"ЗНАЙОМСТВО З БІБЛІОТЕКОЮ"

Опис документу:
Бібліотечний урок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бібліотечний урок

1 клас

Знайомство з бібліотекою

Бібліотекар: Доброго дня, діти. Вже півроку ви провчилися в гімназії і, мабуть, добре знайомі з багатьма її куточками, але ще не з усіма. Сьогодні ви вперше завітали до гімназійної бібліотеки. Я – бібліотекар, господиня бібліотеки і я вас буду знайомити з нею. Отже, хто з вас знає, що ж означає слово “бібліотека”? В перекладі з грецької це слово означає зібрання книжок. Іншими словами, бібліотека – це таке містечко, в яком живуть книжки, тобто книжкове містечко.

Стук у двері.

  • Хто там?

Входить Листоноша.

  • Доброго дня. Допоможіть мені, будь ласка. В мене термінова телеграма, а адреси я не розумію. Я вже півдня шукаю якесь книжкове містечко. Де це? Я туди втрапив? Це справді книжкове мітечко?

Діти відповідають. Бібліотекар:

  • Так, це дійсно книжкове містечко, називається Бібліотека. А кому ж телеграма адресована? Прочитайте докладніше адресу.

Листоноша: - Будь ласка, тут же нічого не можна зрозуміти: будинок “Для початкових класів” Як це?

Бібліотекар: Слухайте уважно, шановний, у бібліотеці – книжковому містечку кожен житель – книжка має власне місце проживання. І для того, щоб знайти потрібну книжку, треба дуже добре знати розташування книжкового містечка. Тут є будинки – стелажі. Ось у цьому, наприклад, проживають книжки для старших школярів та дорослих. А це – той будинок – стелаж, що вам потрібен. В ньому мешкають книжки для учнів початкової школи (звертається до дітей) і для вас, першокласники, також. Читайте далі адресу.

Листоноша: Квартира “Казки”. Де це?

Бібліотекар: Справа у тому, що книжки на різна теми проживають окремо, кожні - у своїй “квартирці”, за книжковим розділювачем. А на розділювачі написано, як ця квартира називається. Читайте – і все зрозумієте.

Листоноша: “Оповідання”, “Вірші”, о – “Казки” – те, що мені потрібно.

Бібліотекар: А для кого ж телеграма?

Листоноша: Тут взагалі ім”я не написане. Тут якась загадка. Діти, може, ви мені допоможете дізнатися, кому ця телеграма адресована?

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто казку про дівчинку цю прочитав,

Той адресата вже відгадав.

Що це за дівчинка? Що це за казка?

Діти відгадують загадку, називають казку. Біліотекар шукає на поличці книжку “Червона шапочка”, але не знаходить.

Бібліотекар: Книжки немає. Мабуть, її запросив до себе у гості якийсь читач.

Листоноша: А хіба це можливо?

Бібліотекар: Так. Бібліотека для того й існує, щоб читачі приходили до неї за книжками. Але бібліотекар обов”язково повинен знати, до якого читача пішла в гості книжка. Тому на кожного читача заведено у бібліотеці формуляр – спеціальну картку, де записані його дані, книжки, які читач бере та дату видачі книжок. Це – головний документ читача у бібліотеці. Режим роботи бібліотеки, при якому книжки видаються читачам додому, називається абонемент. Якщо книжка є тільки в одному екземплярі, вона додому не видається, тому читати її можна тільки тут, в читальному залі.

Листоноша: А ці діти – читачі?

Бібліотекар: Читачами гімназійної бібліотеки може стати будь – який учень гімназії, і першокласники – також. Тільки той, хто хоче стати читачем бібліотеки, повинен добре знати і виконувати правила користування бібліотекою. Слухайте їх уважно і повторюйте.

Бібліотекар читає правила, діти повторюють вголос.

Бібліотекар: Тепер ви всі знаєте, як поводитися в бібліотеці й з бібліотечними книжками.

Листоноша: Діти, ви добре запам”ятали, де які книжки живуть? Допоможіть мені рознести листи та листівки, що в мене залишилися. Я читаю загадку, а ви підкажете мені, про кого йдеться, в якій книжці цей хтось живе і де саме цю книжку шукати.

Маленьке, сіреньке, біди наробило.

Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.

Сумує бабуся, плаче дідусь, втирає сльозу,

А курочка кудакче: Я вам золоте принесу”

На городі виростала, сили набирала,

Непомітно, дуже швидко

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Ту красуню рвати.

А цб казку, діти, ви

Встигли відгадати?

Підібрав він голосок,

став малим співати.

Здогадалися вони: “Вовк не наша мати”

Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він зібрався,

Скажем дружно: Драстуй, …

Ой, набридло на віконці,

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачить білий світ.

До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик

Всім відомо -

Бібліотекар: А до яких казок підійдуть ці загадки:

  • По полю гуляє, овечок хапає.

  • Не говорить, не співає,

А коли хтось заходить, господаря сповіщає.

  • Годинника не має, а час знає,

Гребінь має, а причесатися не може.

А тепер давайте перевіримо, як ви зрозуміли та запам”ятали сьогоднішній перший бібліотечний урок:

  • Як називається місце, де зберігаються книжки?

  • Що це ? (стелаж, книжкова полиця)

  • На якому стелажі ви будуту вибирати собі книжки для читання?

  • Як називається головний читацький документ?

  • У яких двох редимах працює бібліотека?

  • Хто може стати читачем гімназійної бібліотеки?

  • Що для цього потрібно?

  • Які правила ви запам”ятали?

Молодці, діти, ви добре орієнтуєтесь у бібліотеці. Тому кожен з вас отримає перепустку до гімназійної бібліотеки. (Роздають разом з листоношею).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!