Завдання узагальнюючого характеру за курс вивчення мови у 5-9 класах

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7

Завдання узагальнюючого характеру

Іменник І в.

1.Визначити кількість глухих приголосних у слові

ніч

2. Поставити слово ніч у формі орудного відмінка однини

3. Будова слова

ніченька

4. Визначити

рід -

відмінок -

групу –

слова ніч

5. Утворити словосполучення, позначити головне і залежне слово

Місячний; ніч

Їхати; ніч

Ніч; ( прийм.) Рось

6. Визначити синтаксичну роль слова ніч

На землю впала темна ніч.

(А. Кащенко.)

7. Розставити розділові знаки:

Так море іноді всю ніч дрімає і нагло хвилями заб’є і дивним жемчугом і барвами заграє і очі всесвіту до себе прикує. (О. Олесь)

8. Вставити пропущені букви, накреслити схему речення.

Далеко від ст…пу люди чули, як ночами стугоніла з..мля.

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «ніч»

[ , ( ) , ]

ІІ в.

1.Записати фонетичну транскрипцію слова

веч…р

2. Поставити слово веч…р у формі орудного відмінка однини

3. Будова слова

веч..ровий

4. Визначити

рід -

відмінок -

групу –

слова веч…р

5. Підкреслити присудок у реченні:

Веч..р був чарівний, зоряний, пісенний (О. Гончар)

6. Скласти речення за схемою

[ ], [ ], [ ].

7. Розставити розділові знаки:

Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий веч..р зануривши в мілкі прибережки далеке полум’я хмар. (Г. Тютюнник)

8. Вставити пропущені букви, накреслити схему речення.

Подумав: почав мастити в буз…новий к…сіль сонце заходяче, як корж, і впала тоді на з..млю ч..рвона од заходу мла, і настав ч..рвоний в..чір (С. Васильченко)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «веч..р»

[ , ( ) , ], [ ].

Прикметник І в.

1. Записати фонетичну транскрипцію слова козац..кий

2. Визначити кількість звуків у слові

козац..кий

3.Будова слова

козац..кий

4. Визначити розряд за значенням слова

козац..кий

5. Визначити граматичні ознаки прикметника у приказці

козац..кий мороз

6. Утворити словосполучення з прикметником козац..кий за схемами:

прикметник + іменник; прикметник + прикметник + іменник

7.Розставити розділові знаки у реченні.

Уночі ніби позникали всі ті асфальти якими вранці рухались частини козачого корпусу здіймаючи хмари пилу.

8. Вставити пропущені букви, розкрити дужки, намалювати схему.

Щоб козац..кому роду (не)було пер..воду, пр..сягайся на вірніст.. Україні й народу.

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «козац..кий»

[ ], ( ), ( ).

ІІ в.

1. Записати фонетичну транскрипцію слова мат..ринський

2. Визначити розряд за значенням прикметника мат..ринський

3.Будова слова

мат..ринський

4. Визначити граматичні ознаки прикметника у словосполученні мат..ринському обов’язку

5. Утворити словосполучення з прикметником мат..ринський за схемами:

іменник + прикметник прикметник + прикметник + іменник

дієслово+прикметник + +іменник

6. Розставити розділові знаки у реченні.

І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя мат..ринська любов (А. Малишко)

7. Скласти речення за схемою:

[ ], [ ] та [ ]

8. Вставити пропущені букви, намалювати схему.

Вірність жінки коханому, мат..ринському обов’язку, готовність до самопожертви заради дітей, чоловіка, брата, бат..ка є тим золотим ідеалом моралі, який зустрічаємо у фольклорі всіх народів (Л. Дунаєвська)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «мат..ринський»

[ ], ( ), ( ).

Числівник І в.

1. Визначити розряд числівника

один

2. Який порядковий числівник відповідає слову один?

3.Визначити розряд числівника один

4. Поставити числівник одна у формі відмінків:

родового –

давального -

місцевого -

5. Записати словами, котра година:

1. 15

6. Записати фразеологізми на позначення:

1) особи без сім’ї, рідних;

2) предмета якісного, гарного, чарівного, однакового.

7. Підкреслити головні члени речення:

Одна я осталася (Марко Вовчок)

8. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення:

Тисяч.. шляхів в..дуть до помилки до істини тільки один (Ж.-Ж. Руссо)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «один».

( ), [ ]

ІІ в.

1. Визначити розряд числівника

два

2. Записати прислів’я на позначення намагання досягти одразу дві різні мети

3. пояснити значення виразу «у двох словах»

4. Поставити числівник двадцять два у формі відмінків:

Родового –

Орудного -

Місцевого -

5. Записати словами дробовий числівник 2 2/9

6. Цифри записати словами, розкриваючи дужки:

2 (донька), 22 (учень), 223 (дерево)

7.Визначити головні члени речення.

Два голуби гуде, голубка туркоче. (Нар. тв.)

8. Розставити розділові знаки, накреслити схему речення:

По обидва боки ставків були колись посаджені верби над самою водою тепер ті старі верби стоять попід горами довгими рядками над самими левадами.(І. Нечуй – Левицький.)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «два».

[ ], ( ), ( ), ( ).

Займенник І в.

1.Встановити початкову форму займенника ними

2. Визначити розряд за значенням ними

3. Визначити кількість дзвінких приголосних у слові вони

4. поставити слово вони у формі відмінків:

родового –

давального -

орудного -

5.Повязати з поданими дієсловами відповідні форми займенника вони.

Прийшов

Бачив

Прийшла до

6. Підкреслити головні і другорядні члени речення.

Потім луки кінчаються, і вони прошкують лісовою стежкою. (Г. Тютюнник.)

7. Розставити розділові знаки у реченні.

Задравши голови басуючи вони рвалися бігти а ззаду волоклася баба Уляна цупко тримаючись за мотузку і не можна було второпати чи баба веде кіз чи кози бабу ведуть.

(Г. Тютюнник.)

8. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення.

Несміливим гурточком підійшли вони вночі до хліва і в міся..ному сяйві при закритих дверях побач..ли ..горбленого старця що сидів у в..ликій задумі спершись руками на ціпок. (Г. Тютюнник.)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «вони».

( ), [ ], ( )

ІІ в.

1. Визначити розряд за значенням кожний

2. Фонетична транскрипція слова кожний

3. Скласти словосполучення за схемою

займенник + іменник

дієслово + займенник

4. Поставити слово кожний у формі відмінків:

родового –

давального -

орудного -

5.Зробити морфологічний розбір займенника кожен

6. Підкреслити головні і другорядні члени речення.

Кожний учень шанував свого вчителя, але й учителі їх не зневажали (Б. Лепкий)

7. Розставити розділові знаки у реченні.

Тільки ранньою весною зеленіє в них перша трава потім гаряче сонце спалює кожну билину суховій випиває останню вологу (О. Довженко)

8. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення.

Л..генький вітрець подихає з теплого краю перебігає з нивки на нивку живить кожну б..лину (Панас Мирний)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «кожні».

[ ], ( ), ( )

Дієслово І в.

1. Записати фонетичну транскрипцію слова

л..ють

2. Будова слова

лити

3. Визначити вид дієслова л..є

4. Дієвідміна слова

Лити

5. Записати форми дієслова лити

ІІ ос. одн.,теп, час.

ІІІ ос. мн. майб. час.

І ос. мн. наказового способу

6. Скласти словосполучення, визначити головне слово.

Дієслово + прислівник;

дієслово + іменник.

7. Розставити розділові знаки.

Люблю похмурі дні коли крізь сизі хмари чуть пробивається проміння золоте і л..є у тумані на землю тихі чари.

(М. Рильський.)

8. Вставити пропущені букви, накреслити схему.

Люблю я дощ рясний, що гучно з н..ба л..єт..ся і після дощу того уся з..мля цвіте, і ліс, покритий краплями блискучими, смієт..ся.

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «лити»

[ ], [ ] - [ ]

ІІ в.

1. Записати фонетичну транскрипцію слова

тр..мтить

2. Визначити кількість звуків у слові тр..мтить

3. Визначити дієвідміну слова тр.мтів

4. Визначити вид підрядного зв’язку слів у словосполученні:

тр..мтить на гілці –

тр..мтіла задумливо –

у небі тр..мтіла

5. Записати форми дієслова тр..мтіти

ІІ ос. одн., теп, час.

ІІ ос. мн. теп. часу ІІІ ос. мн. мовного сп.

6. Скласти словосполучення, визначити головне слово.

Дієслово + прислівник;

дієслово + іменник.

7. Розставити розділові знаки.

Поглянь уся земля тр..мтить

В палких обіймах ночі

(О. Олесь)

8. Вставити пропущені букви, розкрити дужки, накреслити схему.

А (з) гори лине жайворонкова пісня: доносит..ся голос, як срібний дзвіночок, – тр..мтить, перел..ваєт..ся, заст…гає в повітрі (Панас Мирний)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «тр..мтіти»

[ ], ( ), ( )

Прислівник І в.

1. До якого розряду за значенням належить прислівник

тихо

2. Визначити ступінь порівняння слова

тихо

3. Скласти словосполучення за схемами:

прислівник + іменник;

дієслово + прислівник

4. Пояснити значення виразу «тихше води, нижче трави»

5.Зробити морфологічний розбір прислівника

тихо

6.Розставити розділові

знаки в реченні.

І знову стало в хаті біля річки тихо і порожньо.

7. Визначити частину мови кожного слова:

У світлиці було тихо і затишно.

8. Вставити пропущені букви, накреслити схему:

Каштани вітами німими солдатс..кий шлях благословляли, а л..ст..я плакало н..втішно і тихо падало до ніг.

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «тихо».

[ ],але [ ] , ( )

ІІ в.

1. Вставити пропущену букву у слові

б..гато

2. До якого розряду за значенням належить прислівник

багато

3. Будова слова

б..гато

4. Скласти словосполучення за схемами:

прислівник + прислівник;

дієслово + прислівник

дієприслівник+ прислівник

5.Підкреслити граматичну основу речення:

Тут б..гато чудових речей, кованого срібла, шовків (М. Коцюбинський)

6.Розставити розділові

знаки в реченні.

Поїдеш далеко побачиш б..гато

Задивишся зажуришся

Згадай мене брате (Т. Шевченко)

7. Записати прислів’я, приказки зі словом

б..гато

8. Вставити пропущені букви, накреслити схему:

Для мене б..гато не треба, щоб щоб ласку і добріст.. пізнати; лиш просвіток рідного неба та затишок теплої хати, та житн..ого хліба шматок, та цвіту, що сяє калин..о, та іскру краси твоїх дочок, чарівних царівен, Україно! (Д. Луценко)

9. Скласти речення за схемою, використавши слово «б..гато».

[ ], [ ] , ( )

І в.

1. Вставити пропущені букви, поставити наголоси:

безви..ість

ви..ість

пови..о

неви..ість

2. Визначити частини мови поданих слів

3. Будова слова

4. Спосіб словотворення

5. Вставити пропущені букви, підкреслити головні та другорядні члени речення:

Ще вдосвіта, до схід сонця, селяни чистили в стайнях, коморах, на подвірї, в хатах – все пови..о бути чистим і святковим (О. Воропай)

  1. 6. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення:

  2. В дев..ятнадцят.. років люди пови..і мати право на жи..я а (не) вм..рати як мухи як квіти збиті бе..жл..сними уярми сліпої палиці перехожого (П. Загребельний)

7. Скласти словосполучення за схемами:

  1. Скласти речення за схемами:

  2. [ ], але[ ]

  3. [ ], ( )

ІІ в.

1. Вставити пропущені букви, поставити наголоси:

несказа..о

сказа..ий

не сказ..ий

сказа..я

2. Визначити частини мови поданих слів

3. Будова слова

4. Спосіб словотворення

5. Вставити пропущені букви, підкреслити головні та другорядні члени речення:

І справді було гарно на ниві, несказа..о гарно (М. Коцюбинський)

  1. 6. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення:

  2. Чи, може, це ввижатися мені той несказа..ий камертон природи, де ясні зорі і де тихі води? (Л. Костенко)

7. Скласти словосполучення за схемами:

  1. Скласти речення за схемами:

  2. _____ _ _ _ _ _________ _ _ _ _

  3. [ ][ ].

  4. [ ], [ ], [ ]

ІІІ в.

1. Вставити пропущені букви, поставити наголоси:

тума..ість

тума..о

тума..ий

затума..ілий

2. Визначити частини мови поданих слів

3. Будова слова

4. Спосіб словотворення

5. Вставити пропущені букви, підкреслити головні та другорядні члени речення:

Код людської долі – вічна загадка природи, яка може відкривати нам тільки окремі тума..і натяки (З журналу)

  1. 6. Вставити пропущені букви, накреслити схему речення:

  2. Вони (думки) теж спинялися у тій тума..ій дал..чині, де непомітно зникала річка, немов обрій становив оста..ю межу його прагнень (В. Підмогильний)

7. Скласти словосполучення за схемами:

прислівник + дієслово –

іменник + прикметник –

дієслово + прислівник

  1. Скласти речення за схемами:

  2. [ А: «П?»

  3. [ ], ( ),( ).

  4. [ ] : [ ]

ІV в.

1. Вставити пропущені букви, поставити наголоси:

де..ь

де..ий

щоде..о

щоде..ик

2. Визначити частини мови поданих слів

3. Будова слова

4. Спосіб словотворення

5. Вставити пропущені букви, підкреслити головні та другорядні члени речення:

Працював би вдень і вночі, в моєму щоде..ику були б самі п’ятірки (С. Кралевський)

  1. 6. Вставити пропущені букви, розставити розділові знаки, накреслити схему речення:

  2. Сашко має для них чітке розмежував..я, і в своїй щоде..ій роботі він – твердий реаліст, може, навіть занадто твердий (Ю. Мушкетик)

7. Скласти словосполучення за схемами:

  1. Скласти речення за схемами:

  2. _____ ______ _ _ _ _

  3. [ ], [ ]

  4. ( ), [ ], ( ).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!