Завдання козацького виховання для дітей молодшого дошкільного віку

Я і Україна

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

29.07.2020

381

13

0

Опис документу:
Ознайомлення молодших дошкільників з Козацтвом тісно пов’язано із формування знань про сім’ю, рідний край, ознайомленням із усною народною творчістю. Залучити батьків до засвоєння матеріалу. Навчити дітей висловлювати свої по¬чуття до своєї родини. Розучувати коротенькі колискові пісеньки, віршики, розповідати казки про мамину любов, турботу й ласку. Прищеплювати почуття шаноби до батька, захоплення його силою, мужністю, працьовитістю та інше.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Завдання козацького виховання для дітей молодшого дошкільного віку.

Ознайомлення молодших дошкільників з козаччиною тісно пов’язано із формування знань про сімю, рідний край, ознайомленням із усною народною творчістю.

ІІ молодша група.

Сім'я. Родина.

Виявити, чи знають діти повне ім'я, по батькові, прізвище своє та членів своєї сім'ї. Залучити батьків до засвоєння цього завдання, формувати уміння ввічливо звертатися до всіх членів сім'ї.

Дати уявлення про роль кожного члена сім'ї. Навчити дітей висловлювати свої почуття до своєї родини. Розучувати коротенькі колискові пісеньки, віршики, розповідати казки про мамину любов, турботу й ласку.

Прищеплювати почуття шаноби до батька, захоплення його силою, мужністю, працьовитістю.

Рідний край. Моя Батьківщина

Дати дітям знання про те місто, в якому вони живуть.

Розширити знання дітей про рідне місто.

Уточнити, яку назву має вулиця, на якій розташовано наш дитячий садок.

Розширювати коло уявлень дітей про назви вулиць, на яких вони живуть.

Організувати спостереження за типовими характерними ознаками найближчого оточення для збагачення їх позитивними емоціями та переживаннями.

Помічати красу навколишнього.

Заучувати прислів'я типу: «Кожному мила своя сторона».

Розширювати уявлення малюків про рідний край під час дозвілля та розваг; добирати прості за змістом і доступні за формою твори, український фольклор.

Викликати у дітей жвавий інтерес до навколишнього, заохочувати до участі у святах та розвагах.

Розповідати про свої враження від заходів та відображати в самостійній художній діяльності

Держава, народ

Дати дітям уявлення, що ми живемо в Україні. Ми - українці і розмовляємо українською мовою. За допомогою художнього слова викликати у дітей почуття приналежності до українського народу. Виховувати шанобливе ставлення до людей.

Знайомити із творами українського мистецтва та усної народної творчості викликати любов до рідної мови, цікавість до національних традицій.

Установлювати з дітьми позитивний емоційний контакт, розвивати самостійність, давати можливість виявити творчість, яка формується.

Усна народна творчість

Продовжувати знайомити дітей з малими поетичними фольклорними творами як часткою національної духовності та культури; сприймати та запам'ятовувати потішки, забавлянки, пісні, заклички, мирилки, голосилки, формувати певний естетичний настрій, відповідний змісту твору.

Розвивати вміння передавати в імітаційних іграх пригоди, які трапляються з предметами в вигаданих, казкових ситуаціях.

Продовжувати знайомити дітей з українськими народними казками.

Знайомити дітей із зачином і кінцівкою казки. Вчити запам'ятовувати зачини і кінцівки казок, користуватися ними в процесі розповідання казок («Жили-були...», «Були собі...», «Стали жити»).

Залучати дітей до розігрування малих форм фольклорних творів. У ході розігрування відтворювати текст напам'ять, емоційно з відповідною інтонацією (радість, здивування, запитання тощо) передавати діалог героїв, виконувати відповідні рухи, жести, дії з іграшками, предметами. За допомогою цих творів прививати дітям національну свідомість і національний менталітет.

Знайомити дітей з новими малими поетичними фольклорними творами: прислів'ями, приказками, загадками, скоромовками. Вчити розуміти і пояснювати їх зміст, переказувати, розрізнювати між іншими малими поетичними фольклорними творами, усвідомлювати виховну направленість цих творів (у прислів'ях та приказках народ відображував етичні та моральні норми суспільного життя). Заучувати та розбирати зміст прислів'я типу: «При сонечку тепло, при матері добро»

Початки народознавства

У процесі ігор познайомити дітей з лялькою в українському національному одязі. Звернути увагу дітей на назви деталей убрання: сорочка - вишиванка, спідничка, чобітки, віночок, намисто. Розглянути детально віночок (квіти, стрічки), помилуватися його красою. Познайомити дітей із звичаєм українського народу прикрашати одяг вишивкою. Розглянути сорочку — вишиванку, відмітити, що майстри у вишивці використовують різні кольори; основним кольором є червоний та чорний. Дані елементарне уявлення про значення кольорів.

Розповісти дітям про вид української народної творчості - забавлянки. Познайомити дітей з тематикою забавлянок: це коротенькі віршики про тварин і пташенят, про любов до матері, про потяг до рідної мови.

Учити дітей милування красою за неповторністю рідної мови, народних іграшок, предметів побуту, прикрашених майстрами.

Заучувати твори українського народного фольклору, відмічати гумор та мудрість народу. Знайомити дітей з народними іграшками та спонукані до використання в них ляльок, віночків, народних іграшок, свищиків тощо. Вчити заклички типу: «Іди, іди, дощику...».

Джерело:

  1. https://mon.gov.ua/storage/app/media/programy-rozvytku-ditey/8ukrayina-moya-batkivshhina-rejpolska.pdf

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.