Зустріч 1. Що таке явища природи?

Опис документу:
Зустріч 1. Що таке явища природи? Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати бажання працювати в групі. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Ознайомлення з підручником «Природознавство»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зустріч 1. Що таке явища природи?

Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати бажання працювати в групі.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Ознайомлення з підручником «Природознавство»

— Розгляньте підручник. Що зображено на обкладинці? Хто автори під­ручника? Де видано підручник?

— Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі?

— Які тварини допомагали вам навчатися?

— Розгляньте умовні позначення на с. 2.

— Прочитайте звернення вашого друга-підручника на с. 3. Що вас чекає у 2-му класі?

— Чому корисно знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо приро­дознавство?

2. Розповідь учителя

— Вивчаючи природознавство у 1-му класі, ви ознайомилися з тілами не­живої природи та організмами. Дізналися про зв’язок між живою і неживою природою, про те, як людина може впливати на природу. Ви вже знаєте, що життя природи різноманітне, цікаве, у ньому є свої таємниці. Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду.

Вивчаючи природознавство у 2-му класі, ви зрозумієте, чому змінюються пори року, ознайомитеся з явищами неживої і живої природи у різні пори року, з тим, як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Під­ручник допоможе вам поринути в дивовижний світ явищ природи і живих істот та зрозуміти найголовніше — у природі все взаємопов’язане. Природу треба охороняти!

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки.

Червоне коромисло — через річку повисло. (Веселка)

Спершу — блиск, за блиском — тріск, за тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ)

Щось на небі гуркотить,

Наче звір страшний, летить.

Сильний дощ на землю ллється,

Звір у руки не дається.

Очі світяться яскраво —

Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

— Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блис­кавку, дощ.)

— Як назвати це одним словом? (Явища природи.)

— Тема нашого уроку «Явища природи».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 5–7)

— Чому давні люди повинні були добре знати природу? Що природа дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа?

— Що таке природа?

— Доведіть, що природа мінлива.

— Пригадайте! Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити?

— Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні?

— Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4). З яких розділів він складається?

— Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)?

— Відгадайте загадку.

Чотири кольори мають,

Раз у три місяці барви міняють. (Пори року)

— Розгляньте фотографії на с. 4. Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року?

— Назвіть, які ви знаєте пори року.

— У якому місяці ви святкуєте свій день народження?

— Яка це пора року?

— Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому.

— Розгляньте фотографії природних явищ. Які явища природи зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні?

2. Фізкультхвилинка (пантоміма)

Учні зображують дією текст, який читає вчитель.

— Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заме­тіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.

V. Узагальнення й систематизація знань

Робота в групах

— Які пори року ви знаєте? (Осінь, зима, весна, літо)

— Скільки їх? (4)

— Зараз ми об’єднаємося у 4 групи.

Учні обирають жетончики 4-х кольорів: жовтий, білий, зелений, червоний.

— У нас утворилися 4 групи.

— Учні з жетончиками жовтого кольору мають виявити не менше 5 се­зонних змін якої пори року? (Осені) Правильно.

— Учні з жетончиками білого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Зими) Правильно.

— Учні з жетончиками зеленого кольору мають виявити не менше 5 се­зонних змін якої пори року? (Весни) Правильно.

— Учні з жетончиками червоного кольору мають виявити не менше 5 се­зонних змін якої пори року? (Літа) Правильно.

Вислуховуються виступи кожної групи.

На дошку вивішуються ілюстрації із картинами цієї пори року як допомога і підтвердження сказаному. Звертається увага на зміни в живій і неживій при­роді.

Висновок: кожна пора року гарна по-своєму, має свої особливості, тобто свої сезонні зміни.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)

— Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

— З чим пов’язані явища природи? (Із сезонними змінами.)

— Наведіть приклади осінніх змін. (Дощ, дні коротші, птахи відлі­тають.)

— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?

— Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?

— Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам удалося спо­стерігати минулого навчального року.

VII. Домашнє завдання

С. 4–7.

— Поясніть назви деяких місяців (за вибором). Які явища природи для них характерні?

— Доберіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Відгадайте їх.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн