Жива і нежива природа. Рукотворні тіла (Конспект уроку)

Опис документу:
Матеріал дає можливість розширювати знання учнів про різноманітність природи; -розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; -формувати поняття «рукотворні тіла»; -розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, кмітливість, мовлення та мислення; -сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Жива і нежива природа. Рукотворні тіла

Мета: -розширювати знання учнів про різноманітність природи;

-розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними;

-формувати поняття «рукотворні тіла»;

-розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, кмітливість, мовлення та мислення;

-сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: комп’ютер, презентація «Жива і нежива природа», нетбуки, набори зелених та коричневих кружечків, підручник «Природознавство. 1 клас» /автор Гільберг Т.Г., Сак Т.В./ Київ, «Генеза», 2012.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Клас: 1-й

Хід уроку

I. Організація класу

 1. Вправа «Погода»

—    Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?

—    Яке небо?

—    Які опади?

—    Який вітер?

—    Яка температура повітря?

—    Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

—    Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.

—    На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу та рукотворні тіла.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Читання вірша з екрана і перегляд картинок

Подивися і скажи,

Що навколо бачиш ти?

Ось тут небо голубе,

Ось тут сонце золоте.

Вітер з квіточками грає,

Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава,

Пустелі, гори та моря,

Звірі, птахи в небесах,

Грім, тумани і роса.

І комахи, і людина,

І блакитні чисті води –

Це називається ПРИРОДА.

2. Висновок із побаченого: (роблять учні з допомогою вчителя)

- Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людини.

- Природа буває жива і нежива.

3. Перегляд відеокліпу «Жива природа».

- То що ж належить до живої природи?

(Рослини, тварини, люди) 

4. Розповідь учителя:

- Але жива природа (організми) не може існувати без світла, тепла,повітря, води, поживних речовин.

5. Релаксаційна пауза

—    Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.

Звучить музика.

—    Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо…

6. Перегляд відео кліпу «Нежива природа»

Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите. (На моніторі – об`єкти неживої природи.)

—   Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа.

 

7.Висновок:

8. Пояснення вчителя

Увага на екран! Рукотворні тіла – це те, що зроблено руками людини. Вони до природи не належать.

Назвіть інші приклади рукотворних тіл.

 IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Що зайве?»

— Розгляньте малюнки на екрані. Який малюнок «зайвий»? Чому? 

•     Гриби, Місяць, лебідь, дівчинка.

•     квітка, дерево, церква, песик.

•     Ящірка, каміння, зорі, вулкан.

•     Лялька, споруда, лілія, м`яка іграшка.

2. Гра «Піймай слово»

Учитель упереміш називає об’єкти живої природи і вироби: м’яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, сніжинка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалки тощо. Діти плескають в долоні, коли чують назву виробу, і розводять руки всторони, коли чують термін, що характеризує об’єкт природи (не зроблений руками людини).

3. Гра «Я знаю три предмети...».

—    Наведіть по три приклади об’єктів живої та неживої природи.

4. Робота над загадками

Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворних тіл. Діти обов’язково пояснюють, чому вони визначили приналежність певного предмета до певної групи.

• Лиш торкнись до колючок —

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати? Це... (їжак).

 

• В небі хмарка пролітала,

Білий пух розсипала.

Він на землю міцно ліг.

Називають його... (сніг).

 

• Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш... (буквар).

5. Робота в групах. Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками

На індивідуальних нетбуках завантажена гра «Сортувальник». На моніторах різноманітні картинки (веселка, сонце, соняшник, лев, місяць, вишня). Потрібно швидко визначити до якої з двох груп: жива чи нежива природа вони належать.

6.Робота з підручником ( с. 7)

Допоможи Тарасу дійти до школи. Накрий тіла живої природи зеленими кружечками, а тіла неживої природи – коричневими.

V. Підсумок уроку

—    Що нового ви дізналися на уроці?

—    Що таке природа?

—    Якою буває природа?

—    Що належить до живої природи?

—    Що належить до неживої природи?

—    Чим жива природа відрізняється від неживої?

—    До якої природи належить людина?

—    Як взаємопов’язані жива і нежива природа?

—    А що до природи не належить?

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн