Завершення формування абсолютної монархії в Франції

Опис документу:
Завершення формування абсолютної монархії в Франції

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Чабан Тетяна Василівна

Вчитель історії Медведівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. М. Залізняка

Чигиринської районної ради

Черкаської області

Всесвітня історія – 8 клас

Тема:Завершення формування абсолютної монархії в Франції

Мета: охарактеризувати становище Франції в епоху абсолютизму; формувати вміння характеризувати історичних діячів на прикладах Рішельє та Кольбера та Людовіка XIV; розвивати навики самостійної роботи, вміння працювати з історичними джерелами; виховувати повагу до світової культури, історичних знань.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник О.В. Гісем, О.О. Мартинюк «Всесвітня історія», роздатковий матеріал (буклети для групової роботи), портрет Людовіка XIV, Кольбера, Рішельє, стікери 2х кольорів, візитка, маркери, клей, різнокольорові листочки

Хід уроку

І.Організаційний момент

Оголошення теми уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірка знань методом «Стіна необізнаності»

Учитель: На перешкоді до продовження вивчення історії Франції у нас стоїть «Стіна необізнаності». Наше з вами завдання за 3 хв. Зуміти своїми правильними відповідями пробити достатню щілину (9 цеглинок поруч) для того, щоб перебратися на іншу сторону. Якщо є відповідь на питання буде не вірним, то цеглинка стає це міцнішою і назавжди залишається на місці.

На дошці наклеєні прямокутники у вигляді цегли, учні швидко обирають одну цеглинку, перегортають її та пояснюють записане там слово і швидко сідають на місце.

абсолютизм

«Париж вартий меси!»

«Бо така моя воля!»

«Париж вартий меси!»

абсолютизм

гугеноти

1598 р.

нантський едикт

1516 р.

Лев х

Франциск і

1598 р.

нантський едикт

гугеноти

1 березня 1562 р.

1604 р.

Канада

Герцог Гіз

1604 р.

Канада

1 березня 1562 р.

Катерина Медичі

дворяни шпаги

Генріх Бурбон

дворяни шпаги

Катерина Медичі

Варфоло-міївська ніч

дворяни мантії

меркантилізм

дворяни мантії

Варфоло-міївська ніч

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Сьогодні на уроці ми розглянемо період в історії коли Франція досягла вершини своєї могутності, що припадає на правління короля Людовіка XIV, який отримав прізвисько король-Сонце. Познайомимось з багатьма видатними діячами того часу – кардиналом Рішельє, кардиналом Мазаріні, міністром Кольбером, королем Людовіком ХV. Після того як ми дізнаємось про них побільше, ми навіть складемо для них «Візитки».

Чи бачили ви колись візитки? Що на них зазвичай пишуть?

Орієнтовні відповіді учнів: ім’я людини, професію, девіз організації, контактні дані.

Учитель: Тож тепер під час вивчення нового матеріалу ви назбираєте достатньо інформації для створення майбутніх візиток.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

Учитель: Розпочнемо нашу роботу. Зміцнення абсолютної влади у Франції продовжив кардинал герцог Рішельє. Давайте прослухаємо повідомлення про цю постать від вашої однокласниці, а ви спробуєте з визначити чи були у сучасників кардинала привід, щоб сказати – «Людовік ІІІ лише носив корону, а Рішельє має скіпетр»?

Один із учнів, що отримав випереджальне завдання розповідає про кардинала Рішельє.

Після повідомлення, клас відповідає на питання.

Учитель: якому лише 5 років із королевою регентшею Анною Австрійською. Фактично влада опинилась в руках першого міністра кардинала Джуліо Мазаріні. Він проводить непопулярну серед французів політику (збільшення податків), що призвела до – Фронди. Що ж таке Фронда? Знайдіть це слово та сформулюйте визначенняі запишіть його в зошиті.

Робота з підручником ст. 88:

  • що таке Фронда (запис в зошиті: Фронда – потужний виступ проти абсолютної влади короля).?

Учитель: В 1661 році у Франції помирає міністр кардинал Мазаріні і Людовік XIV оголошує, що віднині він сам буде прем’єр – міністром і зосереджує всю повноту влади в своїх руках. За часів Людовіка XIV абсолютна монархія у Франції досягла розквіту.

Прізвисько «король-сонце» він дістав, коли станцював в одному з придворних балетів партію «Сонця, що розганяє темряву». Воно швидко і міцно злилося з іменем монарха, який, ставши дорослою людиною, свідомо заохочував живописців та скульпторів зображувати його у вигляді міфічного Аполлона - бога сонця.

Французький монарх був переконаний у божественному походженні королівської влади і впевнений в її безмежності. Ще в 17-річному віці він висловив це в знаменитій фразі, адресованій непокірним членам верховного суду: «Ви думали, панове, що держава - це ви? Держава — це я!»

Робота з історичним джерелом

Ст. 90 – «витяг із «Творів» Людовіка XIV»

Запитання: Як Людовік XIV оцінював роль і місце короля в державі?

Відповіді учнів.

Учитель: Першою сферою, де навів порядок Людовік XIV були фінанси. Він призначив нового талановитого міністра фінансів – Кольбера. А після його смерті проводив реформи сам.

Робота в групах

Учитель: Перша група – досліджує діяльність Кольбера, друга група – діяльність короля-сонця. Розкрийте свої буклети, на останній сторінці у вас є питання до тексту. Та завдання – виписати головні заходи діяльності постаті в зошит та озвучити їх другій групі.

Буклети

Учні дають відповідь на питання, та обмінюються виписаними в зошит заходами.

Учитель: Давайте підсумуємо нашу роботу, визначивши позитивний і негативний вплив правління короля-сонця на Францію.

Отже спроба Людовіка встановити панування в Європі закінчилися невдачею.

Багаторічні війни виснажили Францію й після смерті Людовіка ХІV в 1715 році Франція вже не могла боротися за панування в Європі.

А зараз давайте спробуємо визначити позитивний і негативний вплив правління Людовіка ХІV на Францію.

Учні визначають плюси та мінуси записують їх на стікери та клеять на дошку коло портрета Людовіка ХІV

Позитивний:

  • абсолютна монархія створила умови для розвитку країни

  • зламано опір великих феодалів

  • завершено об’єднання країни

  • розвиток торгівлі

  • налагоджено промислове виробництво

Негативний:

  • на поч. 18 століття абсолютизм стримує розвиток економіки, яка залежить від примх 1 людини

  • король і дворянство перетворились на паразитів

  • низький рівень життя ІІІ стану

  • війни виснажили країну

Учитель: Як ви вважаєте, чи можна вважати епоху «короля-сонця» часом процвітання Франції? Чому?

V. Закріплення знань

Учитель: Сьогодні на уроці ви дізнались чимало різної інформації про важливі історичні постаті Франції. Давайте уявимо, що ці особи перенеслись в наш час і їм як кожній діловій людині потрібні візитки. Використайте отриману інформацію на уроці та створіть «ВІЗИТКУ».

Для прикладу я вам покажу візитку наступника Людовіка ХІV - Людовіка ХV.

Він був вкрай нерозсудливим політиком, надавав перевагу розвагам, а не державі, втягнув Францію у кризу. Неодноразово Людовік ХІV заявляв – «На наш вік вистачить», «Після нас хоч потоп».

Ви маєте створити візитку – Рішельє або ж Людовіка ХІV

VІ. Домашнє завдання

Параграф 12, завдання 13 на сторінці 92, скласти словник до теми Франція

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!