Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

Знайомство зі звуком Й

Логопед

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

17.04.2020

927

18

0

Опис документу:
Тема. Звук [й] Мета. Навчити правильно артикулювати звук [й]; удосконалювати фонематичний слух; вчити розрізняти на слух тверді і м`які приголосні; визначати місце приголосного в слові. Чи то дощик ллє довкола, Чи лютує завірюха Буква Й ніде Й ніколи Не скидає капелюха.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Звук [й]

Мета. Навчити правильно артикулювати звук [й]; удосконалювати фонематичний слух; вчити розрізняти на слух тверді і м`які приголосні; визначати місце приголосного в слові.

Хід заняття:

1.Організаційний момент.

Доброго ранку! Підготували вушка до заняття. Розминаємо вушка зверху вниз. Чудово.

Тепер ввімкнули кнопочку мозку. Постукали кулачками один об другий, топнули лівою ніжкою, правою. Посміхнулись. Тепер з гарним настроєм починаємо наше заняття.

2.дихальні та голосові вправи: Вдих носом – тривалий видих ротом, вдих носом –переривчатий видих ротом.

Проспівування голосних АОУЕИІ

3. Пальчикові вправи: коза, зайчик, замок, їжачок, клас, окей. Поперемінно різними руками клас-окей.

4. Сьогодні я йшла на заняття до вас і зустріла одну букву. Вона була дуже сумна. Мені стало її шкода, я пожаліла її і запросила до нас в гості. Хочете з нею познайомитись?

(вішаю картинку Й).

На яку букву вона схожа?( на И).

Ця буква Й сумує, тому що всі плутають її з И. Чим вони відрізняються?

У букви Й є капелюшок, а в И немає.

Чи то дощик ллє довкола,
Чи лютує завірюха
Буква Й ніде Й ніколи
Не скидає капелюха.

Ця буква й позначає звук й.

Давайте спробуємо вимовити звук Й. (уточнення артикуляції звука Й).

Звук Й голосний чи приголосний? Приголосний. І в нього дуже добрий характер,він дуже лагідний, тому завжди м’який. Як ми позначаємо приголосні звуки? А приголосний м’який?(позначаю на дошці двома рисочками).

5.Давайте пограємось з буквою Й. Учимось вимовляти чистомовки. Ви – моя луна:

Ай –ай-ай –наш рідний край

Ай-ай-ай- біжить трамвай

Ій-ій-ій – на деревах іній

6. Д/Г «Впіймай звук»

А-О-л-й-г-й-л-в-й-у-к-й

Йа-ва-ла-йа-ва-йа

Йорж, ліс,йод, ріка,йогурт,льон, трамвай, зайчик,білка.

7. Фізкультхвилинка:

«Австралійський дощ»

Хід вправи: діти стоять.Логопед показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.

  • Чи знаєте ви, який австралійський дощ?Піднімається вітер (потираємо руки).

  • Падають перші краплини дощу (стукаємопальцями по долоні).

  • Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).

  • Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

  • Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).

  • Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).

  • Закінчується дощ, падають останні краплі (стукаємо пальцями по долоні).

  •  Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

  • Австралійський дощ скінчився. Сонце вийшло! (Діти піднімають руки вгору)

8. Тепер роздивіться ще раз як ми пишемо букву Й. напишіть її на парті, перед собою в повітрі, собі на долоні,сусіду на долоні. Тепер ви отримаєте листочки з завданням: знайдіть і обведіть всі букви Й на своїх листочках.Потім ви попишете букву Й в зошитах і розфарбуєте йогурт.

9. Послухайте віршик. Який звук найчастіше зустрічається?

Ей, малий!Ти хто такий?
Я - не хто.А буква "Й".
Щоб мене не сплутать з "И",
Я купив берет новий.
Не великий, не малий.
Подивіться, ось який.

10. Звуковий аналіз: йод, йогурт, йорж

11. Підсумок: пам’ятаєте,буква Й прийшла до нас сумна. Чому вона сумувала?(бо її плутали з И). Ми навчились їх розрізняти? Чим вони відрізняються? А на слух? Як звучить Й?(повторили всі гарненько ЙЙЙ).

Буква заспокоїлась, бо ви молодці і більше не будете її плутати. А вам сподобалось заняття?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.