Згинання та вирізування паперу. Виготовлення листівок у техніці витинанки. «Янголи»

Трудове навчання

Для кого: 3 Клас

24.11.2019

549

9

0

Опис документу:
розвивати творчу уяву під час оформлення листівок; удосконалювати навички роботи в техніці витинанки; продовжити виховання акуратності і наполегливості під час роботи, сумлінного ставлення до праці, дисциплінованості; розвивати ручні вміння; виховувати ба-жання радувати своїх рідних.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Згинання та вирізування паперу. Виготовлення листівок у техніці витинанки. «Янголи»

Мета: продовжити знайомити учнів з різними видами листівок; розвивати творчу уяву під час оформлення листівок; удосконалювати навички роботи в техніці витинанки; продовжити виховання акуратності і наполегливості під час роботи, сумлінного ставлення до праці, дисциплінованості; розвивати ручні вміння; виховувати бажання радувати своїх рідних.

Обладнання: зразки виробів, кольоровий картон, білий папір, ножиці, лінійка, клей, простий олівець, різні види листівок

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Пролунав шкільний дзвінок

Всіх покливав на урок

Тож і ми часу не гаймо

Урок трудовго навчання розпочинаймо!!!

2. Перевірка готовності до уроку

( вправа на увагу Долоня, ребро, кулак)

3. Упорядкування робочих місць

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми продовжимо працювати в техніці витинанка. За допомогою чого ми будемо витинати , ви дізнаєтесь із загадок ( конверти з загадками).

1. Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

2. Чорний Іван, дерев’яний каптан,

.Де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець)

3. Якщо до чогось торкнувся, потім не відірветься. (Клей)

4. Впаде з гори — не розіб’ється

.Пусти на воду — розпливеться. (Папір)

2. Розповідь учителя

– Витинанки (від українського слова “витинати”, тобто “вирізувати”, “вивертати”) – це вид Містить. Сюжетні та орнаментальні прикраси житла – ажурні, силуетні тощо. Витинанки виготовляють з допомогою ножиць (маленьких, а іноді дуже великих – для стрижки вовни овець), спеціальних дрібних пристосувань майстрів, що передаються з покоління в покоління, а також ножа, сокирки, інших знарядь. Матеріалом для витинанок є папір (білий або кольоровий). Деякі люди вважають, що витинанками можуть бути вироби з дерева або із рослинних заготовок.давньослов’янського, зокрема українського народного декоративного мистецтва. Витинанки розподіляють на декілька видів: фігурки – силуетні витинанки, витяті за контуром, існують кількох композиційних типів – пташки, вершники, ляльки та ін.; дерева – сюжетно-декоративні витинанки, будуються відносно вертикальної осі: дерево, дерево з пташками, гілка, букет, вазон і т. ін. Перші витинанки з’явилися у VII-XII століттях у Китаї, на батьківщині паперу. Напередодні свята весни китайські жінки наклеювали на вікна традиційні паперові узори, сюжети у вигляді драконів, квітів, різних символів. На Полтавщині до середини XX століття верхній жіночий одяг – спідницю – декорували аплікаціями з оксамиту або іншої тканини. На свята українці виготовляли особливі витинанки: у вигляді сніжинок, зірочок, хреста, барвінку чи постатей ангелів.Сьогодні ми теж виготовимо свій новорічний оберіг ..Янгола,

Фізкультхвилинка

(проводимо за допомогою олівця)

Від хвостика і аж до вушка

\в зебри смужка, смужка, смужка,

Не кружечок, не клітинка, не малюнок на всю спинку,

А від хвостика й до вушка в зебри,

Смужка, смужка, смужка.

3. Повторення правил безпеки під час роботи.

( за допомогою м’ячика учні по черзі називають правила разом з вчителем)

1. На робочому місці дотримуйся чистоти і порядку.

2. Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюй затупленими ножицями.

4. Не тримай ножиці лезами вгору.

5. Не користуйся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважай товаришеві, коли той вирізає деталі ножицями.

7. Передавай ножиці товаришеві кільцями вперед.

8. Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час

роботи витирай ганчіркою. Після закінчення роботи вимий їх ретельно з милом і витри

рушничком.

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота з альбомом (с. 20)

Читаємо послідовність виконання дій в альбомі.

Демонстрація зразків учнівсхожтх робіт.

III. Практична робота учнів

Практична робота учнів проводиться під музичний супровід (інструментальні

композиції).

IV. Виставка та оцінювання робіт учнів

Подивіться, які чудові витинанки –обереги ви зробили!!!!! Усі дуже старалися, адже ви виготовляли ці обереги для близьких людей. Що ж нам залишилося зробити? Правильно, підписати їх.

V. Підсумок уроку

Чи сподобалася вам листівка?

Чого навчилися сьогодні на уроці?

Кому ви подаруєте свою листівку?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.