і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Життя людини - найвища цінність

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема . Життя людини - найвища цінність

Мета. Пропагувати ідею ,що життя людини -

найвища цінність ,формувати національну

свідомість учнів , духовність , продовжити

розмову про сенс життя .Виховувати

громадську позицію , вміння відстоювати

свою думку ,виховувати естетичні почуття,

культуру полеміки , любов до Батьківщини ,

почуття патріотизму.

Обладнання. Плакат - сторінки журналу, ілюстрований

матеріал з теми на стенді , Конституція

України ,плакат з висловами видатних

людей , анкета .

Тип уроку . Усний журнал

Хід уроку:

1Вступне слово учителя

Як добре нам жити і знати,

І вірити, друзі, весь час,

Що кращого слова, як мати,

Немає у світі для нас .

Воно - ніби сонця усмішка,

Неначе дитинства привіт,

Як перші санчата і книжка,

З якої побачили світ.

Те слово – утіха єдина,

Мов сонця ясний промінець,

Його промовляє дитина

І в дальнім поході боєць.

Мама, мати, матуся. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає людину, яка завжди для нас найближча, найдобріша, найкраща, наймиліша. ЇЇ очі супроводжують нас у далеких мандрах, материнська ласка зігріває нас до старості , вчить бути мудрими, дбає про нас, дає поради , оберігає кожного з нас ...

А найважливіше те, що мама подарувала нам найвищу цінність - життя.

Ось вам зараз 15-16 років - перед вами відкривається нова і відповідальна пора життя – юність. Це вік утвердження ідеалів, становлення характеру , формування поглядів , вибору життєвого шляху.

Життя людини - найвища цінність, то ми повинні прожити його так, щоб бути гідними називатися Людиною. Отже, тема нашого уроку " Життя людини – найвища цінність." А проведемо його у вигляді усного журналу, який має 4 сторінки:

1. Успіх, задоволення, щастя не приходять самі

собою , а залежать від нас .

2. Молоде покоління і Україна.

3. Найбільша цінність у людини - її духовність.

4. Що таке щастя?

Сторінка 1

1 учень

Кожен з нас чогось прагне у своєму житті, чогось бажа, і якби всі ці прагнення і бажання завжди здійснювалися, ми б вважали це за успіх, відчували б себе задоволенними, або навіть і щасливими. Але успіх, задоволення, щастя не приходять самі собою, вони залежать від нас самих . Цю істину потрібно постійно памятати .

А що ж робити, щоб бути задоволеним своїм життям?

Якщо в дитинстві нас опікають батьки, які спрямовують наше життя, беруть на свої плечі труднощі, впливають на наші інтереси, то в зрілому віці вся відповідальність за те, яким буде наше життя, повністю лягає на нас самих. Отже, як формується наша особистість, чого в житті ми досягнемо в подальші роки, залежить тільки від нас . Кому б не хотілося у своєму житті досягти успіху , щастя , завжди відчувати себе задоволеним?

2 учень

Десять заповідей, які ведуть до задоволення життям

1 . Бути радісним і веселим.

2 .Ставитися до людей співчутливіше та доброзичливіше.

3.Менше критикувати й бути поблажливішим до вад та помилок людей, з якими спілкуєтесь.

4.Наскільки дозволять обставини, поводитися так, ніби успіх неминучий.

5.Уникати песимістичних, негативних суджень.

6.Хоч би що сталося, реагувати спокійно, діяти виважено .

7.Жити для інших.

8.Насолоджуватися красою життя, вірити, що ті, кого ти любиш, теж люблять тебе.

9.Поважати батьків.

10.Любити свою Батьківщину.

Сторінка 2

Діалог з Україною

Я прокинулася, лежачи в житі, під голубим небом . Наді мною схилилася постать жінки . Напрочуд гарна , у вінку волошок та вишиванці . Але бліда , втомлена .

- Хто ви? – спитала я її.

- Я – Україна, твоя Батьківщина.

Я поглянула на її натруджені руки, потім побачила біля серця глибоку рану, яка ще зовсім не загоїлась.

- Вам боляче?

Жінка погладила мене по голівці і ледве чутно відповіла:

-Так. Боляче. Бо була я багатою країною, квітла серед пишних садків , мала всього вдосталь . Але скільки ворогів топтали мою землю , забороняли мені говорити рідною мовою , вбивали і рзстрілювали моїх кращих дочок і синів , засилали до Сибіру , давили голодоморами . А коли стало легше дихати , Чорнобильським полином обсипали мене . Ось серце і не витримало .Ятрить моя рана .

- А її вилікувати можна?

- Так , тому й прийшла до тебе .Я вже вільна . І від вас , юних , залежить моя доля .

- А що ми маємо робити?

- Любити мене, знати мою історію, культуру, боротися з моїми ворогами, берегти довкілля, рзмовляти мовою мого народу. Тоді утвердиться моя незалежність і загояться рани.

- Я все зроблю ...

- Я знала, що на юнь можна розраховувати. Я вірю вам.

І постать жінки зникла в блакиті.

Я стала на коліна перед іконою і присяглася, що вилікує молоде покоління всі рани України. І вона більше не страждатиме.

Учитель

Я думаю, що всі ви зрозуміли : від вас залежить майбутнє нашої Батьківщини .Тому кожен повинен прожити свое життя так , щоб з гордістю нести почесне звання громадянина України.

Сторінка 3

Заговори - я зрозумію , що ти за людина .

Які у тебе думки і почуття .

Одне лиш слово - й за хвилину

Я зрозумію суть твого життя .

Був час , коли боги існували , а людей і тварин не було . Перед тим , як живі істоти мали з’явитися у світ , бог Епімей розділив між ними властивості : одним дав силу , іншим - швидкість , третім - властивість літака ...

І тільки людина залишилася голою , без ложа , без зброї . І щоб допомогти їй вижити , Прометей украв у бога Гефеста працьовитість , а у богині мудрості Афіни - розу і віддав це все людям .

Здавалося все було добре , проте жилося людям погано , багато хто гинув . І все це тому , що люди не володіли мистецтвом жити суспільним чином і спілкування .

Злякався Зевс , що загине все людство і вирішив подарувати людям сором і правду , віру і любов , радість і надію , щоб служили вони окрасою життя . Відтоді найціннішою людською якістю вважається духовність , взаєморозуміння , духовне спілкування .

Запитання для бесіди :

1 Що таке духовність ? Яку роль вона відіграє

у розвитку держави ?

2 Які , на вашу думку , найбільші цінності

людського життя ?

3 Без яких рис характеру не можна гідно прожити

життя ?

( Духовність , любов , повага , милосердя , дружба. )

Найбільше диво у людини - її духовність , здатність ставитися до інших так , як би ти хотів , щоб вони ставилися до тебе . Життя кожної людини від самого народження і до її смерті проходить серед людей . Без їхньої допомоги вона не може навчитися навіть ходити . Отже , найбільші цінності людського життя - дружба і любов . І тому , щоб прожити щасливе життя , кожна людина повинна вчитися духовності .

Саме тепер , коли , ніби за цеглинкою цеглинку , ми будуватимемо духовне життя , в майбутньому будемо мати витвір мистецтва - храм людської душі . І тоді наша матінка - Україна буде ще більше розвиватися , збагачуватися , процвітати.

1 учень

Буває часом сліпну від краси ,

Спинюсь , не тямлю , що воно за диво.

Оці степи , це небо , ці ліси -

Усе так гарно , чисто , незрадливо ,

Усе , як є – дорога , явори ,

Усе моє , все зветься - Україна .

Л. Костенко

2 учень

День прозорий мерехтів , мов пломінь ,

І душа моя горить сьогодні ,

Хочу жити , аж життя не зломить ,

Рватись в гору чи летіть в безодню .

Хоч людей довкола так багато ,

Та ніхто з них крику не зупинить ,

Якщо кинути в рухливий натовп

Найгостріше слово – Україна .

О. Теліга

3 учень

Бог дарував людині найвищу цінність - життя . І ми , молоде покоління , зобов’язанні прожити його гідно , залишатися нескореними перед труднощами , життєвими негараздами , у будь-яких ситуаціях зберігати власну честь і гідність , обрати шлях служіння своїй Батьківщині .

Сторінка 4

Учитель

Хто я ? Навіщо я прийшов у цей світ ? Телебачення , реклами , журнали наводять на думку про те , що ми маємо бути багатими , красивими . Нам потрібна робота , дача , машина ... І тоді ми будемо щасливими . Кожен , хто з’явився на світ, претендує на щасливу долю . Але що таке щастя ? Чи щасливі ви ?

Зараз перед вами виступить 5 учнів , які доводитимуть своє бачення щастя . А ви , прослухавши виступи , оберіть свою формулу щастя .

1 учень

Найщасливіша та людина , яка потрібна всім .

" Людина , яка думає тільки про себе і шукає в усьому свою вигоду , не може бути щасливою. " ( Сенека )

Чи можливо таке ? Подібна людина своє сімейне життя може перетворити на пекло . Я вважаю , що краще бути потрібним багатьом , ніж нікому . Якщо хочете , це поклик душі : допомогти , співчувати , дати пораду . Сучасні психологи радять дотримуватися правила : " Роби для інших те , що вони хотіли б , щоб ти зробив для них " . Це девіз нашого життя . Щастя - у твоїй необхідності людям .

Як казав В. Сухомлинський : " Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші люди ті , хто прожив своє життя , піклуючись про щастя інших " .

Мені подобається вірш Симоненка , в якому говориться про сенс життя , про призначення людини на землі .

Ти знаєш , що ти – людина ?

Ти знаєш про це чи ні ?

Усмішка твоя – єдина ,

Очі твої – одні ...

Сьогодні усе для тебе -

Озера , гаї , степи .

І жити спішити треба .

Кохати спішити треба -

Гляди ж не проспи !

Є люди , які дуже полюбляють скаржитися , багато говорять про свої переживання , перекладають свій тягар на інших . Вони завжди нещасні . Але є й інші . Наші болі вони розділяють щиро, завжди приходять на допомогу . І вони щасливі , бо вони не самотні , бо вони гарні душею .

" Найщасливіша та людина , яка дає щастя найбільшій кількості людей " . ( Дідро )

Щастя - коли тебе чекають , коли ти потрібний .

2 учень

Щастя у праці .

Для ледачого таке твердження абсолютно не підходить . А я кажу про людину , яка хоче чогось досягнути в житті , про людину , яка має певну мету . Праця принесе радість , якщо робити її з вогником , натхненням .

Хто може відчути радість від своєї праці ? Звичайно , не той, для кого праця - важкий тягар , повинність . А той , хто з радісним трепетом очікує кінцевої мети , коли його зусиллями оновлюється світ .

3 учень

Щастя , коли маєш багато грошей .

Жити в постійному стресі за своє багатство : раптом вкрадуть , раптом згорить ... Хіба цей страх може бути сумісний із щастям? Гроші надають упевненості у собі . Коли є гроші , можна купити дорогі речі , мандрувати , ні в чому собі не відмовляти . У цьому є щастя .

4 учень

Щастя в коханні .

На мою думку , головне у житті - мати хорошу дружну сім’ю , здорових , розумних дітей .

Звучить вірш Л. Костенко " Як пощастило дівчинці в 17 літ " .

Не так просто у безмежному світі знайти його , Єдиного , або її , Єдину . А якщо це вдається , хіба це не щастя ? Взаємне , велике , чисте кохання - це вершина , якої прагне багато хто , і якщо її досягнуто – більшого щастя не треба .

4 учень

Щастя - у подоланні себе , у самовдосконаленні .

Скільки б не судилося страждати ,

Все одно благословлю завжди

День , коли мене родила мати

Для життя , для щастя , для біди .

День , коли мої маленькі губи

Вперше груди мамині знайшли .

День що мене вперше приголубив

Ласкою проміння із імли .

Як мені даровано багато ,

Скільки в мене щастя , чорт візьми ,

На землі сміятись і страждати ,

Жити і любить поміж людьми !

В. Симоненко

Отже , робота над собою , прагнення самовдосконалення , відчуття власної значущості – ось що таке щастя .

Запитання для бесіди :

Яке ваше бачення щастя ? Що для вас щастя ? В чому сенс життя ?

Анкета " Твоя життєва позиція "

1 Хотіли б ви народитися заново і почати життя?

2 Є у вас хобі ?

3 Вважаєте ви себе нещасливим ?

4 Чи подобаєтесь ви собі ?

5 Бажаєте досягти успіху у житті ?

6 Який ваш ідеал ?

7 Чи оберете ви у житті шлях служіння Вітчизні ?

Проведення анкети та обговорення її результатів .

Заключне слово вчителя

Нехай 21 століття буде століттям душі і серця і тоді всі ми станемо щасливими , а наша держава Україна буде квітнути .

Щастя - це вічна дорога зелена .

Щастя - це літо , зима і весна .

Щастя - це віра в добро і любов .

Щастя - це друзі і рідний твій дім .

Щастя - це світ , подарований всім .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Позакласний захід
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    125
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    CK964795
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання