Завдання козацького виховання для дітей середнього дошкільного віку

Я і Україна

29.07.2020

367

12

0

Опис документу:
Формувати уявлення про те, що родина – це найближчі люди, серед яких живе кожна людина, формувати поняття про позитивні сімейні взаємовідносини. Пояснювати дітям, що у кожної людини, крім батьків та інших рідних людей, є Батьківщина - місце, де людина народилася, і живе, де живуть її батьки. Батьківщина також рідна, як і батьки та інше.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Завдання козацького виховання для дітей середнього дошкільного віку.

Ознайомлення дошкільників п’ятого року життя з козацтвом пов’язано з:

  • формуванням знань про сімю, рід, родину;

  • наданням уявлень про рідний край, вулицю, місто, країну;

  • вмінням дітей оперувати поняттями держава, народ;

  • ознайомленням із усною народною творчістю;

  • започаткуванням народознавства (ознайомлення із символами України, народні промисли та ремесла, побут, тощо).

Сім'я та рід. Родина

Формувати уявлення про те, що родина – це найближчі люди, серед яких живе кожна людина, формувати поняття про позитивні сімейні взаємовідносини.

Вчити з радістю допомагати дорослим, ознайомлювати із творами про взаємовідносини між членами сімʼї.

Встановлювати й підтримувати щирі, доброзичливі, дружні стосунки в родині, радувати своїми словами, вчинками, поведінкою всіх членів родини.

Засвоювати форму ввічливого, ніжного, турботливого звертання.

Рідний край. Моя Батьківщина. Область. Місто. Вулиця

Продовжувати поширювати знання про рідне місто, свій край.

Пояснювати дітям, що у кожної людини, крім батьків та інших рідних людей, є Батьківщина - місце, де людина народилася, і живе, де живуть її батьки. Батьківщина також рідна, як і батьки. Що наша країна велика, в ній є багато міст, сіл, річок і т.д.

Порівнювати природу рідного краю з віддаленими районами, виділяти спільне та відмінне.

Розуміти термін «рідна природа», підвести до розуміння того, що Батьківщина – це рідна природа, рідна мова та батьківська хата.

Знайомити з історією виникнення сіл та міст, розповісти, що люди, заселяючи нові землі, обирали найгарніші місця біля води з багатими угіддями, зручними для оборони від ворога.

Розглядати ілюстрації стародавні українських осель біля ставків та річок.

Вчити розрізняти ознаки рідних вулиць та майданів : чим схожі, чим відрізняються. Що розташовано, що означають їхні назви.

Закріпити знання, що наша Батьківщина – Україна. Люди, які живуть в Україні – українці, український народ.

Розвивати інтерес до історичних подій рідної землі, знайомити із легендами, переписами. Вчити переповідати їх.

Заучувати прислів’я різної тематики.

Пояснювати особливості рідного краю, використовуючи літературні твори.

Звертати увагу на особливості кожної вулиці, красу парків, квітників, тощо.

Поширювати уявлення про те, що Україна багата колосистими полями, рясними садами та родючими городами.

Закріплювати назви рослин, типових для нашого регіону.

Держава, народ, раси, нації. Суспільство, люди.

Познайомити із державними символами (герб, прапор).

Познайомити з найближчими сусідами України, расами, представники яких відрізняються від нас кольором очей, шкірою, розрізом очей, тощо.

Вчити ставитись з повагою до традицій та звичаїв інших народів.

Звертати увагу на те, що всі народи повинні жити в мирі та злагоді, допомагати одне одному.

Усна народна творчість

Вчити дітей розрізняти та впізнавати жанр малих поетичних форм українського фольклору: забавлянка, українська скоромовка.

Спонукати до запам’ятовування нових фольклорних народна пісня, прислів'я, закличка, мирилка, загадка, лічилка, творів, вчити доречно використовувати їх у спілкуванні.

Ознайомлювати з поняттям українська народна казка, читати і розповідати народні казки про тварин, знайомити з новими соціально-побутовими казками, вчити розуміти їх зміст, алегорію боротьби правди і кривди, добра і зла.

Розвивати вміння самостійно розповідати добре знайомі казки, упізнавати знайомих героїв на ілюстраціях.

Залучати дітей до святкових дійств, розваг на матеріалі доступних і знайомих фольклорних творів.

Вчити відчувати характер твору, авторську інтонацію.

Викликати у дітей радість та задоволення від участі у святкових виставах.

Розігрувати на занятті або самостійно в повсякденному житті тексти забавлянок, пісень, відтворювати відповідні рухи з іграшками, предметами в самостійній діяльності.

Народознавство (ознайомлення із символами України, народні промисли та ремесла, побут, національне мистецтво, тощо)

Знайомити дітей з українським житлом, активізувати словник дітей словами скриня, піч, колиска, український розпис, який має своє значення – їм прикрашені предмети побуту, розширювати знання про інтер’єр хати.

Поширювати знання про українське подвір’я та його елементи: садок, квітник, господарські будови: хлів, клуня, криниця.

Поглибити знання про вишивку – вид українського декоративно-ужиткового мистецтва, де візерунок виконується ручним або машинним способом.

Розширити знання про український національний одяг: жіночий: сорочка-вишиванка, спідниця, фартух, віночок, хустка; чоловічий: сорочка, штани, шаровари, шапка, пояс.

Ознайомити дітей із виготовленням української хустинки, прозваною в народі «терновою».

Продовжувати знайомити з різними видами українського фольклору: промовки, лічилки, мирилки, учити розуміти народну мудрість, жарти, гумор, те, що вона передається із покоління в покоління.

Розшири рити уявлення про народні промисли України – Опішнянська, Косівська кераміка, Петриківський розпис, про операції трудового процесу, знаряддя та інструменти, якими користуються майстри.

Учити шанобливо ставитись до вишитих мамою, бабусею, чи народними майстрами рушників.

Вчити, що хлопчики носять сорочки, а дівчинки - кофтинки.

Вчити знаходити кольори – символи, розповідати про них.

Спонукати дітей до ознайомлення з українськими національними стравами (борщ, вареники, кулеш, тощо), називати, знати нескладні рецепти.

Прищеплювати шанобливе ставлення до хліба, познайомити з процесом його випікання, з народними звичаями, яких дотримувалися, коли випікався хліб.

Познайомити із народними символами – верба та калина, що раніше калина росла біля кожної оселі, її використовували для прикрашання хати, робили з неї ліки, косметику та вживали в їжу. Підкреслити, що верба росте в кожному регіоні України, її використовували в господарстві – біля верби копали криниці, вважалось, що верба очищує воду. Вчити пісеньки, пріслів’я про вербу та калину.

Виховувати шанувати народні традиції.

Познайомити дітей з національним символом оберегом – віночком. Пояснити, що в Україні вінок плели з живих та сухих квітів у вінку до віночка за формою та кольором, розміром,(барвінок, незабудка, чорнобривці, деревій, безсмертник). Називати, описувати, розпізнавати за запахом, плести віночок, наспівувати народні пісні.

Джерело:

  1. https://mon.gov.ua/storage/app/media/programy-rozvytku-ditey/8ukrayina-moya-batkivshhina-rejpolska.pdf

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.