і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Збірка дидактичних завдань з природознавства

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BP335351
За публікацію цієї методичної розробки Орлова Олена Борисівна отримав(ла) свідоцтво №BP335351
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Парасковіївська спеціальна загальноосвітня

школа – інтернат №40

Донецької обласної ради

На допомогу вихователю

Збірка дидактичних

завдань з природознавства

( для роботи на годинах самопідготовки)

Підготувала :

вихователь Орлова О.Б.

Передмова

В збірці пропонуються завдання, які не тільки надають додаткову інформацію до тем уроків, а й вчать дітей аналізувати, порівнювати, мислити, стимулюють і розвивають кмітливість, увагу, пам'ять, спостережливість. Дані матеріали можна використовувати під час проведення годин самопідготовки під час виконання домашнього завдання з природознавства та географії, курсу "Я і Україна", організації дозвілля, в позаурочній роботі. Такі завдання розраховані як на індивідуальне, так і на парне або групове виконання. Ці матеріали допоможуть зробити виконання домашніх завдань з природознавства, географії не тільки цікавими, а й такими, що сприятимуть розвитку пізнавальної активності.

Посібник призначений для вихователів спеціальної школи - інтернату.

Я

Ґ

Р

У

Н

Т

Щ

Ь

Ю

Є

Е

З

Р

Н

Ц

Ю

Н

Е

Б

О

Ь

Я

К

Т

О

Б

Ж

Р

С

Н

А

П

К

П

І

У

Д

М

Н

Ш

Х

М

С

О

Н

Ц

Е

З

Ш

Ф

В

А

З

Г

В

П

О

В

І

Т

Р

Я

И

Відшукай і закресли слова, які є назвами неживої природи.
Закреслюй слова по горизонталі, вертикалі, діагоналі.


Встав у речення пропущені слова і зроби висновок про значення природи в житті людини.
У спеку джерело ________________________ людину прохолодною ____________________.


Крона дерев ______________________________ людину від пекучого сонця.

Ліс пригос-тить смачними ________________________, _________________________, _______________________.


Природа допоможе людині зміцнити _________________________, ________________________
організм.

Дуже корисними є прогулянки і праця на свіжому _____________________.

Т е м а. Різноманітність природи. Пізнання природи людиною.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
характеризує різноманітність живої та неживої природи;
називає методи пізнання природи.

Утвори павутинку до слова природа.

Про що йде мова?
Контакт з цією речовиною у пароподібному стані може викликати опіки, у твердому – обмороження, а в рідкому – є добрим засобом для гігієни та загартовування. Ця речовина – __________________________.

Гра «Хрестики-нулики».
За правильну відповідь постав хрестик, за неправильну ― нулик.
 Людина ― це частина живої природи.
 Місяць, зірки, Сонце зроблені руками людини.
 Природа ― це все, що тебе оточує.
 Усі живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмно-
жуються і вмирають.
 Нежива природа : люди, рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси.

Розгадай ребус «Яке слово заховалось?»


Склади павутинку «Де зустрічається вода?»

Встанови відповідність між малюнком та назвою стану води, зображеного на малюнку.

А

Б

В

А Б В
1.
Рідкий
2. Твердий
3. Газоподібний


Заповни таблицю «Якою буває вода?»

Рідка вода

Тверда вода

Газоподібна
вода

Слова: дощ, туман, роса, хмари, сніг, крига, водяна пара, град, веселка, бурульки, айсберг, іній.

Прочитай приказку. Поясни її зміст.

Пригадай алфавіт і розшифруй слова.
22 18 12 4― _______________________;
6 19 30― ___________________________;
4 21 1 6― __________________________;
12 18 12 14― ________________________;
23 24 17 1 18― ___________________________.
Розшифруй слово, яке об’єднує попередні слова.
3 19 6 1― ________________________.

« Подумай і поясни».
Розглянь малюнки.
Що спільного між цими предметами?

Вікторина .
Про який стан води говорять:
― падає …..___________________; ― сідає …._____________________;
― йде, ллє …__________________; ― випала …_____________________;
― барабанить … ___________________.
С л о в а : сніг, туман, дощ, роса, град.

Виконай арифметичні дії. Прочитай утворені слова.


ПОМІДОР ― МІДОР + ВІТРИ ― И + Я =__________________________________________

КИСІЛЬ ― ІЛЬ + ЕНЬ = __________________________________

КАЗКА ― К ― КА + ОТ = _________________________________

Відгадай ребус «Яке слово заховалось?»

’’ ’’’’ С

Розв’яжи природничі задачі.

  • У класі Іринка помітила, що після відвідин їдальні у неї на спідничці з’явилася пляма від олії. «Не хвилюйся, а візьми і швидко змий її водою,» ― порадила дівчинці подруга.
    Чи допоможе ця порада позбутися олійної плями? Доведи свою думку.
    ______________________________________________________________________________________________________________________________

  • Оксанка з Тетянкою пили чай. Оксанка взяла звичайний цукор-пісок, а Тетянка ― цукор у шматочках. У кого з дівчаток чай швидше стане солодким? Поясни ,чому?
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дітям необхідно вживати 100 г води на 1 кг маси.
Визнач, скільки грам води необхідно вживати тобі на день.___________________________________________________________
____________________________________________________________
В одній склянці 200 г води. Підрахуй, скільки склянок води тобі необхідно випити за день.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відшукай слова, які мають відношення до повітря. Закреслюй ці слова по горизонталі та вертикалі.

