Зустріч 12. Як виникає вітер?

Опис документу:
Зустріч 12. Як виникає вітер? Мета: пояснити учням, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, уна¬слідок чого утворюється рух повітря — вітер; дослідити властивості повітря; на¬вчити оцінювати роль науки в пізнанні світу. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 12. Як виникає вітер?

Мета: пояснити учням, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, уна­слідок чого утворюється рух повітря — вітер; дослідити властивості повітря; на­вчити оцінювати роль науки в пізнанні світу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Перевірка домашнього завдання

— Чи справджуються народні прикмети про погоду?

Що вищі хмари, то краща погода.

Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду.

Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра.

— Доведіть, що хмари — це накопичувачі вологи.

Учні демонструють фотографії або малюнки неба з хмарами.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Робота за підручником (с. 28–29)

— Пригадайте, які властивості має повітря. Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості повітря: прозоре, не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір, має газоподібний стан.

Тлумачний словничок

Слово «газ» означає безформний стан на відміну від твердого стану ре­човин. Повітря та водяна пара знаходяться в газоподібному стані.

Робота в парі

— Запропонуйте, як довести, що навколо нас є повітря.

Дослідницька лабораторія

— Розгляньте малюнки на с. 28. Розкажіть, які властивості повітря проде­монстровано.

— Розгляньте малюнок-схему. Розкажіть, як виникає вітер.

— Що називається вітром?

— Відгадайте загадки.

Рукавом махнув — дерево зігнув.

Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер)

— Їжачок Хитрячок запитує: «Як люди використовують силу вітру?». Роз­кажіть про це, використовуючи малюнки на с. 29.

— Зверніться у «Довідкове бюро Матінки Природи» на с. 125, щоб дізна­тися, яку силу має вітер, змальований у вірші.

Якщо не можна вітер змалювати,

прозорий вітер на ясному тлі, —

змалюй дуби, могутні і крислаті,

які од вітру гнуться до землі.

Ліна Костенко

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Слухання й обговорення казок

Ласкавийвітеріхолоднийвітрюган

(Казка)

У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган — дід з колючою бородою.

Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюган. Встав, вийшов з лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина.

Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюгана. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр.

Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.

Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.

В. Сухомлинський

Просонце, морозівітер

(Українська народна казка)

Ішли сонце, мороз і вітер стовповою дорогою всі три і зустріли чоловіка. «Здрастуй!» — «Здрастуйте!» Привіталися і пішли,— ті собі, а той — собі.

І пройшли вони з гони і роздумались тоді: на кого той чоловік казав «здрастуйте», чи на всіх, чи, може, одному?

Вернулися, нагоняють того чоловіка: «Обожди, чогось іспросимось». Той обождав. Підходять вони до нього: «Кому, чоловіче, ти казав “здрастуйте”, чи одному, чи на усіх?» — «Ні,— каже,— одному я казав».— «Котрому ж ти казав?» — «Оцьому,— каже,— губатому я казав “здрастуйте”».

Обернулись і йдуть собі назад. І сонце каже: «Я його попечу!» А мороз каже: «Я його ізморожу!» А вітер каже: «Ти не спечеш, а ти не зморозиш, бо як ти будеш пекти, а я буду холодний вітер віять; а як ти, морозе, будеш морозить, то я притихну, і він не змерзне».

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що таке вітер?

— Який буває вітер?

VII. Домашнє завдання

— Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. Пригадайте, чи знаєте ви казки чи пісні про вітер.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.