Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Зимуючі птахи. Життя птахів взимку.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

НУШ

Для кого: 2 Клас

20.01.2022

194

6

0

Опис документу:

В цьому матеріалі знаходиться розробка тематичного дня в 2 класі. Це актуальним є на сьогоднішній день в НУШ. Різноманітні методи і види роботи на уроках читання, математики, розвитку мовлення, образотворчого мистецтва , я досліджую світ. Викорис-

тано інсценізація діалогу птахів . Весь матеріал підібрано по тематиці життя птахів взим-

ку. Використано власний твір Пташина їдальня. (Сайт Клуб поезії. М.Романюк).

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ

Тема. Життя птахів взимку. Зимуючі птахи. Пташина їдальня.

В Терен «Щиглик», Л. Костенко «Синиці голодом намлілись»,

А. Качан «Крихітка хліба».

Інтегруються предмети: літературне читання, українська мова, математика, природознавство, образотворче мистецтво, трудове навчання.

Мета. Створити умови для формування у дітей знань про птахи; сприяти розвитку мовлення, вмінню складати план та твір за серією малюнків. Дати змогу самостійно будувати запитання, аналізувати твори, працювати в групах, парах, виражати свою власну думку «есе», гратися. Мотивувати дітей до виразного декламування віршів, вміння відгадувати загадки, розігрувати діалоги. Стимулювати вміння складати і розвивати задачі, робити висновки. Забезпечити можливість створювати малюнки птахів та вміння ліпити їх з пластиліну. Заохочувати до піклування про птахів, викликати інтерес та почуття любові до живої природи.

Обладнання. Ілюстрації «Зимуючі птахи», сюжетні картини, загадки, таблиці, птахи занесені до Червоної книги, шаблон «Квітка-семицвітка запитань», картки для роботи в групах, годівнички.

Зміст занять протягом дня

  1. Організаційна частина.

І

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Загадка.

Бабуся тут ходила,

Білим землю вкрила. (Зима.)

  1. Усний календар погоди.

  2. Опис картини «Зима» у формі есе.

  • Що ви бачите на картині?

  • Що вас вразило найбільше?

  1. Повідомлення теми і мети дня.

  2. Вивчення нового матеріалу.

  1. Читання вірша А. Костецького «Лист до птахів». (Учні.)

  • Як живеться вам птахи, на гребінчиках птахів?

і


На вітрах зимових, лютих Ви не мерзнете, птахи?

Завітайте - но до мене Поговоримо в теплі,

Чаю вип’ємо з варенням Та з’їмо духмяний хліб Ви розкажете мені Про життя в височині,

Навчите мене літати І виспівувать пісні.

Ну, а я козак навчу вас Буду вам щодня читати,

Хай улітку їх почують.

Ваші славні пташенята

Так і будемо стрічатись

А коли весна настане - защебечемо!

  1. Вступна бесіда про зимуючих птахів.

  • Як живеться птахам взимку? (Презентація «Зимуючі птахи».) Загадки.

Всяк в блакитнім піджачку.

В рожевій сорочці В нас зимою по садку

Гуляють, як гості. (Снігурі.)

І

Хто комах з кори виймає?

Про здоров’я лісу дбає? (Дятел.)

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю Я не цвяхи забиваю - Я комашок дістаю. (Дятел.)

Шубка в сірому пушку,

Скаче в жовтім кожушку,

Чорний шарфик та шапчина,

Хоч маленька ця пташина.

Та корисна трудівниця Називається ... (синиця).

  • Яких ще зимуючих птахів ви знаєте? (Показ слайдів.)

  1. Робота в парах.


Розігрування діалогу - казки із життя птахів.

а) І пара «Зозуля та Іволга».

  • Добрий день, зозуленько!

  • Добрий день, Іволго золота!

  • Ах голубонько, голова в мене розболілася від пташиної тріскотні. Брешуть на кожному свисті! Якийсь то Чижик - Пижик цвірінькав, що після літа настає осінь, що ніби - то листя з дерев опадає. А якийсь то пухлянчик сіренький цвірінькав, що буває зима і якийсь то тріскуні морози.

  • Пусте базікання, дорога сусідко. Я десять років на світі живу, була і на півдні і на півночі, але нічого подібного не бачила. На північ у травні прилітаю - літо, на південь в серпні відлітаю - там також літо. Брешуть пташки, не буває на землі ні осені, ні зими. Скрізь одне літо.

  • Чому Зозуля та Іволга стверджують, що немає на землі ні осені, ні зими? (Бо вони перелітні.)

б) II пара «Сорока і Глухар».

  • Здоров, Сороко! Де була, куди літала?

  • Влітку в темному лісі жилі, восени - на світлій галявині.

  • А тепер куди?

  • В село, рідненький, в село.

  • А чим тобі в лісі погано?

  • Да як же, милий, як же? Пташині гнізда давно пусті, яєчка не стягнеш, пташеня не вхопиш. Всяка живність заховалась. Пусто зараз в лісі, пограбувати і то нема кого.

  • А в селі ф чим добре?

  • Та як же, милий, як же! У дворової собаки кіску вкраду, на помийці недоїдків відкопаю. Я пташина не горда!

(Які птахи залишаються зимувати? Як вони готуються до зими?)

в) III пара «Зяблик та Дятел».

  • Дуже сильно, бережеш ти, Дятле, свій ніс. Все об стовбур його чистиш!

  • Мені, Зяблику, без носа не жити. Насіння ялинкового захочеш - носом стукай. Короїда вибить - і то носом. Голова обертом! А весною ще й на барабані носом грай. Стукай з усієї сили по сушені. Стукай на весь ліс - інакше дятлики і слухати не схочуть! Того і гляди з носом залишишся!

  • Ох, Дятле, і стукітливе в тебе життя! Все носом та носом, того й дивись - без носа залишишся!

(Чому дятел не відлітає на зиму? Яку роль в житті дятла відіграє дзьоб? Чому птахів називають санітарами лісу?)

г) IV пара «Шишкар і Чижик».

  • Ти чого, Шишкар, верещиш? Образили тебе, чи що?


  • Та ні, це я радію!

  • Знайшов час радіти...

  • Саме час, саме час! В мене в гнізді пташенята вивелись. До чого милі, до чого хороші...

  • Це в такий - то мороз? Та вони живими не залишаться!

  • Ще як будуть жити - поживати! Я їм ялинкового насіння наношу, а мати гріє їх як пічка. І тепло їм і ситно, і від моєї пісні весело!

(Чому радів Шишкар? Чому у Шишкаря пташенята виводяться взимку? Чим живляться Шишкарі?)

Інші пари складають власні діалоги.

V. «Ластівка і Синичка».

  1. «Снігур та Лелека».

Цікаве про птахів (вчитель).

  • Де гостюють взимку наші птахи?

Білий лелека зимує в Південній Африці і долає під час осіннього перельоту більше 10000 км. Там проводять зиму і ластівки, совки, іволги, солов’ї, зозулі. Чорний стриж та коростель також летять у південні райони Африки.

Птахи, що занесені до Червоної книги (показ картин).

  1. Робота з підручником (с. 82 - 83 природознавство).

  • Чим живляться птахи взимку?

  1. Гра «Блискавка».

Робота по таблиці «Пташині прикмети».

Прочитати на рахунок: 1, 2, 3,4,5.

Сорока під стріху лізе - на хуртовину.

Синиця пищить - зиму віщить.

Снігур заспівав - на хуртовину.

Ткач кричить - на відлигу.

  1. Робота в зошиті з природознавства.

  2. Робота з підручником.

Читання тексту мовчки «Щиглик» В. Терен (с. 86).

  1. Бесіда на основі прочитаного.

  • Як треба допомагати птахам взимку?

  • Яким був настрій щиглика? Як змінився? Чому?

  • Як ви допомагаєте птахам взимку?

  1. Читання тексту ланцюжком.

ІО.Читання наввипередки «Вовк та Заєць».

  1. Словникова робота (на дошці).

Причепурився - вбрався;

4


намлілись - намучились.

И.Робота над виразністю читання. Читання буксиром.

  1. Слухання вірша А. Качан «Крихта хліба» (с. 117 літ. чит.). З лісосмуг, де свищуть сніговиці,

Де не стало корму і тепла,

Перебрались лагідні синиці У садки до нашого села.

В завірюху, ожеледь, морози Стукають синиці у вікно,

З горобцями ділять на дорозі Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниці

І почав нарешті відчувать,

Що для когось крихта — це дрібниця,

А для пташки — жить чи замерзать.

  1. Бесіда.

  • Куди перебралися синиці?

  • Як живеться пташкам взимку?

  • Що зробив хлопчик?

  • Чому він так вчинив?

  • Що зрозумів хлопчик?

  1. Словникова робота.

Лісосмуга - смуга лісових насаджень; ожеледь - шар льоду.

  1. Фізкультхвилинка (звучить музика).

Пташка високо літає.

Зайчик високо стрибає.

Тихо лис десь пробіжить, їжачок в траві сидить.

Десь в барлозі спить ведмідь.

Всіх звіряток цих любіть!

  1. Робота в групах (виділення кращого читача групи). Інтонування вірша Л. Костенко «Синички».

Синиці голодом намлілись —

Така зима, така зима!..

Оце б у вирій полетіти, —

Так батьківщини ж там нема.


  1. Розвиток мовлення.

Складання письмового твору за серією малюнків «Пташина їдальня».

  1. Робота в групах - складання усно твору за серією малюнків «Пташина їдальня».

  2. Запис плану в зошити.

План

а) Яка пора року настала?

б) Все вкрито снігом.

в) Куди прийшли діти?

г) Що вони зробили?

д) Пташки вдячні за обід.

Опорні слова: годівничка, запорошена снігом, розчистили, злили, насипали, весело щебетали.

  1. Переказ твору за планом (усно).

  2. Запис твору в зошити.

  1. Образотворче мистецтво.

  1. Вірш Л. Костенко «Зимові горобці» (учень).

Ріка заснула в берегах.

Село сотається димками.

Як чорні черги у снігах,

стоять похнюплені паркани.

і

А на малому деревці з такою гілкою рогатою лузають зиму горобці і літо-літечко пригадують...

  1. Бесіда «Хроматичні та ахроматичні кольори».

  2. Пояснення послідовності роботи «Малювання птахів».

  3. Самостійна робота учнів «Зимуючі птахи».

  4. Демонстрація учнівських робіт на дошці.

  1. Складання задач про птахів за скороченим записом та малюнком.

  1. Було — 15 пт.

Прилетіло — 9 пт.

Стало - ? пт.

Було — ? пт.

Прилетіло — 9 пт.


Стало - 24 пт.

  1. Робота в групах.

Скласти задачу. Вирішити. Обмінятися задачами.

  1. Трудове навчання.

  1. Показ виготовлення пташки з пластиліну.

  2. Слухання твору «Синичка».

Був морозний ранок. Кругом тиша. І раптом у нашу шибку хтось постукав: «Тук-тук! Тук-тук!». Ми побачили у вікні гарну ШКУПТА. Уся вона сіренька, а на грудях жовтенька. Сашко підійшов обережно до вікна, відчинив кватирку. Пташка влетіла в кімнату. То була синичка...

  • Продовж розповідь далі.

  1. І група. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя. Ліплення пташки з пластиліну.

  1. група. Виготовлення годівничок для птахів.

  1. Вірш «Годівниця» (слухання).

  2. Виставка дитячих робіт.

  1. Екскурсія в природу.

Вивішування годівничок.

Спостереження за птахами.

І

  1. Рефлексія.

  • Що ми вивчили на уроках?

  • Що більше сподобалося?

  1. Домашнє завдання.

  1. Літ. чит. с. (переказувати).

  2. Дописати твір «Пташина їдальня».

  3. Закінчити малюнки на тему «Життя птахів узимку».

7


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.