Я

С

Р

У

Х

І

К

Н

А

М

О

І

Ю

Ш

Ш

А

Т

М

О

С

Ф

Е

Р

А

П

А

Ь

Ж

П

Р

А

Г

М

А

Ф

І

К

Б

Е

Ц

Й

Ь

С

Р

Я

Є

Щ

А

З

О

Т

Р

Д

Є

Л

Ю

А

Л

Д

Є

К

И

С

Е

Н

Ь

В

Ч

Я

Н

В

Г

Я

Н

І

Щ

З

Х

Ц

Й

Ф

Я

Ч

В

У

Г

Л

Е

К

И

С

Л

И

Й

Г

А

З

Ш

У

С

В

О

Д

Я

Н

А

П

А

Р

А

Б

Склади павутинку «Властивості повітря»

Закінчи міркування.

У накритій склянкою склянці вода залишається гарячою тому, що
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 На зиму у тварин відростає густа шерсть. Що це дає?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Розподіли корисні копалини.

Г о р ю ч і

Р у д н і

Н е р у д н і

Торф, глина, залізна руда, буре вугілля, кам’яне вугілля, кухонна сіль, алюмінієва руда, природний газ, граніт, сірка, мармур, золото, крейда, пісок, графіт, мідна руда, гіпс.

Це цікаво!
Назви яких корисних копалин заховались у назвах міст і селищ України?
Вугледар (Донецька область) ― __________________________________.
Вуглегірськ (Донецька область) ― ________________________________________________.
Антрацит (Донецька область) ― ___________________________________________________.
Соледар (Донецька область) ― _____________________________________________________.
Марганець (Дніпропетровська область)― ________________________________________.
Солотвино (Закарпатська область) ― ______________________________________________.
Бурштин (Івано-Франківська область) ― __________________________________________.

Відгадай ребус.

ОНО + УНТ
В і д г а д к а : ґрунт.

Народна мудрість.
Прочитай прислів’я та поясни його значення.
Біль зем удоб бу

ти

ше лю ряй - деш ма

уро

жай

Розгадай кросворд «Корисні копалини»
Прочитай ключове слово.

1. 2. 3. 4. 5. 6.
7.
8. 8

5

7

6

2 4

1

3

Розглянь малюнок і запиши назви мешканців ґрунту.
_________________________________________________________________________________

Гра «Хрестики ― нулики».
За правильну відповідь став хрестик, за неправильну ― нулик.
 Без сонячного світла і тепла не було б життя.
 Непрозорі предмети пропускають сонячні промені.
 Найбільше тепла віддають промені, які косо падають на земну поверхню.
 Без тепла не проростає насіння, не ростуть рослини, не достигають плоди.
 Енергія сонця потрібна людям, щоб виконувати фізичну і розумову роботу.
 Сонячне тепло ― це світлова енергія

Відгадай ребуси.

Л и п а

Модрина

Б е р е з а

О с о к і р

В е р б а

Л и п а

Модрина

Б е р е з а

О с о к і р

В е р б а

  • Липа живе 800 років, модрина ― на 200 років менше, береза― в 4 рази менше, ніж модрина, осокір ― на 50 років менше, ніж береза, а верба ― на 30 років менше, ніж осокір. Скільки років росте кожне дерево? Заповни

таблицю.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Підкресли назву зайвої тварини:
    Їжак, лось, ведмідь, горобець, карась, мурашка.
    Поясни свій вибір.
    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Для кожної тварини обери ознаки, завдяки яким вони добувають собі корм.
Жаба гострий зір.

Орел   міцні кігті.

Лелека   довгий липкий язик.

Щука   довга шия.

Дятел   довгий, гострий дзьоб.

Вовк   добрий нюх.

Що необхідно тварині для нормального існування? Зєднай зображення тварини з відповідними словами.

ЗОРІ СНІГ СОНЦЕ

ПОВІТРЯ

РОСЛИНИ

ТВАРИНИ

ЛЮДИ

ВОДА

ҐРУНТ

Для кожної тварини обери ознаки, завдяки яким вона захищається від ворогів.

Сонечко   зміна забарвлення шерсті.

Їжак   прудкий біг.

Черепаха   наявність голок.

Заєць   наявність панцира.

 яскраве забарвлення.

За допомогою стрілок на прикладі дуба вкажи ті компоненти неживої природи, які потрібні для росту рослини.

ҐРУНТ НЕБО СОНЦЕ

КАМІННЯ

ПІСОК ЗІРКА

СНІГ

ПОВІТРЯ ВОДА

ВІТЕР ХМАРА

Виконай арифметичні дії та запиши назви рослин та тварин, занесених у Червону книгу України.

