і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Здорові зуби – запорука здоров’я

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Здорові зуби – запорука здоров’я

 

МЕТА: поглибити знання учнів про гігієну порожнини рота;

               вчити працювати самостійно та в групах;

               збагачувати активний словник учнів;

               розвивати творчу уяву, фантазію, зацікавленість;

               формувати уміння збирати інформацію, досліджувати матеріал, робити

               висновки;

               виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації до теми, малюнки учнів, таблиці.

                                               Хід уроку

І. Організація класу.

Доброго ранку, діти!

Доброго ранку всім!

Усміхніться всім довкола

Небу, сонцю, гостям, друзям,

І тоді обов’язково день

Для всіх чудовим буде.

 

Сядьте, діти всі рівненько,

Руки покладіть гарненько,

Голівку вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

ІІ. Емоційне налаштування.

Релаксація.

Лунає спокійна мелодія – звуки природи.

Закрийте очі. Уявіть собі, що ви виходите з лісу на нескошений луг і ваше серце переповнюється радістю: скільки тут різних квітів, схожих на святковий танок. На зеленому лузі біліють ромашки, жовтіють кульбабки. Навколо цих квітів літають бджоли, жуки, коники, метелики, птахи. І по всьому полі стелиться духмяний аромат польових квітів, який наповнює ваше тіло силою та здоров’ям, а вашу душу гарним настроєм.

- Відкрийте очі.

ІІІ. Мотивація. Оголошення очікуваних результатів.

1.Гра-заняття з гігієнічними навичками.

Ви поснідали смачненько? (Діти: Так!)

Зубки чистили гарненько? (Діти: Так!)

Хто не любить пасти

Та зубної щітки,

То у того зубки зіпсуються швидко? (Діти: Так!)

Хто ласує тортом,

Полюбляє цукор,

Той собі на горе буде мати муку? (Діти: Так!)

Зубки ввечері почистили

І йдете відпочивати

Захватили булочку

Солодку у кровать? (Діти: Ні!)

Щоб зуби укріпляти

Корисно цвях жувати? (Діти: Ні!)

Блиск зубам щоби надати

Треба крем взуттєвий взяти

Видавить пів тюбика

І почистить зубики.

Так чи ні? (Діти: Ні!)

Отже, не лінуйтеся,

Діточки маленькі,

Зранку і під вечір

Зубки чистити гарненько!

2. Слово учителя.

-          Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок – Захист нашого проекту"ЗДОРОВІ ЗУБИ – ЗАПОРУКА ЗДОРОВЯ”.Адже:

Про чистоту хто добре дбає,

Завжди здоров’я добре має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно.

     - Слово "гігієна” означає здоровий спосіб життя. А однією з найголовніших вимог гігієни є чистота. Народна мудрість каже: "Чистота – запорука здоров’я”. Чистота потрібна, щоб перемогти небезпечних ворогів людини – збудників хвороб. Бактерії – живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. Їх багато у воді, грунті, вони потрапляють на руки разом із брудом. Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним.

     - Виконуючи цей проект кожна група мала своє завдання. І так поринаємо в Країну Знань.

ІV. Повідомлення зібраної інформації.

1 ГРУПА. Інформація про гігієну порожнини рота.

            Якщо роздивитись свої зуби перед дзеркалом, то можна побачити між ними багато нерівностей. У них легко затримуються часточки страви. Тут дуже швидко розмножуються різні бактерії, в тому числі і збудники хвороб. Тому зуби необхідно чистити зубною щіткою із зубним порошком або пастою.

            Стоматологи радять чистити зуби увечері перед сном та вранці. Чистити зуби потрібно не поспішаючи, зверху вниз і знизу вверх. Так само зуби чистять із середини. Після кожного вживання їжі зуби не чистять, а прополіскують рот теплою водою.

            Після чищення зубів зубну щітку треба помити з милом і поставити сушити догори щетинкою. Нову щітку перед використанням теж миють з милом.

            Проте, щоб зберегти зуби цього ще замало. Не можна кусати ними горіхи, кісточки від ягід та різні тверді предмети, бо це призведе до  руйнування зубів.

А в пошкодження потраплятимуть часточки страви і гнитимуть. Це призведе до захворіння зубів, горла, шлунку і навіть серця. Крім того хворі зуби, як правило, мають неприємний запах. До того ж хворі зуби негарні. Проте ми не завжди можемо відчути, що почалося захворювання зубів. Тому двічі на рік потрібно звертатися до стоматолога і перевіряти стан своїх зубів. Це допоможе зберегти зуби здоровими. А здорові зуби – запорука здоров’я і краси.

2 ГРУПА. Це цікаво!

      -     На жаль, нікому не доводилося бачити посмішку слона. Може, тому, що у нього зіпсовані зуби? – запитаєте ви. Зовсім ні! З чим, чим а з зубами у слона

все гаразд! Щоправда, їх небагато – всього шість. Але змінюються вони все життя. Тому майже не дошкуляють клаповухому велетню.

А ось в акулячій пащі вишикувалися рядами тисячі гострих, як лезо бритви, зубів. А позаду кожного робочого – запасний. Зручно, нічого не скажеш! Акулячі зуби чистить маленька рибка-санітар, поїдаючи дрібних паразитів на тілі й зубах хижачки.

Та найбільше ви б здивувались, якби побачили крокодила, з його роззявленою пащею, у якій спокійно господарює малесенька пташка – кулик- дерихвіст, яку називають"крокодилів сторож”. Пташка для крокодила – це жива зубна щітка. Вона старанно викльовує рештки їжі між зубами тварин.

3 ГРУПА. Ознайомлення з будовою зуба. (Учні в білих халатах)

            - Спочатку у людини з’являються молочні зуби, а пізніше – постійні. Молочні зуби з’являються у 4-6 місяців, а постійні – в 8-12 років. Всього у дорослої людини 32 зуба.  Зуб складається з трьох частин:

над яснами – це коронка зуба;

обхоплена яснами – шийка зуба;

в альвеолі щелепи – корінь зуба.

Деякі зуби мають тільки один корінь, інші більше. Коронка зуба покрита емаллю, а в області шийки і кореня – цементом. По формі коронок зуби діляться на різці, клики, малі корінні зуби та великі корінні зуби.

4 ГРУПА. Вікторина.

- Де знаходяться зуби?

- Яка роль зубів?

- Скільки зубів у дорослої людини?

- Як називаються перші зуби?

- Коли з’являються молочні зуби?

- Коли з’являються постійні зуби?

- Як називається остання пара зубів?

- Коли вони з’являються?

- Скільки разів на день треба чистити зуби?

- Що треба робити після кожного прийому їжі?

- Як називається зубний лікар?

- З чого складається зуб?

- Чим покрита коронка?

- Які хвороби зубів ви знаєте?

- Навіщо ми чистимо зуби?

- Які хвороби можуть з’явитися у людини, яка не виконує правил гігієни порожнини рота?

5 ГРУПА. Прислів’я, приказки, малюнки.

            - Отже, не дарма у народі кажуть:

Наше здоров’я в наших руках.

Чистота та рух – залог здоров’я.

Здоровому все здорово.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Праця – здоров’я, лінь – хвороба.

Будь сильним духом, а не новим кожухом.

Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.

Ходи більше, проживеш довше.

Здоров’я за гроші не купиш.

Найбільше щастя у житті – здоров’я.

ІV.Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Метод незакінчених пропозицій.

- От і завершується наш урок. Як ви думаєте, чи потрібну проблему ми досліджували?

Я запам’ятав, що … .

Я зрозумів, що … .

Мені на уроці … .

Думаю, що … .

V.Заключне слово учителя.

- Послухайте поради, як слід піклуватися про себе.

                        Друже, щоб здоровим бути,

                        Треба навички здобути,

Про здоров’я піклуватись.

Перш за все -  не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити!

Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні –

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий,

Завжди-завжди ти чисть зуби.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Автор
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    321
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    YU146574
  • Вподобань
    0
Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь