури ховаються в сухе місце,— дощ падатиме недовго, бродять — негода затримується.

Провісниками погоди є також рослини.

Перед затяжною негодою крапельки соку з’являються на листках ка­штанів, «плачуть» осокори. В очікуванні дощової погоди не розкривають свої бутони троянда, шипшина. А якщо рано-вранці розгортаються віночки на­гідок, мальви, гвоздики — погода буде ясною.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота за підручником (с. 32–33)

Перевірна робота

Якщо ви правильно відповісте на всі запитання, то не лише отримаєте від­мінну оцінку, а й доведете, що ви розумієте, як Сонце впливає на природу та погоду.

1) Оберіть правильну відповідь. Яку форму має Земля?

а) Круглу;

б) кулясту;

в) плескату.

2) Уважно роздивіться малюнки.

Що на малюнках зображено неправильно?

3) Прочитайте записи температури: 0°, + 3°, –7°, +14°, –20°.

4) Що сталося б, якби вода не мала здатності випаровуватися?

5) Порівняйте малюнки. На якому малюнку зображена хмарна погода, а на якому — похмура?

6) Фотозагадка. Яка погода насувається?

2. Міні-проект. Будьмо знайомі! (Походження назв рослин і тварин)

— Навколо нас — безліч рослин і тварин. Усі вони мають свої назви. На­приклад, великі качани всім відомого овоча — капусти — нагадують голову. Виявляється, назва рослини походить від латинського слова «капут», що означає «голова».

Влучні назви давали люди і тваринам. Наприклад, жук-олень має великі розгалужені щелепи, які нагадують оленячі роги. Довжина комахи разом з «рогами» становить 7,5 сантиметри.

Народна назва лелеки — «чорногуз», бо в нього біла шия, груди, вся пе­редня частина тулуба, а хвіст — чорний.

Підготуйте відомості про назви інших рослин і тварин.

Обговоріть у класі інформацію, яку ви здобули.

Проведіть презентацію роботи, тобто представте її класу.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Пригадайте, що нового про природу та погоду ви тепер знаєте.

— Що вам запам’яталося, сподобалося найбільше?

— Про що захотілося розповісти своїм друзям?

— Що вас уразило?

— Які знання ви зможете використати у щоденному житті?

— Хто, крім людей, може пророкувати погоду?

— Назвіть ознаки погіршення погоди.

— Назвіть прикмети поліпшення погоди.

VII. Домашнє завдання

С. 32–33.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн