Збірка "Для нових відкриттів"

Опис документу:
Навіть самі простенькі ігри чудово сприймаються дітьми і приводять до нових відкриттів. Надано ігриякі можна викристовувати як на уроках, так і в виховній діяльності педагога для розширення світогляду дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навіть самі простенькі ігри чудово сприймаються дітьми і приводять до нових відкриттів.

1. «А де твій ніс?»

Ви сидите в темній кімнаті і тримаєте малюка на колінах. Зміст гри: визначити на дотик, що ви знайшли на маленькому личку: «Ось — ніс. А це — твоє підборіддя». Тепер нехай дитина знайде мамин ніс і очі. Гра на розвиток уваги. (З трьох років.)

2. «Схожий чи ні?»

Запропонуйте дитині два яблука різних сортів. Чи є між ними різниця? Потім розріжте їх: чи є відмінності в запаху та смаку? Можливо, якесь з них більш соковите або кисле? (З п’яти років.)

3. «Печерні люди»

За допомогою столу і скатертини спорудіть «печеру». У неї можна залізти разом з дитиною і розповісти їй історії про стародавніх людей. (З чотирьох років.)

4. «Де дзвенить?»

Дитина з закритими очима сидить у кімнаті на підлозі. Ви з дзвіночком в руках обходите її навколо. Ось лунає тихий дзвін. Якщо малюк зуміє правильно вказати бік, звідки йде звук, то ролі міняються. Гру можна урізноманітнити, включивши в неї скрип дверцят холодильника та інші «домашні» звуки. (З чотирьох років.)

5. «Антени налаштовані на прийом!»

Слід зав’язати очі і зловити товариша по грі, закликавши на допомогу всі органи чуття, крім зору. Потім — помінятися ролями. А можна просто забратися під покривало і повзти по квартирі, як гігантська амеба. (З п’яти років.)

6. «Монстри і ельфи — абсолютна реальність!»

З трьох років у дітей пробуджується фантазія. Вони починають придумувати різні казкові істоти і, головне, вірити в них. Вони не сумніваються в тому, що поруч із ними живуть ельфи-невидимки і феї, жахливі чудовиська і примари. Цей фантастичний світ може мати як лякаючи, так і кумедні прояви. Предмети в ньому одушевляються: оживають плюшеві ведмедики, черевики самі по собі йдуть подорожувати по світу, машинки розповідають свої історії, а тінь на стіні перетворюється на велетня. У багатьох сім’ях стає щовечірній ритуалом вигнання чорної пантери з-під ліжка або — чудовиська з берези під вікном. А потім доводиться залишати нічник включеним, оскільки тільки світло розганяє монстрів. Причина цього явища в тому, що реальність для дорослого і дитини — дві різні речі. Те, що нам знайоме за книгами з картинками, для малюків існує насправді. Це ще раз доводить, що діти відкриті для всього, в тому числі і для всього таємничого і містичного, для неймовірних історій і казок. За допомогою фантазії вони створюють свою власну реальність. Вони малюють монстрів, сплітають разом історії про відьом і чарівників, б’ються в своїх іграх з драконами, переживаючи власні страхи.

Не варто переконувати дітей і розповідати, що чудовиськ не існує. Адже дитина бачить чудовисько на гілках берези і чує скрегіт його пазурів. Вона бачить пантеру під ліжком і може навіть роздивитися блиск її очей, відчуває її гострі зуби на своїй руці, чує її подих. Дорослі не повинні сміятися з цих дитячих страхів, називати їх дурницями і ставитися несерйозно. Краще здивуйтеся дитячій вигадці. Розпитайте малюка, вислухайте його, заспокойте. Розкажіть йому добру казку, у якій все обов’язково закінчується добре.

7. Озирнутися, побачити, навчитися

Кожна дитина — відкривач філософського каменю, безцінного скарбу, прихованого вдома і в природі... У кожній дитині живе дослідник. Ви повинні підтримати його дослідницький порив. Для цього треба відповідати на всі питання малюка і знаходити можливості для спільної діяльності.

8. «Ти йдеш далі?»

Гра для тих, хто ще тільки починає бігати. Поставте стільці в коло. На кожен стілець покладіть по подушці. Під одну з них сховайте іграшку. Обходячи навколо стільців, дитина знайде сховане. Щастю немає меж! Іншим разом іграшка ховається під іншу подушку або під стілець. На підставі цієї гри можна придумати масу всього цікавого, пов’язаного з пошуками іграшок. (З півтора років.)

9. «Що можна зробити зі шкарпетками?»

На підлозі лежить пара шкарпеток. Дуже скоро маля відкриє для себе, що шкарпетки — чудова іграшка. Їх можна натягувати на ноги і на руки. Можна розігрувати цілі вистави з ляльками з шкарпеток, надітих на руки. Можна запхати в них дрібні предмети, а потім — «знайти» або попросити когось зробити це. (З півтора років.)

10. «Звідки прийшов пінгвін?»

Якщо ви цікавитеся тваринами, любите ходити в зоопарк, то ваша дитина обов’язково розділить з вами це захоплення. Дуже добре, якщо ви зможете тут же, на місці, відповісти на його запитання. Краще буде захопити з собою книгу про тварин. А може бути, щось цікаве вам розкажуть працівники зоопарку. (З двох років.)

11. «Куди біжать мурашки?»

Знайдіть з дитиною мурашник. Прослідкуйте, куди розбігаються від нього мурашині стежки. Зазвичай діти дуже люблять спостерігати життя комах. Особливо добре буде, якщо ви зумієте щось розповісти про них: про те, як вони спілкуються, про життя мурашника. З інтересу до мурашок, можливо, зросте науковий інтерес до живої природи. (З трьох років.)

12. «Де найменший лист?»

Осіння гра. У парку разом з дитиною зберіть велике та мале листя: червоне, коричневе, жовте, зелене. Удома розкладіть їх: за розміром, за кольором, за формою, за видом дерев. Який лист впав з якого дерева? Можете визначити це за книжкою з малюнками. Скільки листя залишиться, якщо взяти один, два, три? (З трьох років.)

13. «Де сховалися равлики?»

Коли ви ввечері вийдете в сад або парк, то зверніть увагу, що равлики, які ховалися весь день від спеки, стали виповзати назовні. Чому? А де, власне, вони ховалися? Можна зібратися і поїхати разом на пошуки «равликових схованок». (З трьох років.)

14. «Покажи свою руку!»

Розгляньте дитячу долоньку. Порівняйте ваші руки. Намажте долоні фарбою і залиште відбитки на папері.

Зверніть увагу, що не буває однакових узорів. (З чотирьох років.)

15. «Так багато відмінностей!»

Запропонуйте дитині порівняти знайдені в лісі шишки сосни, ялинки і ялиці. Чим вони відрізняються? Наприклад, на соснових гілках вони можуть бути направлені вгору, на відміну від ялинових. А можна просто відправитися збирати шишки, а потім використовувати їх для різноманітних виробів. (З чотирьох років.)

16. «Як вона світить в темряві?»

Чому у кішок і інших нічних тварин очі спалахують в темряві відбитим світлом, якщо на них посвітити ліхтариком? Можна відправитися ввечері з ліхтариком у двір на пошуки кішок. Може бути, вам пощастить знайти місце «котячих зборів». (З п’яти років.)

17. «Сонце сходить на сході»

Якщо сонце не сховалося за хмари, то по ньому легко можна визначити сторони світу. А якщо сонечко сховалося? Тоді допоможе компас. (З п’яти років.)

18. «Мені дуже подобається!»

Дитина показує вам свій малюнок або демонструє якесь своє нове вміння. Підкресліть позитивні сторони того, що ви бачите. Не слід наполегливо вказувати на слабкі сторони — це позбавить дитину бажання спробувати ще раз. (Від року.)

19. «Не кидай справу на півдорозі!»

Ваша дитина тільки що займалася чимось з великим ентузіазмом і раптом втратила інтерес до справи. Вона не хоче закінчувати розпочате. Що робити? Тільки не заохочувати «відступ». Їй стало нецікаво тому, що заняття виявилося занадто складним. Тому допоможіть малюкові, переконавши його в тому, що він зуміє закінчити роботу. Можна покликати на допомогу братів і сестер або сусідських дітей, щоб доробити роботу всім разом. (З трьох років.)

20. «Далі буде»

Велике задоволення дітям приносить читання вголос улюбленої книжки. Намагайтеся розбити книжку на кілька частин і всякий раз зупинятися зі словами: «А далі ми почитаємо завтра». Така тактика викликає інтерес дитини до читання. (З чотирьох років.)

21. «Для тебе!»

Радуйте дитину маленькими сюрпризами. Подарунок може бути дуже скромним: новий пензлик для малювання, дитячі ножиці, маленький м’ячик... Коли маленькі подарунки дозволяють скрасити повсякденність, вони набувають особливого значення. (З чотирьох років.)

22. «Що ще?»

Постарайтеся постійно підтримувати в дитині інтерес до її улюблених тем і занять. У тому випадку, якщо дитина цікавиться тваринами, намагайтеся говорити про них під час поїздки на автомобілі: «Яка тварина вміє мчати швидше машини?». Під час малювання: «А скільки смужок у зебри?». Перед сном: «Покажи, як сплять маленькі ведмежата!». Якщо маля цікавиться будівництвом, можете розглядати будівельну техніку дивитися нові будинки і навіть зайти разом у будівельний магазин. У лісі можете побудувати курінь, удома — будиночок з паперу. (З чотирьох років.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!