і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ЗОБРАЖЕННЯ ЖИТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ АНГЛІЇ В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Світова література, 7 клас

__________

УРОК № _______

ТЕМА: ЗОБРАЖЕННЯ ЖИТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ АНГЛІЇ В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»

Мета: поглиблювати вміння аналізу художнього тексту; розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення, переказу тексту, усного словесного малювання, уміння давати відповіді на поставлені запитання; виховувати інтерес до іс­торичної літератури.

Хід уроку

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Бесіда на повторення

1. Подумайте, чому саме В. Скотта вважають засновником жанру історичного роману.

2. Які ознаки історичного роману привертають увагу читача?

  1. Робота з картками на перевірку знання змісту твору

Картка № 1

Якими були стосунки між Седріком-саксонцем, його сином Айвенго та леді Ровеною?

Картка № 2

Назвіть лицарів, імена яких згадуються у творі. Яка ваша думка про них? Чи подобаються вони вам?

III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Читання І розділу роману.

1. Якими були відносини між Седріком і його рабами?

2. Як ви вважаєте, чи правдиво зображені ці відносини?

3. Чим можна пояснити такі відступи від правди?

  1. Коментар учителя

В. Скотт ідеалізує взаємини між Седріком і його рабами. З якою метою він це робить? По-перше, за своїми переконаннями письменник був консерватором і вважав, що всі конфлікти між класами слід вирішувати розумним примиренням. Окрім того, йому потрібно було показати єдність саксонців у боротьбі з норманами.

  1. Робота з текстом. «Лицарський турнір біля Ешбі» (р. VIII—X, XII—XIII)

1. Опишіть місце турніру (р. VIII).

2. Коротко розкажіть, як проходили перший, другий, третій дні турніру.

3. Чому люди в такий складний час поспішають на турнір? (Тому що це традиція. Люди на деякий час забувають про всілякі проблеми. Це будуть дні торжества лицарської до­блесті та честі, сміливості, мужності. Усе це підносить дух людей, змушує їх замислитися над реальними життям.)

4. Якими були правила і програма турніру?

5. Назвіть учасників турніру.

6. Кому найбільше симпатизували глядачі? Чому?

7. Хто з учасників турніру сподобався вам? Чим саме?

8. Поміркуйте, на чиєму боці симпатії автора? Як ви про це здогадалися? (В описах, мовленнєвій характеристиці принца Джона, Фрон де Брефа, Бріана де Буагільбера відчувається негативне ставлення автора до них.)

  1. Літературна гра-дослідження «Речі героїв»

Завдання. Відгадайте речі, дайте тлумачення їхньої символіки.

1. Що було зображено і написано на щиті у незнайомого лицаря, який брав участь у турнірі? (Молодий дуб із вирваним корін­ням, напис «Desdichado» («Позбавлений Спадку»). Ці знаки є символом лицарської доблесті й шляхетності Айвенго, та разом із тим і його відлучення від батьківського дому.)

2. Кому з героїв належав білий плащ? (Бріану де Буагільберу. Білосніжний плащ мав символізувати ангельську чистоту помислів лицаря ордену храмовників. Та насправді прикри­вав їхні численні криваві злочини, жорстокість, насильство у грабіжницьких війнах, безсердечність, віроломство і зрад­ництво у ставленні до соратників.)

3. Яку річ кинув Бріан де Буагільбер як заставу в домі Седріка під час суперечки з пілігримом? (Золотий ланцюг. Він є сим­волом багатства, яке так багато значило для лицарів ор­дена Храму.)

4. Який заклад виставив пілігрим? (Уламок дерев’яного хреста, який є символом духовних цінностей.)

5. Із якого металу були виготовлені нашийники у Гурта і Вамби? (У Гурта з міді, символ рабства. У Вамби зі срібла, це також символ закріпачення. Але Вамба як блазень був у кращому становищі, ніж Гурт.)

6. Який приз чекав на найкращого лучника в Ешбі? (Ріг у сріб­ній оправі та шовкова перев’язь із вишивкою і медальйоном святого Губерта, покровителя полювання. Ріг є символом вільного товариства, єдності правителя зі своїм народом.)

7. Яка річ Ребекки стала символом виклику на дуель? (Біла рукавичка — символ гідності, честі, незалежності героїні.)

8. Що подарував Локслі Чорному Лицареві? (Мисливський ріг, щоб той міг у будь-який момент покликати на допомогу.)

9. Що подарувала Ребекка леді Ровені? (Скриньку з коштов­ностями на знак глибокої вдячності. Це був знак відмови Ребекки від мирського життя.)

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Підсумкова бесіда

1. Що ви дізналися зі сторінок роману про життя середньовічної Англії?

2. Якими були відносини між людьми?

3. У чому полягає пізнавальне значення роману В. Скотта?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Оберіть цитатний матеріал до образу Айвенго; ство­ріть малюнки до теми «Яким я бачу Айвенго», рекламу роману В. Скотта «Айвенго» (творче завдання).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    243
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OG760667
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь