Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Здоров'язберігаючі технології на уроках трудового навчання

Опис документу:

Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення цієї позначеної мети можливе лише з умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Здоров’я зберігаючі технології на уроках трудового навчання.

(З досвіду роботи).


Людина найвищій продукт земної природи. Але для того, шоб насолоджуватися скарбами природи, людина має бути здоровою, сильною та розумною. ( І. Павлов)

Мета уроків трудового навчання – підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення цієї позначеної мети можливе лише з умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки.

Технологія – це перш за все, системний метод створення, застосування знань з урахуванням технологічних і людських ресурсів та їх взаємовпливу, що має на меті оптимізацію форм освіти.

Поняття «здоров’язберігаючі технології» ( ЮНЕСКО) об’єднує в собі всі напрямки діяльності учнів і вчителя на уроці праці що до формування, збереження, та зміцнення здоров’я учнів.

Дослідник цієї проблеми Н. Смирнов зауважує: « Якщо здоров’я зберігаючі технології пов’язати з вирішенням тільки здоров’я охоронного завдання, то до здоров’язберігаючих будуть належати педагогічні проблеми, методи та технології, які не шкодять прямо чи побічно здоров’ю учнів та вчителів, забезпечують їм безпечні умови перебування, навчання та роботи в загально освітньому закладі».

На уроках використовую «здоров’яформуючі виховні технології», тобто методи, які спрямовані на виховання в учнів культури здоров’я особистісних якостей, що сприяють його збереженню та зміцненню, формування уявлень про здоров’я як цінність, а також мотивацію на здоровий спосіб життя.

До здоров’язберігаючих технологій належать заходи санітарно гігієнічного характеру, які створюють безпечні умови для праці на швейних машинах, в’язання, вишивання, побутової праці з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог, відповідності трудового навантаження можливостям дитини.

Основне завдання на цьому етапі це:

1) Досягти стабільності та автоматизму при використанні правил збереження здоров’я;

2) Досягти виконання правил збереження здоров’я відповідно до вимог їх практичного виконання.

Завдання кожного з означених етапів можуть вирішуватись як одночасно, так и послідовно, оскільки вони тісно взаємо пов’язані.

Здоров’язберігаючі технології містять в собі не тільки збереження фізичного здоров’я, а також і психічного. В міру дорослішання учениці за активної співучасті в спільних справах з іншими навчається розуміти інших, спілкуватися, співробітничати. Вони набувають конкретних соціальних вмінь, необхідних у житті:

- уміння вступати в контакт;

- уміння висловити свою думку, оцінку;

- уміння відгукнутися на допомогу іншим;

- уміння запросити інших до спільної роботи ;

- уміння бути привітними, усміхатись партнеру на знак оптимістичного настрою в бажаній зустрічі;

- уміння взяти учать у спільній роботі з іншими відповідно до домовленостей, плану колективу, зобов’язань.

На мою думку, такий перелік вмінь стає для кожної учениці солідним надбанням, що гарантує їм не тільки безконфліктне життя в мікро середовищі, а й творчий підхід до будь-яких змін у їхньому житті із збереженням свого фізичного і фізичного здоров’я і з більш конкретною особистою концепцією здорового способу життя.

На уроках трудового навчання намагаюсь оптимально організувати активне залучення учениць до здоров’язберігаючого навчального процесу, формування у них активної позиції що до зміцнення і збереження власного здоров’я. Бо мова йде вже не просто про стан здоров’я сучасних школярів, а про майбутнє України.

На кожному уроці, перед початком практичних робіт, повторюю з ученицями основні положення з охорони праці з тим чи іншим приладом та інструментами , які використовуються на даному уроці . Проводжу постійний контроль за виконанням санітарно- гігієнічних вимог до праці :дівчата перед заняттям надівають спецодяг : слідкую щоб було достатньо освітлено приміщення ; шили, в’язали вишивали не нахиляючи низько голову, сиділи прямо, обпершись на спинку стільця, роботу держали на відстані 25-30см. від очей та, через певний час роботи, робили перерву в праці.

Для досягнення мети здоров’язберігаючих освітніх технологій застосовую такі прийоми, як профілактично-захисні(це особиста гігієна ти гігієна праці), компенсаторно-нейтралізуючі9 пальчикові фізкульт хвилинки, коригуюча гімнастика), інформаційно- навчальні(правила з охорони праці та санітарії).

Тільки при врахуванні того, що всі окремі підходи будуть об’єднані в єдине ціле, можна буде створити оздоровчий освітній простір, де будуть реалізовані ідеї здоров’язберігаючої педагогіки .

Процес навчання здоров’язберігаючим технологіям на уроках праці поділяється на 3 етапи:

А. Етап початкового ознайомлення з основними поняттями та уявленнями.

Основні завдання на цьому етапі полягають:

1) у сформуванні уявлення про елементарні правила збереження здоров’я;

2) досягненні виконання елементарних правиk здоровязбереження.

Б. Етап поглибленого вивчення.

Основними завданнями на цьому етапі є уточнення уявлень про елементарні правила здоровязбереження, свідоме виконання ученицями елементарних правил збереження здоров’я; сформувати практичні знання, уміння та навички, необхідні у повсякденному житті.

В. Етап закріплення знань, умінь , навичок збереження здоров’я та їх подальшого вдосконалення.

«Щастя-як здоров’я: коли його не помічаєш- воно є.» - це вислів

І.С. Тургенева. І наш обов’язок допомогти дітям його зберегти як найдовше.

Моя мета на уроках-сформувати в учениць необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отриманні знання в повсякденному житті.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.