Життя і творчість Вольтера (1694–1778). Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Життя і творчість Вольтера (1694–1778). Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви

Мета уроку: Мета: ознайомити з біографією Вольтера; розкрити значення терміну «філософська повість»; розвивати творчі здібності учнів; учити їх засвоювати навчальний матеріал під час лекції.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Епіграф:      Поетичні сили Франції поєдналися у Вольтерові       Й. В. Гете

Хід уроку                                     
І.Актуалізація знань.


                                 
Асоціативний кущ.

Складіть асоціативний кущ до слова ПРОСВІТНИЦТВО.




                                
        Гра «Мікрофон»
- Що я знаю про літературу доби Просвітництва? (кожний учень говорить одне речення, слідкуючи, щоб інформація не повторювалася)  


ІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу. Лекція вчителя

1.    Складіть ланцюжок важливих життєвих подій життя  Вольтера (вчитель заздалегідь все роздруковує на папері і оформляється як кадри фільму)




           
2. Заповніть таблицю  “Творчість Вольтера”

  поеми

    Епічна поема “Ліга або Генріх Великий»1717р 
Сатирична поема «Орлеанська цнотливиця» 1735р.

  трагедії

Едіп” 1718р., “Магомет” 1742р., “Меропа” 1743р., “Агафокл”, “Ірина” 1778р. 

  комедії 

Блудний син” 1736р., “Наніна” 1749р.

  філософські повісті 

   “Задиг”, “Кандид чи Оптимізм” 1759р., “Простак” 1767р.

  філософські твори, публіцистичні трактати, праці по історії, математиці 

Листи з Англії” 1733р., “Кишеньковий філософський словник”1764р., “Проблеми Енциклопедії” 1771р., “Трактат про віротерпимість”, 
“Історія Карла XII” 1731р.

                    Робота з епіграфом 

Прочитайте вислів Гете. Як ви його розумієте? Чому саме ці слова взято епіграфом до теми уроку?

  3.                    ПОВІСТЬ «ПРОСТАК» РОБОТА З ТЕКСТОМ

Найвідоміші філософські повісті Вольтера “Задіг”, “Кандід” і “Простак”. Їхнім змістом є філософська ідея, що стосується світу в цілому, проблеми “світового зла”. Всі вони розвінчують суспільні порядки, церкву, суд.. проблеми «світового зла». Вольтер намагався у своїх творах розкрити згубний вплив суспільного устрою на особистість. Філософські повісті письменника присвячені сааме цій темі. Але Вольтер не просто ілюструє свої морально-політичні погляди, він складає цікаві, сповнені життя, пригод, переживань історії. Насильство над людиною викликає в письменника протест,

тому що філософа завжди приваблювали природність і воля, вільний розвиток особистості.

Словник
Філософська повість –  твір, у якому філософські думки письменника втілено в художню форму. Головними героями є не люди, а філософські ідеї, логіка розвитку подій зумовлена не логікою людських вчинків, а логікою філософської полеміки.
У повісті “Простак” (1767) вперше у філософській прозі Вольтера переносить дію з екзотичних країн до Франції. Людина, здатна «сприймати всі предмети в неспотвореному вигляді», гуронець за вихованням, француз за народженням, опиняється в середовищі французьких

дворян та духовенства, де панують беззаконня, шпигунство, доноси, релігійні переслідування, корупція королівської адміністрації. Проводячи Простака через кола пекла, що іменуються суспільними стосунками, Вольтер за допомогою всіх відтінків комічного піддає критиці політику, релігію, інститут шлюбу, науку.                  

Ідейний зміст повісті Вольтера — згубний вплив суспільства на «природну людину», що зумовило складність, багатогранність образу Простака, як ий протистоїть цивілізації, а не захоплюється нею. (Запис у зошити.

Душа героя проста і щира, не позначена тавром лицемірства, прагне гармонії з собою та людьми. Події в повісті стрімко змінюють одна одну. Завдання автора — якнайшвидше створити такі обставини, за яких виявиться і стане

наочною якась безглуздість навколишнього життя. Тема повісті «Простак» — історія кохання Простака і вродливої дівчини СентІв. У розділах 1–8 події відбуваються в Нижній Бретані, у пріораті Гірської Богоматері. Вольтер з гумором розповідає про події, смішні непорозуміння та пригоди. Друга частина повісті досить драматична. Простак, відзначившись у битві з англійцями, які напали на узбережжя, вирушає до Парижа за заслуженою винагородою, а заодно за дозволом одружитися з коханою Сент-Ів. Простакові

так і не вдалося домогтися свого. Ніжна й віддана Сент-Ів гине. Маленька людина виявляється цілком беззахисною перед свавіллям урядовців. Усі її «природні почуття» — доброчесність, сердечність, віра в справедливість — безжально розтоптані жорстокою державною машиною.

 ІІІ. Підсумок уроку.

Філософська повість – це  твір, у якому філософські думки письменника втілено в художню форму. Які філософські ідеї втілив автор у повісті “Простак”?

 Французьким провінціалам Вольтер протиставляє “природню людину”Простака, втілюючи у цьому образі одну з ідей Просвітництва. Природня людина – це особистість не зіпсована цивілізацією, вихована за законами природи, вільна від впливу церкви і держави. Саме таку людину просвітники вважали творцем історії.

Домашнє завдання. Біографія Вольтера, прочитати розділи 1-12 повісті, дати назву кожному з них, опрацювати запитання в підручнику.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!