ДРОВА ― ВА + ХВІСТ ― ІСТ + А =_______________________________________.
БЕРЕГ―ЕГ+КУТОК―ОК = _______________________________________________.
ТИГР ―ГР+СОВА―ОВА = ________________________________________________.
ТЕАТР―АТР +ТЕСЛЯР ― СЛЯР+РУКА―А =___________________________.
ЗУБЧИК ― ЧИК +РАК―А=_______________________________________________.
ЯЛИНА― ИНА+ОВОЧІ―ОЧІ+ЕЦЬ =____________________________________.
ГОРА ― А +НОСИТЬ―ИТЬ+ТАЙГА―ГА =_______________________________.
ПІДНЯТИ ―НЯТИ+СНІЖОК ―ОК+НИТКА ―ТКА+К=______________________________.

Гра «Назбирай у лісі грибів».
Які гриби ти покладеш у кошик? Зєднай зображення відповідного гриба
із зображенням кошика.

Це цікаво!

  • Величезні групи людей зі спільною історією та мовою складають народ чи етнічну групу. Іноді в одній країні живуть різні народи.

  • В Китаї живе більше людей, ніж у будь-якій іншій країні світу.

  • Частина світу, де живе найбільше людей - це Азія, понад 3 мільярди. Європа посідає друге місце, за нею йдуть Африка, Північна Америка, Південна Америка та Австралія. В Антарктиді немає людей, які б жили там постійно.

  • Населення Землі становить понад 6 млрд осіб.

Це цікаво!

  • У Києві побував відомий російський поет Олександр Пушкін.

  • Геніальний вчений Михайло Ломоносов - автор найперших шкільних підручників — навчався у Києві.

  • Першу школу для дітей в XI столітті було засновано князем Ярославом Мудрим у Києві.

  • Перша бібліотека на Русі з'явилася у Києві в XI столітті.

  • Найперший у нашій країні електричний трамвай почав ходити у 1892 році у Києві від Хрещатика до Подолу.

До поданих загальних назв добери іменники – власні назви.

  • Місто - … (Київ, Львів...).

  • Письменник - … (Леся Українка, М.Стельмах...).

  • Річка - … (Бистриця, Буг...).

  • Країна - .. (Україна, Канада ...).

  • Області України ... (Одеська, Вінницька ...).

Форми земної поверхні України.

Гра "З'єднай стрілочками".

  • Яр - ділянка земної поверхні, високо піднята над рівнинами.

  • Рівнина - круті схили, заглиблення, вкриті рослинами.

  • Гора — територія суші, яка має рівну поверхню.

  • Балка - велике заглиблення з крутими схилами на поверхні Землі.

"Допоможе алфавіт".

  • Пригадай алфавіт і ти зможеш розшифрувати прислів'я.

  • 12 10,1 4,19,21,1,17,11 16,32,6,11 9, 11,3, 24, 23, 31.

І за горами люди живуть.

  • 10 4,19,21,11 6,1,16,7,15,19 18,1 4, 19, 21, 24 3, 11, 22, 19, 15, 19 - 15, 21, 1, 30, 7 18, 12, 33, 15.

З гори далеко, на гору високо — краще ніяк.

Кросворд "Водойми".

  • Штучні моря, створені на річках. (Водосховища).

  • Озера, що заростають рослинами, які, відмираючи, падають на дно й замулюють його. Озера поступово міліють і перетворюються на ... (б о л о т а).

  • Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода. (Джерело).

  • Водойма, яка виникла в природних западинах на поверхні землі. (Озер о).

  • Частини океанів, які заходять у сушу. (Моря).

  • Озера, створені руками людей. (Ставки).

Це цікаво.

Все, що довго пролежить на дні Чорного моря, через деякий час чорніє. Це відбувається тому, що у придонній товщі води міститься сірководень — газ із неприємним запахом. Він і забарвлює всі предмети у чорний колір.

Чорне море у північно-західній частині синьо-бузкове, у центральній і східній — зеленувато-синє. Там, де впадають річки, вода майже жовта.

Дніпро - найбільша річка в країні і третя за протяжністю у Європі. Довжина — 2 285 км, по Україні — 1 050 км.

Загадки-жарти.

  • Що стоїть посеред річки? (ч).

  • Озеро й болото, що між ними? (й).

  • Де вода стоїть ставком? (У склянці).

  • У чому не можна провертіти дірку? (У воді).

  • 3 якого крана не набереш води? (З підйомного).

  • У яку бочку не можна налити води? (У повну).

  • Хто може вийти сухим з води? (Качка і гуска).

  • Чи можна носити воду в решеті? (Так, якщо під нього підставити посуд).

  • До країни знань ішов мандрівник і зустрів цікаві складники: поєднались префікс і числівник і зробились назвою річки. Яка це назва? (Прип'ять).

Яке прислів'я сховане в "алфавітній загадці"?

26,19,28 17,19,21,7 3,7,16,11,15,7,

23,1 3,19,6,1 18,7 4,19,6,11,23,31,22,33.

(Хоч море велике, та вода не годиться).

31

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
На допомогу вихователю Для роботи на годинах самопідготовки
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    5295
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BP335351
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти