Зображення сили кохання у грецьких міфах «Орфей і Еврідіка»,

Опис документу:
проаналізувати давньогрецькі міфи, удосконалювати навички виразного читання, переказу, зв’язного усного мовлення, сприяти вихованню у школярів високих моральних якостей, працювати з ілюстраціями до міфу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема.Зображення сили кохання у грецьких міфах «Орфей і Еврідіка», «Пігмаліон іГалатея», «Нарцис».Мета: проаналізувати давньогрецькі міфи, удосконалювати навички виразного читання, переказу, зв’язного усного мовлення, сприяти вихованню у школярів високих моральних якостей Обладнання: тексти міфів, малюнки, фрагмент музики з опери Глюка «Орфей і Еврідіка» («Зустріч Орфея з Еврідікою»). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Кохання — це не що інше, як бажання щастя іншому.

Д. Юм

Хід уроку

І. Організаційний момент. В країну міфів нам пора рушати. Ми разом перешкоди всі пройдем. Хто ж лінуватись буде й сумувати,Того з собою ми в дорогу не візьмем. ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Порівняльна характеристика Дедала та Ікара.

Дедал

Ікар

Спільне

Родичі, сумували за батьківщиною, прагнули свободи, відчували красу й творили її.

Відмінне

Великий митець, різьбяр, будівничий

Неслухняний, завзятий, необережний

Мудрий, розважливий, кмітливий

Захопився красою польоту, став шукати власної дороги

Сміливий, турботливий батько

Поплатився життям за своє захоплення

2. План до міфу«Деметра і Персефона» . 1. Деметра — богиня землі, родючості та хліборобства. 2. Персефона — улюблена донька Деметри. 3. Жарт Афродіти. 4. Аїд викрадає Персефону. 5. Лихе передчуття матері. 6. Невпізнанна богиня Деметра. 7. Геліос розкриває таємницю зникнення Кори. 8. Тяжкі часи для людей. 9. Допомога Гермеса. 10. Підступність Аїда. 11. Мудре рішення Зевса. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. Є у греків міфи, в яких описуються високі людські почуття: любов, вірність, відданість. Одним із таких є міф про легендарного співця Орфея. ІV. Робота над темою уроку. 1.Виразне читання міфу «Орфей і Ерідіка». 2. Бесіда з учнями.

– Зачитайте рядки, в яких розповідається про спів Орфея. («...Вінспівав так, що зачаровував навіть диких звірів, а дерева і скелі підступали ближче послухати той спів. Замовкали тоді галасливі птахи, вщухали буйні вітри, морські хвилі лагідно лягали на берег, і вся природа завмирала, слухаючи божественного співця.»)–Як спів Орфея впливав на аргонавтів? (Музика і спів Орфея часто допомагали аргонавтам долати труднощі та перешкоди.)–Що сталося з Еврідікою? ( Граючись на березі струмка разом з іншими німфами, Еврідіка забігла у високу траву і ненароком наступила ногою на змію. Юна німфа померла від отруйного укусу.) 3. Переказ тексту. Розкажіть про те, як Орфей пережив смерть Еврідіки. 4. Бесіда з учнями. – Чому Орфей вирішив спуститися до царства мертвих? (Щоб повернути свою померлу кохану.) –Як Орфеєві вдалося перехитрити пса Кербера, що охороняв царство Аїда? Він зачарував його співом). – Як ви розумієте слова Орфея, звернені до володарів підземного царства — Аїда і Персефони: «Ви добре знаєте, яку владу має кохання, якщо правду кажуть старовинні байки, вас обох теж поєднало кохання.» ? (Орфей натякає Аїдові й Персефоні на їхню історію кохання.) – Чому Орфей не зміг вивести кохану із царства мертвих? (Він порушив умову. Орфей не мав права озиратися назад, аж доки не вийде на землю?. Але він озирнувся, турбуючись за Еврідікуі втратив її навіки.) – Яким було життя Орфея після повернення на землю? (Він до кінця днів залишився самотнім. Орфей кохав Еврідіку й тужив за нею.) – Яка згадка про Орфея залишилася людям? (Кіфара співця засяяла незгасно на небі — її можнапобачити як сузір’я Ліри.) 5. Прослуховування фрагменту музики з опери Глюка «Орфей і Еврідіка» («Зустріч Орфея з Еврідікою».)

Який характер музики? (Музика має ліричний характер. )– Що передає музика? (Музика передає тонкі, високі почуття героїв.) – За допомогою якого музичного інструмента композитор передає мелодію кохання? (Флейти.)

6. Робота з ілюстраціями школярів. (Додаток 1- 4.) Усно прокоментуйте ілюстрації. 7. Переказ міфу «Пігмаліон і Галатея».

Хто такий Пігмаліон? (Це видатний митець, який жив на острові Кіпр.) – Чому Пігмаліон був самотнім? (Він гордував людьми.) – Яким було улюблене заняття Пігмаліона? (Пігмаліон був гарним різьбярем. У години виснажливої праці. Пігмаліон почувався щасливим.) – Якою була мета роботи Пігмаліона? (Він хотів вирізьбити жіночу постать, таку вродливу, «подібної і на світі немає.») 8. Переказ тексту. Розкажіть, як Пігмаліон трудився над створенням статуї.

Як ви думаєте, чому митець так по-особливому ставиться до свого творіння? (Це був результат його тривалої і напруженої праці. богиня Афродіта зробила свою справу і Пігмаліон закохався у статую.) – Як у міфові розкривається тема кохання? (Кохання, як і все на землі, є волею богів.) – Як на вашу думку, чому Афродіта виконала досить дивне прохання митця? (Афродіта довела Пігмаліонові, що коханням не можна нехтувати.) 9. Фізкультхвилинка. Зараз я пропоную перевірити ваші знання за допомогою інтелектуальної фізкультхвилинки. Я говоритиму про міф «Пігмаліон і Галатея», а ви маєте уважно слухати, якщо ви погоджуєтесь зі мною, витягніть замкнені у замок руки догори, якщо не погоджуєтесь — опустіть руки донизу, якщо раптом ви не знатимете відповіді — присядьте. • Пігмаліон бів різьбярем. + • Він зробив статую із золота. - •Богиня Афіна оживила статую. - •Митець закохався у свій витвір. + • Галатея — дружина Пігмаліона. + Дякую, сідайте. Я бачила, хто з вас впевнено відповідав, а хто часом помилявся. 10. Робота з епіграфом. Як ви за допомогою життя Пігмаліона можете пояснити вислів Д. Юма «Кохання — це не що інше, як бажання щастя іншому.» 11. Інформаційне гроно «Пігмаліон і Галатея».

12. Виразне читання міфу «Нарцис». 13. Бесіда з учнями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!