Зустріч 11. Якими бувають погода і хмарність?

Опис документу:
Зустріч 11. Якими бувають погода і хмарність? Мета: дати учням поняття про погоду і хмарність; вчити спостерігати за погодою свого краю восени; розвивати кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Поясніть, звідки береться дощ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 11. Якими бувають погода і хмарність?

Мета: дати учням поняття про погоду і хмарність; вчити спостерігати за погодою свого краю восени; розвивати кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Поясніть, звідки береться дощ.

— Як утворюються хмари?

— Куди діваються калюжі після дощу?

— Розкажіть власну казку, в якій головна героїня Крапелька мандрує ніби по колу між небом і землею.

2. Робота над загадками

Гуляє в полі, та не кінь.

Літає по хвилям, та не птах. (Вітер)

По синьому морі

Білі гуси пливуть. (Хмари)

Тонкий, високий,

Сам не вийшов

Діток вивів. (Дощ)

Зимою гріє,

Весною тліє,

Літом умирає,

Осінню оживає. (Сніг)

Сиві гуси все поле вкрили. (Туман)

Учитель повідомляє, що всі слова-відгадки характеризують погоду.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке погода і хмарність, якими бувають хмари та опади і стан неба восени.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— Як ви розумієте народну мудрість: «Трапляється такий год, що на день по сім погод?»

— Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір — випасти густий дощ.

Для кожної пори року характерна своя погода.

Погода — це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час.

Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками. Вони спостерігають за температурою повітря, напрямком і силою вітру, наявністю чи відсутністю опадів, хмарністю неба.

2. Робота за підручником (с. 26–27)

— Пригадайте! Чи доводилося вам улітку спостерігати за білими пухнас­тими хмаринками? Вони розкидалися по синьому небі, як вівці на зеленій по­лонині. На що вони схожі? Як утворилися? Цікаво спостерігати, як зміню­ється форма та вигляд хмар!

— Розгляньте репродукції картин з хмарним небом (с. 26).

— Що таке хмари?

— Розкажіть, про які види хмар ви прочитали.

— Чому кажуть, що хмари — це дзеркало погоди? Що таке хмарність?

— Розгляньте малюнки й умовні позначення на с. 27. Коли буває похмуро? Коли буває хмарно? Коли буває ясно?

— Синьокрила Сойка запитує, чи ви знаєте, що погода — це стан природи?

— Що є показниками погоди?

— Які показники погоди ви вже знаєте?

3. Фізкультхвилинка

V. Уагальнення й систематизація знань

Розповідь учителя про складання прогнозу погоди

— Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну ро­боту літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду — складати прогноз.

Протягом багатьох століть люди спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами і природними явищами. Народ помічав і запам’ятовував усе, що вказувало на зміну погоди. Так з’явилися народні прикмети.

На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь.

Послухайте осінні народні прикмети. Які з них вам доводилося чути від ба­бусі, дідуся, батьків? Можливо, деякі з них ви самі спостерігали. Назвіть їх.

— Які ще народні прикмети осені ви знаєте? Розкажіть про них.

Багато павутиння на бабине літо — на ясну осінь та холодну зиму.

З’явилися комарі пізньою осінню — на м’яку зиму.

Грім у вересні віщує теплу осінь.

Тепла осінь — на довгу зиму.

— Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що таке погода? Назвіть її складові.

— Для чого людям потрібно передбачати погоду? Що називають прогнозом погоди?

— Чи користуються прогнозом погоди члени вашої родини? З якою метою?

VII. Домашнє завдання

С. 26–27.

— Дослідіть, чи справджуються народні прикмети про погоду?

Що вищі хмари, то краща погода.

Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду.

Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра.

— Доведіть, що хмари — це накопичувачі вологи. Сфотографуйте або на­малюйте небо з хмарами. Роздивляючись різні види хмар, пограйте з товари­шами у гру «Яку погоду хмарка принесе?».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн