Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Завдання ІІ етапу Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика

Українська мова

Для кого: 3 Клас, 4 Клас

11.02.2019

2018

97

0

Опис документу:
В Законі "Про освіту", в Державному стандарті початкової освіти велике значення посідає місце вивченню української мови. Міжнародний конкурс Імені Петра Яцика дає змогу виявити та підтримати знавців української мови, які надалі розвиватимуть та вивчатимуть її неповторність, багатство, милозвучність...
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Власенко Наталія Яківна,вчитель початкових класів

Погребівської філії ОНЗ Путрівського НВК «гімназія- загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів -ДНЗ» Васильківського району

Система завдань для проведення ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

3 клас

Варіант 1

І. Написати казку за початком. Дібрати заголовок.

В березовому гайочку жила-була Сорока-білобока з двома сороченятами. Щодня мама-сорока привчала діток до праці. Одне дитинча швидко вчилося науки, було проворне. А друге…

( 12 балів )

2. Склади ланцюжок слів-іменників (6 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.

Ручка, …, ….

  1. бали)

3. До поданих словосполучень добери словосполучення , де прикметник буде вжито в прямому значенні:

Залізна воля -…; черствий характер -…;

Глибока думка -…; золоте поле -….

( 7 балів )

4. Допиши рядочки вірша.

Сонце угорі сіяє,

… … зігріває.

. … радіють,

… … … зеленіють.

( 6 балів )

5. До поданих фразеологізмів дібрати слова-синоніми:

Брати ноги на плечі - …, пекти раків - …, купляти витрішки-…, водити за носа - … .

( 6 балів)

Кількість балів-35

3 клас

Варіант 2

І. Виправити помилки в словах:

а) гудзик, дзоб;

б) допиши букви, щоб вийшло слово:

(б)…ак (м)…ак (с)…ак (ж)…ак

(р)…ак …ак … …ак …ак

в) поділити слова для переносу:

Мар`яна, комп`ютер, бур`ян

( 8 балів )

ІІ. З складів слів кожного ряду утворити нове слово:

а) волосся, гусеня, екрани (во-се-ни)

б)калина, бджола,шукачі

в)зозуля,пилосос, золото

г)пошана, дача, добуток

З деякими словами (на вибір) скласти прислів’я і записати. ( Приклад: Без верби і калини нема України. Бджола мала, а й та працює. Хочеш їсти калачі- не сиди на печі. Не все те золото, що блищить.)

( 10 балів)

ІІІ. Дібрати перевірні слова , поставити наголос:

Л…сичка- … (лиски), ж…ві-…(жити), з…мовий- …(зими), ка…ка- …(казати), в …снянка - …(весни), з…лененький … (зелень) перевірити наголосом.

( 6 балів )

ІV. Виділити рядок, де всі слова написано правильно:

А) мор`як, репях, об`ява, цв`ях;

Б) об`ява, моряк, реп`ях, цвях;

В) цвях, репях, об`ява, моряк.

( 5 балів )

V. Розглянь схему речення. Яке з речень відповідає схемі?

Звертання, = … … … .

а) Друже, прийди мені на допомогу.

б) Ластівки, повертайтеся навесні в теплі краї.

в) Учні, ви підготували проект з природознавства?

( 6 балів )

Кількість балів – 35

3 клас

Варіант 4

І. Запишіть приклади слів до поданих звукових моделей. Побудуйте з ними речення.

[- . =: . ], [- . - . =: .], [ -.- - . - . = : . ].

(6 балів)

ІІ. Побудуйте текст за опорною групою лексики та зачином:

1 група: поле, жито , картопля, буряки.

2 група: виспівує, видніється, достигає, зеленіють.

3 група: добірне, зеленочубі, жовтокоса, чудові.

Зачин: Світає. Сколихнулись хліба. Поле заграло хвилями.

(6 балів)

ІІІ. Запишіть спільнокореневі слова з коренем -риб-, позначте закінчення.

(6 балів)

ІV. Запишіть 6 слів, у яких після р перед йотованими ставиться апостроф, і 6 слів у яких перед йотованими не ставиться апостроф.

По 2 слова із кожного ряду введіть у речення.

(6 балів)

V. Усна форма конкурсу:

Складіть усний портрет вашої мами.

(6 балів)

Кількість балів – 30 балів.

3 клас

Варіант 5

І. Склади казку за однією з тем.

  1. Життя листочка після осені

  2. Сон Коника-стрибунця

  3. Розмова жителів портфеля

(12 балів)

ІІ. Склади два речення, в яких слово пухнастий вживалося б у прямому і в переносному значеннях.

(5 балів)

ІІІ. Прочитай. Запиши речення в правильному порядку, щоб утворився текст. Добери заголовок.

Війнув вітерець. Розлетілися кленові літачки урізнобіч.

Ріс у парку високий клен. Крислатий, з різьбленим листям.

Дітки його вже дозріли, зібралися в путь.

Насіннячко кружляло в повітрі і легенько спускалось до землі.

Прогрілася земелька, задзвеніли струмочки. З насіння пробилися тендітні паростки і потягнулися до сонечка.

Присипало його пухнастим снігом, де всю зиму солодко спало.

Ростіть, кленочки!

(7 балів)

ІV. Запиши слова в алфавітному порядку. Підкресли слова, що мають кілька значень.

крило,крига, листя, лист, рама, ранок,базіка, бабуся, ключ,коса, опеньки, опівдні, ніс, ніжка, простий, просити, солодощі, сонечко.

(5 балів)

V. Визнач кількість звуків у кожному слові. До виділеного слова добери спільнокореневі слова. Запиши їх.

Лящ- …зв.; джміль- … зв.; зав`язь-… зв.; яблуня- … зв.; стояти-…зв.; мріяти-…зв.

( 6 балів)

Кількість балів - 35

4 клас

Варіант 1

І. Напиши твір-опис за поданим початком.

Розбуджена першим промінням сонця цікава суничка несміливо виглянула з-під зеленого листка і завмерла від здивування. Яка краса!

(12 балів)

ІІ. Познач рядки у яких дієслова вжито в переносному значенні. Склади з ними речення і запиши. В одному з речень встанови зв'язок слів за допомогою запитань.

а) хмари плачуть;

б) люди сплять;

в) земля спить;

г) зима прилетіла;

д) дитина плаче;

е) птах прилетів.

( 6 балів)

ІІІ. Випиши фразеологізми. Поясни їх значення, дібравши слова-синоніми.

Викинути з голови; як мокре горить; пробігти очима; викинути сміття; пробігти дорогою; як кіт наплакав; клювати носом; на край світу; клювати зерно; пасти задніх; похнюпити носа.

( 6 балів)

ІV. Запиши подані іменники в орудному відмінку однини. Склади і запиши з ними два речення.

Плащ, задача, олівець, вежа, радість. медаль, гараж, ноша, любов, калач.

(5 балів)

V. Відреагуй текст, поділи його на речення. Розстав розділові знаки.

Руда білка швидко стрибнула з ялинки на сніг і легко полинула по білій галявині ось білка завмерла перед пеньком роздивилась по боках вона добігла до самої берези неквапно здерлась угору по стовбурах звірятко перескочило на інше дерево лісова красуня сховалась у дуплі там у неї сховані горішки насіння гриби.

(6 балів)

Кількість балів – 35.

4 клас

ВАРІАНТ 2

І. За поданим початком продовж казку. Добери заголовок.

Одного осіннього дня сонечко лагідно гладило чубчики дерев. Дмухнув легенький вітерець, з гілочки зірвав багряний листочок.

Він торкнувся мого капелюшка і розповів …

( 12 балів)

ІІ. Зміни словосполучення одним словом або словосполученням, близьким за значенням.

Зачепити за живе- …; змотати вудки- …; ламати голову - …; кури не клюють - …; душа в душу - … .

( 5 балів)

ІІІ. Склади з кожної групи слів речення, ставлячи іменники жіночого роду в орудному відмінку.

Українські, славляться, і, гостинність, господині, привітність. Щирість, з, гостей, і, доброта, вітають. Хлібом, їх, сіль, й, зустрічають, з. Радість, землю, і, гості, повага, з, згадують, українську.

(8 балів )

ІV. Склади і запиши речення із словосполученнями: ні живий, ні мертвий; за царя Гороха; задерти носа.

( 6 балів)

V. Доповнити речення порівняннями:

Поміж густих очеретів звивалась річечка, немов … .

У котика лапки, наче … .

На траві виблискують росинки, як … .

( 4 бали)

Кількість балів - 35

4 клас

Варіант 3

І. Зміни слово або добери спільнокореневе так, щоб у коренях відбулось чергування. Склади речення з однією парою слів. Підкресли основу речення.

Козак - …; кінь- …; скакати- …; село- … .

( 9 балів)

ІІ. Доповни порівняння влучним словом.

Мовчить, як - …; Почервонів, як - …;

Здоровий, як - …; Промок, як - … .

У групі синонімів розташуй слова за порядком зростання міри якості: чудовий (3), гарний(1), прекрасний(4), красивий(2), найкрасивіший(5).

(8 балів)

ІІІ. Відреагуй текст, замінивши слова, що в дужках, антонімами.

(Погано) прийнялися і ростуть кімнатні рослини у нашому класі. (Сухі) листочки посміхаються учням. Вони (голосно) перешіптуються між собою, ніби (сварять) за турботу. Школярі ( недбало) доглядають їх, (не поливають). Вони мають (нікчемний) вигляд і є окрасою (чужого) класу.

(5 балів)

ІV. Від іменників утвори прикметники й запиши їх у сполученні з іменником у чоловічому, жіночому, середньому родах.

Море - …; мороз - …; сонце … .

( 6 балів)

V. Перебудуй речення у тексті так, щоб текст складався із спонукальних речень.

Діти любять і бережуть книги. Кожна книга обгорнута.

Діти дарують книги шкільній бібліотеці. Учні ремонтують хворі книги. У цьому школярі мають взяти активну участь.

(7 балів)

Кількість балів - 35

4 клас

Варіант 4

І. Запишіть текст за початком:

Бувало, почуєш слово гора, і в уяві виникає таке щось велике, страшне, яке не можна ні обійти, ні об`їхати. Але насправді це не так.

Я хочу розповісти про

( 12 балів )

ІІ. Запишіть подані слова так, як вони вимовляються, і побудуйте з ними речення:

Залишається, переноситься, торф’яний, міжміський.

(6 балів )

ІІІ. Проаналізуйте слова за будовою. Чи є вони спільнокореневими? Поясніть як ви думаєте:

плавець, плавник, розплавлений, плавати, плавун

( 5 балів )

ІV. Як правильно написати:

До Києва запропонували поїхати Гриц-(ьові, еві). За огорож-( ою, ею) росли чудові груш- (і, и).

Як ви міркуєте? Дайте письмову відповідь.

( 4 бали )

V. Завдання для усної форми конкурсу.

Складіть казку про слова.

( 8 балів )

Кількість балів – 35 балів.

4 клас

Варіант 5

І. Поєднай слова першого і другого стовпчиків, щоб утворилося висловлювання. Використовуючи висловлювання, напиши твір-опис соняшника на тему «Квітка сонця».

Квітка золотавого брилька

Одягнув нагадує тарілочку

Голівка жартівливо нахилена

Обличчя схожа на сонце

Соняшник веселими оченятами

Підморгує грайливо посміхається

( 12 балів )

ІІ. Добери і допиши протилежні за значенням слова.

Тихе читання - … читання

тихий голос - … голос

тихий вітер - … вітер

тиха вулиця - … вулиця

тихе море - … море

( 5 балів )

ІІІ. Із словами кожної пари склади і запиши словосполучення. З однією парою словосполучень ( на вибір) склади речення.

Глибокий - глибинний

сусідній – сусідський

довгий – довготривалий

( 6 балів )

ІV. Постав розділові знаки в реченні. У виділеному реченні встав пропущену букву та добери до нього споріднені слова.

Зимонько-снігуронько наша білогрудочко не верти хвостом а труси тихесенько рівненько гладенько срібненьким сні…ком.

( 6 балів)

V. Усно поясни, як ти розумієш слова В. Симоненка: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».

( 6 балів)

Кількість балів- 35

4 клас

Варіант 6

І. Склади твір на одну із запропонованих тем:

Таємниці білокорої берізки

Мандрівка хмаринки-чарівниці

Прощальна пісня журавлів

Мелодія осіннього дощу

( 12 балів )

ІІ. Поясни, як ти розумієш значення стійких словосполучень слів.

Втерти маку - … . По маківку в справах - ….

Замакітрилось у голові - … . Буде не з маком - … .

( 6 балів )

ІІІ. Запиши подані слова в орудному відмінку.

Праця - … день - …

вечір - … місяць - …

музей - … площа - …

олень - … Київ - …

( 6 балів ) ІV . Прочитай. Випиши протилежні за значенням пари слів. Побудуй звукову модель виділеного слова.

Холодний вечір заховався у ярах,

Кудлаті тіні розбрелися по кутках,

А ген, з-за обрію, вже ранок визирає,

І світлом теплим землю сповиває.

А Ткаченко

( 6 балів)

V. Розкажи про найцікавіший випадок зі свого життя (завдання усного характеру).

( 5 балів )

Кількість балів – 35

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.